Roomster s motorem MPi 1,4 nebo TSI 1,2

Od: Datum: 10.07.12 08:06 odpovědí: 12 změna: 11.07.12 09:56

Zkušení poraďte začátečníkovi. Zvažujeme koupi benzinové Škody Roomster, nicméně váháme mezi starším motorem MPi 1,4 16 V 63 KW a novějším a také dražším TSI 1,2 63 KW. Uvítám vaše názory. Díky.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.07.12 08:32
 
avatar

1,4 ka je dobou a provozem ověřený agregát. To turbo nevim nevim.

doplněno 10.07.12 18:39:

nechybí tomu 1.2 jeden válec do počtu čtyř? podle mě je čtyři víc jak tři. Sám sice jezdím s trojválcem, ale je to turbo diesel PD.

 
Od: edge®
Datum: 10.07.12 23:20
 

Tříválce jsou u Škody 1,2HTP, 1,2TSi jsou čtyřválce

 
Datum: 10.07.12 08:35
 

Pokud chceš jezdit rychle (120 +) osvědčí se ti starší motor 1.4 jak malou spotřebou tak malýma narokama na udržbu, pokud chceš jezdi do 120 respektive kolem tý 100 vem si 1.2 tsi je to kutivovanější zatah v nízkých otýzkách a do tech 100 - 120 nizka spotřeba 5,9 - 6,5 dle zatížení ale na 100 km rychlosti ten přepnovaný motor si vezme značně víc, kolem 160 si bere 13 a co znam kámoše nejni mu ani 18 cizích n apaubnim počítači, ae to se strará dobra atmosfera s tou budeš řádově na 6,5-7 itrech a při 160 si neveme víc jak 10 max 11 litru

při vyšších rychlostech je atmosfera uspornejší jak přeplnovaný

SUMA SUMÁRUM : na malý rychlosti max do těch 100 - 120 ber 1.2 TSI

: na veký nebo-li bežný rychlosti nad 120 plus ber starou dobrou atmosferu ;)

doplněno 10.07.12 08:37:

a pokud chceš jezdit hodne to znamená více jak 15 tisíc za rok tak jedině atmosferickej osvedčenej držák ;) já mam feicii 1.3 MPI a mam na ni za rok najeto 24 tisíc bez jedinýho problemu ;)

 
Datum: 10.07.12 11:53
 
avatar
Co má tento šestnáctiventil 1.4i společného s 1.3MPi z feldy, že ho s ním srovnáváš? Nepleteš si ho s 1.4MPi co byl ve fábkách?
 
Datum: 10.07.12 12:11
 

třeba ho srovnávam proto, protože autor píše MPI v otázce :P a nesrovnávám přímo, ja jen říkám že tydle atmosfery jsou držáci a nenáročený, at se jedná o mpi 1.4 i 1.6 a nebo o atmosfery 1.4 16 a 1.6 16v ;) to jsou prostě letitý proveřený motory se slušným výkonem ;)

doplněno 10.07.12 12:12:

a s tou spotřebou to je jak řikamm at se jedná o mpi či 16ventil.. :P

 
Datum: 10.07.12 12:27
 
avatar
1.4MPi je občas pěkně rozežraný, na dálnici si nestydí vzít i 12 l/100km. To 1.4i se víc drží "na uzdě" a je to mnohem kultivovanější jednotka.
 
Datum: 10.07.12 21:26
 

an ale pořád si vezme na dánici každej s techto motoru 1.4i i 1.4 mpi si vezme méně než 1.2 tsi který opravdu není při vetším zatižení brzdy pkyn ani 19,5 litru při svižene 160si bere asi 17

 
Datum: 10.07.12 11:49
 
avatar
Jednotka 1.4i 16V je léty prověřený a poměrně mrštný motor. Ve verzi 63kW je i pro Roomster dostatečný. Ber ho.
 
Od: edge®
Datum: 10.07.12 12:33
 

A jak dopadne ve srovnání s Felicií 1,6MPi? Jde mi hlavně o ten dobrý zátah při rozjezdu a předjíždění. Někdy se divim jak někdo mohl dostat řidičák. Jezdím opatrně, ale někdy je to zdržování silničního provozu k neuvěření a předjížděni na našich okrskách s chcíplým motorem je strašně nebezpečný. S otcovou fábií HTP se na 90% ani nepokouším předjíždět.

U Felicie v rychlostech nad 100Km/h se už musí moc vytáčet... Je tedy 1.4i alespoň srovnatelně silný motor a pořát má nějaké rezervy při 120? Vím, že hodně dělá taky převodovka. Plánuji koupě příští rok něčeho bazarového a pořát nevím jeslti si spíš nepřihorším oproti současné 1.6. O 1,2TSi se říká že je to celkem mrštný motor proto jsem uvažoval i o něm.

Děkuji

 
Datum: 10.07.12 12:42
 

pokud máš octávii 1.6 75 kw tak bych zatim neměnil, popřipadě by jsem si koupil octávku v kábadě současný octávie s 1.6 a neřeši bych ten motor je skvělej ;) tož se nedářící o felicic 1.6 55kw to žrao a nejeo ;) jinak 1.4 mpi je dokonale spřvodována takže pokud v 70 potřebuješ předjet podřadíš na 4 a svižně předjedeš, pokud potřebuješ rychle předjet daš tam trojku ;)
ale muj typ je motor 1.9 tdi 74 kw nikoli 77 ne ten je horší.. ta 74 kw verze je skvelá, mel jsem s nim možnost zrovna před včírem jet a má to zatáh na předjiždení ve 120 nemusiš teměř řadit nemusíš vytáčet nic při 130 točí mylsim 2300 otaček ale enjsme si jistý já s tim jel 170 a měl to na 3 100 ;)

doplněno 10.07.12 12:42:

ovšem tudle verzi seženeš nejčastěji ve fábii, ojeté, a jedničkových okctávkách ale to jen málo, já jel s fábii

 
Od: edge®
Datum: 10.07.12 23:33
 

Můj požadavek je právě benzín:)

Mám Felicii 1.6... A právě pokud s ní potřebuju svižně předjet taky podřadím na 4 a pokud potřebuju rychle podřadím na 3. Takže stejně jako píšete o Fabii 1.4MPi. A já už právě myslím tu zde prezentovanou 1,4i co je v "dvojkových" Fábkách. Spotřebu ve felicii jsem v zimě držel s přehledem pod 7 litrů. V létě se jezdí častěji s vlekem tudíš spotřeba nad 7 litrů průměr.

Osobně řeším jízdu po okrskách na dálnici se dostanu jen zřídka. Ikdybych třeba potřeboval jednou měsíčně z Brna do Prahy po dálnici tak mě ta spotřeba nezabije. V techtech v časopisech často bývá kombinace okrsky+dálnice+město a ty průměry jsou vždycky pořát lepší než mám momentálně s Felicií, takže spotřebu neřeším.

Jde mi čistě o sílu motoru a ta je u 1,6 na felicií dostatečná;) Zajímá mě čistě jaký motor je lepší na Fábii. Síla minimálně stejná jako u této felície, ale právě hlavně delší 5. převod abych v 90Km/h neměl >3000ot/min. Dá se říct, že i otcova Fabie HTP mě spřevodováním vcelku vyhovuje, hlavně se mi líbí její ochota se vytáčet, ale když je potřeba výkon, ten vám tříválec nezajistí.

 
Datum: 11.07.12 09:56
 

tak určitě se nepřihoršíš i kdyby jsi si vzal 1.4 mpi 44 kw veri protože tam je to perfektne s převodovaný a oproti feicii to bude mrštnejší každý auto co bylo po ni - nove převodvky děají své atd ;) takže pokud chceš starou fábii ber 1.4i 63 kw a pokud novou na tvé okreky bys dosti ušeřil na tom TSI na okreská to žere nic nic prd a jede krásně od 1700 otáček parádne tahne ;)
tady máš skopírovaný jeden odstavec z jednoho testu na fabii 1.2 TSI:
Při jízdě stokilometrovou rychlostí, kdy motor pracuje s 2200 min-1, spálí v průměru 5,2 l benzinu na 100 km a při dálniční stotřicítce si řekne při 3100 otáčkách o 7,1 l na 100 km.
Takže pokud nevyužíváš dánici je to pro tebe jasná voba ;)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.