Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu, jak vyměnit těsnění pod hlavou u Favoritu a jak nejlépe předejít ukroucení šroubu hlavy. Děkuji za rady.
Slyšel jsem jeden trik. Kladivem do hlavy šroubu poklepat, pak nasadit imbus na golu a šroub trhnutím dotáhnout a pak začít uvolňovat opačným směrem. Šrouby bych použil vždy nové i když v servisech to nedělají a těsnění bych místo TEMACu použil Viktor Reinz. Při sundané hlavě se nesmí motorem točit, jinak vyskočí válce a musí se znovu usadit a vypodložit. Pořadí utahování je v literatuře od andrta (viz uložto). Zatím jsem to nedělal, takže dám prostor mechanikům
Nejlépe uvolňovat vratidlem, ať na šroub působí vyrovnaná síla a netlačí mu hlavu ke straně jako u ráčny.
doplněno 10.07.12 20:26:Žere to 15W40? Pak to ty kroužky budou a je na ně potřeba stahovák (takový plechový pásek) a nejlépe vyměnit i válce, ale lepší bude jiný motor, je jich dost a cena je více než dobrá.
doplněno 10.07.12 20:58:Ano, jak píše jarda, při výměně je nutné i k vůli papírům stejný typ (označení):
781.135 tvarované písty s karbem 43kW
781.136 rovné písty (jejich dno) s karbem 46kW
781.135B se vstřikovačem BMM 40kW a má jiný setrvačník se zářezy pro hall snímač polohy a hliníkové tyčky ventilů
781.136B se vstřikovačem BMM 50kW
781.136/135M motory s Felicií MPi (zvětšené sací kanály)
Když už budu mít tu hlavu dole.. Favorit žere dost oleje, dolívám zhruba 0,5l/200km. Co by mohlo být špatného? Olej nikde neteče, prostě se "ztrácí". Díky
Dobrý den, tak jsem tu zase :D Při sundávání hlavy došlo k zalomení šroubu, tudíž jsem sehnal nový motor. Motor měl najeto zhruba 58t, takže krásnej motor, olej to nežere, nikde nic neteče, jde krásně tiše, bohužel toto nadšení mi vydrželo zhruba do ujetí 1000km, kdy se mi začala ztrácet voda z expanzky, při dolití vody na horní rysku MAX bylo vidět, jak přepadovou hadicí od termostatu přichází bubliny, ale je kmožné, že to způsoboval vzduch v chladící soustavě, teďka jsem už nedolíval až na MAX, držím to mezi max a min, spíš něco k min, ručička teploměru se drží uprostřed stupnice, úbytek vody je celkem znatelný, přítomnost benzinu v expanzce necítím, mastnou skvrnu taktéž né, ani vodu v oleji, auto při podřazení nepatrně prdí, avšak toto bude způsobenou netěsností mezi svody a středním dílem.
Mám už celkem strach šrouby povolovat, proto prosím ještě o pár rad. Vlastním jak klasickou ráčnu, tak trhák (vratidlo), nějakou tyč na prodloužení páky bych snad taky našel, jde mi hlavně o to, jak cio nejlépe šroub uvolnit z bloku motoru? V předchozím motoru se mi šrouby zalomili přesně v dosedací ploše hlavy, takže to přede mnou pravděpodobně někdo prasecky dotáhl. Děkuji.
Jak už jsem psal, šrouby se uvolňují vratidlem. Drží se obouruč jako křížový klíč na povolování šroubů u kola. Působí tak rovnoměrně na hlavu šroubu a netlačí ho ke straně (nestřihne ho). Základem je obouchat kladivem hlavu šroubu a pak mírně dotáhnout a pak povolit (jako by v závitech lupne a pustí se).
Povolují se v opačné pořadí, než se dotahují (viz pořadí dotahování šroubů na hlavě). Nejprve všechny o 90°, pak zase všechny o 90° a pak všechny úplně vyšroubovat. Aby se nezkroutila hlava.
Kapalina se vždy dolévá mezi MIN a MAX (u Fa i Fe)!
U Favorita se voda nejčastěji ztrácí na kohoutu topení. To je ta příruba, kam vedou ty dvě tlusté hadice za baterkou. Bude to tam obalené bílým vodním kamenem a kolem fleky. Řešením je nový kohout nebo topení s Feldy (kromě naftové, která kohout má jako Favorit).
Tak úspěšně povoleno, nové těsnění koupeno, hlava se dneska srovnává, opravdu byla trochu vyžraná. Jinak čerpadlo by tect nemělo, dával jsem nové těsnění, staré jsem pečlivě oloupal a nové těsnění jsem ještě pro jistotu potřel červeným silikonem, jak kdesi radil gumidek.
Jinak bych měl teďak ještě jeden dotaz, šrouby se mi nové kupovat neche, vypadají pěkně, projel jsem je závitovým očkem, nejsou ani ohlé, takže je ponechám. Jen bych se chtěl zeptat, jak je nakonzervovat, aby nezarezli jako v předešlým motoru? Děkuji.
Ze vseho nejdulezitejsi je ze zavitu v dirach dokonale vyfoukat olej nebo vodu, jinak to pri dotahovani muze roztrhnout blok, zavity bych namazal vazelinou s medi, to by zakousnuti melo snad zabranit ale asi staci normalne olejem. A pouzite srouby asi nepujdou dotahnout podle predpisu, uz maji jinou tuhost - cili neprehnat, s citem.
doplněno 28.08.12 12:30:Kdyz ne vyfoukat, tak treba vysat injekcni strikackou s nejakou trubickou, buzirkou atp... Aby tam proste nezustala kapalina.
Jj, těsnění klingerit/papírové na pumpě stačí lehce umazat v prstech silikonem na motory a navléct. Mě takto těsní krásně. Jinak šrouby bych vazelínou nepatlal. Akorát se z ní stane hmota, která se do závitů zapeče a bude zase problém. Jen je lehce máznout olejem a bez hlavy je skusit zašroubovat a vyšroubovat, aby šli pak s hlavou pěkně a mohl se utáhnout předepsaným momentem. Na vyfoukání stačí hadička 8mm vnitřní průměr a vlastní huba a pořádně do ní fouknout a nevdechnout :D. Nebo pumpička na kolo, strčit do závitu hadičku a rychle stlačit a vyfouknout do závitu...
Dobrý den, tak děkuji, těsnění úspešně vyměněno, teda snad úpstěšně... Nastal probléma to ten, že se začala opět ztrácet voda v expanzce. Stačil jsem po výměně ujet jen pár km. Je to možné, že se tak dějě kvůli tomu, jak byla vypuštěná voda? Dole na trubce vypouštěcím šroubem. Vodu jsem nalil, kousek jsem ujel, zkontroloval, dolil a takhle asi 3x. Děkuji.
Buď není ještě systém scela naplněn kapalinou, nebo teče jinudy. Většinou teče po řemenici vodní pumpy (guferem za chodu) nebo kohoutem topení za baterkou...
doplněno 31.08.12 19:49:No, je schované až za ložiskem pumpy, ale dnes se to mění spíš jako nová pumpa a stará se nerozebírá. Je stím hrozné práce a je potřeba spousta přípravků pro demontáž. Ale to by jsi poznal, že to tudy teče.
U topení to neteče?
doplněno 02.09.12 13:47:Pod řemenicí vodní pumpy je vytvarovaný takový komínek, který splívá se součástí bloku pumpy. Prostě je řemenice vystrčená na takovém komínku a zespodu komínku je díra. Tedy 15mm za řemenicí zespodu pumpy je dírka 4mm. Když je vadné gufero, tak tudy uniká voda/kapalina.
doplněno 02.09.12 15:31:Jasná výměna? Opravdu teče ona? Taky mohlo být špatně osazeno těsnění pod hlavou... Počkal bych, až v oleji bude vznikat případná kaše nebo mastná oka v kapalině...
Motorem se pohnout musí. Strana s pumpou se zvedne.
Nejprve se demontuje drřák s tlumiče (podběhu), pak se zvedne kousek motor a pumpa demontuje (velmi zjednodušeně popsáno).
Já to dělal tak, že jsem motor podložil, sundal kolo a heverem pustil kastli celou níž a motor tak vylezl výš.
Tak nakonec to asi opradvu teče přes vodní pump :/ Dneska jsem měl kaluž Jak zjistti, ejstli to teče těšněním a nebo je to na jinou pumpu?
Teďka trochu nechápu, ale voad teče pumpou, teče nějakou dirkou, co je na pumpě, když se podívám zpod auta.
Takže jasná výměna celé pumpy. Mám jednu, zkusím, jestli neteče. Dostanu ji z auta, aniž bych musel hýbat s motorem?
Jaký držák myslíte? Ten co jde zkrze silentblok vodní pumpy? Ano, teče pumpa, alespoň doufám, když teče z té kulaté dírky.
Pokud je pod její řemenicí mokro a dírkou teče, tak je to ona. Ano, myslím ten držák, kterým je prostrčen dlouhý šroub skrz silentblok. Ve skeletu na boku podběhu je dírka zazátkovaná víčkem. Stačí jí vy´tuknout a šroub jde vystrčit celý ven, ale to už musí být motor podložen a odlehčen, aby netlačil na šroub do střihu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.