Ohlá řadící vidlička?

Od: Datum: 08.07.12 23:45 odpovědí: 8 změna: 09.07.12 17:59

Dobrý den,

vlastním fiat punto 1,2 a po chvilce jízdy a přejití na volnoběh mi něco mlátí v převodovce. Pokud zmáčknu spojku a nebo zvýším doopravdy jen lehce otáčky (snad o 100) tak to mlácení přestane. Při jízdě nic nejde slyšet. A dnes jsem přišel na to, že když řadící pakou lehce zatlačím na rychlost tak mlácení přestane tak jako při sešlápnutí spojky. Stačí lehce vzít a zatlačit v pomyslném "Háčku" na nějakou rychlost a mlácení přestane.

Olej a spojka vyměněno. Přidáno aditivum do převodovky. Pětková zkontrolována.

Je možné, že je ohnutá řadící vidlička? Nebo kde by mohla být závada?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.07.12 23:47
 
avatar

Neměnil jste výfuk v poslední době?

 
Od: adamas
Datum: 09.07.12 08:55
 

ne už je tam delší dobu...

Datum: 08.07.12 23:48
 

Mohl by to dělat synchron, pokud to stichne, když se tam opatrně zatlačí rychlost bez spojky (jen náznakem, ne ji tám kopnout).

Čvachtání by zase dělalo některé ložisko v převodovce

doplněno 09.07.12 13:19:

Tak to dělá ložisko na spojce (lamele). Sice někdo pořád tvrdí, že se to projevuje tak, pokud sešlápnu spojku, tak je slyšet šustění, ale může to být i naopak. Ložisko je na hřídeli volné bez tlaku od pedálu (vydličky) a díky vůlím poskakuje a šustí. Po skisku pedálu se dost opře o hřídel a vidličku a šustit přestane (díky síle na něj).

doplněno 09.07.12 13:22:

Zpátečka je taková u všech aut, co znám. Není totiž zasynchronizovaná (možná by to šlo, ale bylo by to strašně složité a poruchové, dle mě). Zuby jsou do šípu, ale někdy do sebe nezapadno.

Stačí ji tam nervát, pustit spojku na neutrálu, tím se opět uvede do pohybu hlavní hřídel a přestaví zuby na jinou polohu. A pak ze spojkou jí tam zkusit znovu dát a většinou už půjde.

 
Od: adamas
Datum: 09.07.12 08:56
 

Kamarád říkal, že na ložisko to nevypadá. Jenže ono to dělá u všech rychlostí, že když lehce zatlačím tak to ztichne. A žádná rychlost nejde přes zuby. Jediné co jde občas špatně zařadit je zpátečka, která tam nechce skočit. Ale stačí projet všechny rychlosti a skočí tam lehce.

Od: adamas
Datum: 09.07.12 15:28
 

Spojka je nová včetně ložiska a přitlačáku. Tak synchron u zpátečky není kvůli tomu aby někdo nezařadil zpátečku za jízdy...

Datum: 09.07.12 17:59
 

Je tam jen mechanická ochrana, aby šla zpátečka řadit z neutrálu. Tedy z pětky dolů nejde, ale jak se dá páka na neutrál, tak za jízdy tam dát lze, ale zničí se zuby. Když jsem se učil jezdit v autoškole a parkoval jsem podél a v kopci, tak se mi auto krokem trochu rozjelo a při zařazení zpátečky to zachrastilo (Fabie).

 
Od: jarda3*
Datum: 09.07.12 10:00
 

Jeste bych se zameril na veci kolem prevodovky - hlavne radici paky, tahla, kulisy, lanovody (podle toho co tam je), tam se taky vymezi vule kdyz se za to zatahne...

 
Od: adamas
Datum: 09.07.12 15:31
 

Zítra zkusím lehnout pod auto a uvidím...dle mého to jde přímo z převodovky. Ale jako by někde buď z diferencialu a nebo u spojky spíše. Ale spojka je komplet vyměná a diferenciál je hloupost. Když to dělá na neutrál tak v diferencialu se nic netočí...

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.