Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1.4 MPI vs. 1.4 TDI

Od: rapid® odpovědí: 30 změna:

Lidi mam prosbu, co by ste mi více poradili jako 19 letýu klukovi, nyní vlastním felicii 1.3 MPI 50 kw combi při zkoušce spotřeby na dotánkování mě vychází 8,5-9 l což je neunosný, ale není to jediný duvod proč sem se rozhodl si poříídit nový vuz koukám po fábii je mi jedno jestli combik, nebo krátká fábka, chci aby to bylo o něco novejší jka to co mam, zároven nechci platit vysoký peníze za benzin a povinné ručené, proto je moje hhranice 1.4 OBJEM . přemyšlím o Naftové 1.4 TDI 55 KW a benzinové 1.4 MPI 50 kw s přestavbou na plyn, jezdim relativne v klidu 50/110/150 to jsou nikoli minimální hodnoty, ale maximální hodnoty ( obec,mimoměsto,dálnice).. popřípadě ještě 1.2 HTP na 40 kw na LPG co byste mi poradily,, mam to jako osobní vuz na vožení za kámošema,do práce,s našima na nákupy a na občasný vejlety. hranice penezz je 80 tisci max 90 se vším všudy, takže nafotvá za 80 a benzinova tak 70 + přestavba LPG.. díky za radu,a pokud nekdo má 1.4 NAFTU at s epochlubi z nejakýma tech. udajema(spotřeba,otáčky při 130 atd atd) .. děkuji..

doplněno 06.07.12 19:24:

Po upřestnění těch 8,5 - 9 mam pouze sám ze sebou a jednim 5 l trovým kanistříkem z benzinem v kufru ;)
což s emi zdá až moc.. nešlo b ys tim něco udělat?

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

guli*
hodnocení

2x

Ahoj z mojí zkušenosti se na HTP vyprdni,je to od Škodovky stejnej průšvih jako Naftová 1.4,jsou to motory který musíš vytáčet abys to rozhejbal,tím pádem to má skoro stejnou spotřebu jako tvoje Felcka.Měl jsem možnost řídit 1.2HTP,hrůza! Měl jsem možnost řídit 1.4TDI a to už jsem si řekl,že to Škoda trochu přeťápla!Vlastním Audi A3 1.8T která má 110kw a Fábku 1.9TDI která má 77kw v těchto autech(se zdravím rozumem) není nebezpečné předjet autobus do kopce,nebo zapřáhnout řádně naložený vozejk aniž bys zdržoval provoz.Nevím jak seš na tom ty,ale já si klidně připlatim na pov.ručení,než abych se musel omezovat výkonem motoru. (Moje spotřeba v A3 je 8-9 l,což je jako tvoje Felcka). Moje rada zní - kup si 1.4 16v 75kw,lupni si tam LPG a máš to ;)

hodnocení

asi jo vid tak ysme si říkal že to je dobré, bude to nejleppší ;)

laybor*

to- guli -

rada 1.4 16v 75 kw - nejhorší motor z 1.4 - to je rada jako prase - do těch peněz co chce investovat tazatel koupí vylítanou ludru a každý ví že 75 kw žere oleje víc než benzínu .

doplněno 06.07.12 19:54:

Jestli chcete 1.4 tak 44 nebo 50 kw

44 je oproti 50 kw jízdně lepší - jiné převody

guli*

Každý starší motor je vvylítaná ludra.To co jsi napsal o 1.4 16v 75kw je tvůj názor o kterém se můžem přít,což je hloupost.Tuto motorizaci má můj dlouholetý kamarád a můžu napsat,že tento problém s olejem nemá a že to auto nějak nešetří.

 

gumidek*
hodnocení

1x

Zdravím,

HTP bych si nikdy nekupoval (jezdil jsem z praktikem). Motor se na volnoběh třepe a při jízdě se musí točit, aby to rozumě jelo. Další problém tu je rychle odchází těsnění pod hlavou a další,...

1.4MPi 50kW 8V je vylepšený motor z Felicie MPi (tyhle motory mají základ už od Favoritů hlavy a bloky ještě níže). Není problém najet 300 000km. Zůstává tam rozvodový řetěz, který už dnes není in, ale nemusí se nutně měnit jako řemen a nehrozí prasknutí (jen se vytahají články). Spotřeba je lepší díky ŘJ, ale né moc a dalšíma vylepšeníma jako jiná vačka,...

Osobně bych šel do 1.4 Mpi 8V 50kW už k vůli tomu, že ten motor znám. U té Feldy je ta sptřeba slušná, pokud je to plně naložený kombík. Možná by chtělo vyčistit vstřiky,lambdu novou a skontrolovat brzdy a ložiska, jestli některé s kol nepřibržďuje a geometrie taky má vliv na spotřebu. Měla by jezdit za 7l/100km, ale nesmí se na ní moc šlapat a závodit ;) a seřízení ventilů má velký vliv!

Naftové a v LPG neznám :)

 

ar*
hodnocení

1x

Rapide na "haťapku" rovnou zapomeň, ten motor je jeden velký průs... , navíc výkon žádný a k tomu výkonu, který se nejspíš udává v oslech a né koních je spotřeba neůměrná (HTP= Hov.. To Pojede). Z těchto vozů co píšeš bych šel o 1.4 MPI + plyn.

Jinak pokud jde o pov. ruč. je celkem jedno jestli to bude 1.4 a nebo 1.6

doplněno 06.07.12 14:30:

lolaprasatkova " Chlapče, kup si raději české auto" " Asi by ti stačila fábie" o jakém autu myslíte že je tu řeč?

 

hodnocení

1x

Pouze vlastní zkušenosti:

1/ spotřeba 8-9 l u felicie combi (pokud se jezdí ve více lidech) je poměrně normální. Pokud jezdíte hlavně sám, šlo by to určitě stylem jízdy o litr stáhnout.

2/ Fabia 1,2 HTP je ideální auto do města a na okresky, prototže tam nežere (ve městě jsem jezdil asi za 6l). Osobně jsem s tímto motorem nacestoval mnoho tisíc kilometrů a bez nejmenší poruchy. Jakmile se to vytáhne na dálnici, je v nádrži vír...

3/ Fabia 1,4 MPi je bezproblémové docela slušně jezdící autíčko a jeho výhoda je jednoduchá konstrukce motoru. Kombinovanou spotřebu jsem měl okolo 7 litrů.

4) Fabia 1,4 TDi je u mě trošku úlet. Ačkoliv nejsem silniční dravec, tak mi přišlo, že to auto prostě nejede, spotřeba nebyla nijak závratně nízká a po 100 000 km byla na odpis přední náprava, protože ten motor je na to uto prostě moc těžkej...

Abych byl upřímný, být Vámi, zůstanu u Felicie. Jak jsem psal, při troše dobré vůle (a možná i troše servisu) se dá jezdit s přijatelnější spotřebou a tak či tak by jste na novějším autě provoz moc neušetřil. Navíc pro 19 kluka je Felicia naprosto parádní auto a hodně se s ním naučíte (určitě si nemyslíte, že už umíte všechno:)).

No a kdyby to už muselo být, šel bych do 1,4 MPi.

hodnocení

popravdě, jezdim docela dost ale vetšinou to mam na,itáno na malý dálky, 5 tisic sem měl naježdeno s felckou bez papíru a ted za ten rok mám dalších 20 nejaždenou feldou je to jen malý vzdálonosti třeba do 15 - 20 km ;) všecko jak se to vezme považuju se za dobrýho řidiče kterej nemá potřebu ukazovat že je v čele provozu, jezdim klidně, ale ty dva roky ve felde už mě stačily, chtěl bych něco novejšího, ne rychlejšího ale novejšího felcu vrátim zpět našim pač se jim ta jejich začíná sr** a tadle moje je vlastně rok po opravě lemu atd vypadá skvele jsou zrezle jen zadní 5 dveře nic jiného ;)

 

lolaprasatkova
hodnocení

0x

Chlapče, kup si raději české auto, raději naftu je levnější. Asi by ti stačila fábie. A až vyrazíš na nákup vem si sebou kamaráda, který ti doporučí koupi, aby jsi nekoupil totální vrak.

 

repkin*
hodnocení

0x

mám fábku 1.4MPI 44kw a mám to 5,5-8l podle toho, jak na to šlapu, ale při dálnici 110km/h najedu 550-600km na nádrž

doplněno 06.07.12 14:35:

Záměrně neřeším, zda je to dobré auto či nikoliv, osobně bych si HTP nekoupil. Je třeba rozvážit, jestli jezdíš nebo budeš jezdit dálky, pak je lepší nafta (tu bych dneska zvolil i já). samozřejmě spotřeba je o řidiči a taky i o tom, v jakém stavu auto je. Vyměnil jsem provozní kapaliny, svíčky a filtry a spotřeba šla dolů.

Když bych si teď kupoval ojetý auto, tak bych osobně zůstal u škodovky, ale je to věc názoru, kolega si zas nechal z německa dotáhnout Peugeota za pěkný peníze a je s nim spokojenej má to v plný výbavě a za rok na to ještě ani nešáhnul.

Takže je to trošku i o náhodě na jakej kus natrefíš, já do svýho auta nacpal dost na opravách :( .

doplněno 06.07.12 14:37:

JInak pojistku u český s připojištěným čelním sklem mám i s bonusama za 3880,-Kč což je polovina toho, co jsem měl před 4mi lety jako začínající řidič.

doplněno 06.07.12 14:37:

šlo by udělat i za 2.200,- ale tady mám vyšší krytí

 

1jara*
hodnocení

0x

Ahoj, 1,4 TDI je dobrá volby, na Fábii stačí.

doplněno 06.07.12 20:58:

Pokud však často necestujete, 1.4 TDI vám bohatě postačí. Je to zkrátka ideální motor na středně dlouhé přesuny z bodu A do bodu B při minimální spotřebě za 4 _ 5 litrů nafty, a to i ve městě, při rychlé jízdě po dálnici se dostanete maximálně k šesti litrům, to ovšem pouze v případě využívání maximálního potenciálu vozu. Abyste si nemysleli, motor není žádný lenoch, na dálnici lze ručičku stabilně udržet na hranici 180 km/h.

 

guli*
hodnocení

0x

Tak podle toho co píšeš,si můžeš koupit něco jako je Škoda Citigo*smich*

hodnocení

duvod? :O

doplněno 06.07.12 19:29:

navíc píšu do 80 - 90 tisíc a jel sem s timdle autem jen jednou a díky nechi interier uplně nahovno a motor scela na píču je tp rychlejc na 100 než felcka to ano ale na 80 km v hodinně zrychlovábní je scela na nic...

guli*

Omlouvám se,nechtěl jsem tě naštavat,nebo něco podobného,ale podle toho co píšeš ti bude opravdu stačit nšco tříválcového s obsahem 1000ccm na LPG.

hodnocení

nejsem naštvaný, jen kdybych měl na citiga, tak by jse si koupil 1.6 octávii 75 kw a dal do ní plyn a nic neřešil, ale boužel mam jen 60 zbytek by jsme měl mít koncem srpna takže proto takle levný ;) no ono je pravda že já právě používam mesto,mimo,a dálnici ve zhruba uplně stejněm poměru, takže pak u toho tříhrnce v benzinu by mohl být vír vetší jak v 1.4 ;) ale možná že ta nafta by nebyla špatná, ale je právě strach s toho že to budu muset vytáčet aby to jelo a to pro disela s turbem taky není moc dobré co sem slišel ;)

guli*

Ber v potaz to,že pořád je LPG o půlku levnější než benzín,to je v podstatě i o půlku levnější než nafta.

jimmyfloyd*

hoši já mám passat 120kw v naftě a jezdím za 6l a to jedu hodně svižně

120 kw benziňák a honit ho jako tu naftu tak jsem na 13 minimálně

můj názor je buď naftu nebo vysoký obsah benzínu na lpg předělat..

felicie a fabie jsou vlastně stejné auta. tam tozdíl není

 

skodovkadraha
hodnocení

0x

Koukni na Punto 2 po FL., 1,4 8V. Prostorově výborně řešený, jezdí slušně, spotřeba 5 max. 6 litrů ve městě. O řád levnější než Fabka (jen proto že to je Fiat)

hodnocení

já sem věrný značyce škoda,, a u škody zustanu :) budu to mit na dva roky pote ji necham našim tu fábku a koupim v tu dobu co bude tak už bude ro na trhu přpravovaná octávie 3 ;)

jimmyfloyd*

a nebo nový Rapid(tvůj nick *smich*) co se začne vyrábět od září a na trh by se mohl dostat někdy kolem vánoc

daniell*

a jel si i v autě jiné značky?

hodnocení

jistě že sem jel v jiném autě, jel jsem s roverem 220 bylo to nafta, jako zrychlení supr, ale nejěak sem se v tom encejtil dobře, pote sem jel s peugeotem ten byl teda v benzinu a jen 106, a vezl jsem se v peugeotu 307, po té sem řidil monedo rok 2006 to bylo v nafte, 1.8 s tim se mi jelo pekně to neříkam, ale přece jen ych rád tu škodovku :) dale sem se vez s passatem a golfem, pasat starej golf byl 5 řada.. nic moc, ale jednou sem si sedl do mercedesu třídy C rok 2008 a to jako pohodlný bylo, ovšem to byla jen předváděčka a navíc cenově je to trošku jinde :D :D
světšinou tedle aut jsem jel vešidnou jen jednou ( akoráde s roverem asi 5x)

chi škodovku, proto si chci koupit zatim fábku na rok na dva, a potom asi novou octávii co se teprve bude prodávat 3 řada v roce 2013 :)

 

dieselpower*
hodnocení

Poradim ti vem si 1.4 TDI 51 i 59 kw jede pěkně známí měl obě verze 51 ve starý combi a 59 v nové combi, nemuže si to vynachvalit, jak to málo žere jezdi do 100 km v hodině okresky, a vesnice dodržeje maximální rychlost povolenou,a dálnici má 140!
ano není to na stabilní udržení 180 každý den, to opravdu ne, ale na menší vzdalenosti 15- 20 km bohate stačí jak on sám říká předjiždi se mi rozhodne lépe než s felicii krátkou co sem mel před temato autama i když to není Corvetta *smich**smich* samozřejmě! trochu uvažit to chce jestli předjed nebo ne, ale tak to je snad samozřejmost ne? neznamená že mam nadupanou káru tak to tam pustim děj se vule boží at to s tihnu!

do kopcu no jak se to vezme4lidí v aute a pul kufru to zvládalo kupodivo velmi pěkně převýšení vícemene na 4 převodvý supen v dlouhých kopcích dává 5 a krásne to jede 90 rozhodne motor neni podtočeej a anvíc klidně zrychluje na tu 5 ;)
ZVOKOVÝ PROJEV: no kdyr přijede ráno v 5 hodin mě vyzvednout v zimě tak ho slyším až v obíváku*smich* ne to bych kecal, tak hrozný to není, al eje znát asi stejně jako 1.9 SDI kterou měl v práci a občas s ni pro mě taky přijel ;)
1.4 TDI při rychlsotech co jsem psal jezdi za 4,9 litru kombinovanou když jel prej asi 150 km usek na chtu tam jel po dálnici a okreskach (mix) tak to měl 5,4 dle palubního počítače spátky jel jen okesky a 4,7 bylo v pohodě (nemužu tvrdit tam sem s nim nejle) :)

nechal mě jednou řidit, já jako majitel stejne felicie jako máš ty mohu říct velice solidní jizdní výkony oproti felicii, akoráde si budeš muset zvyknout na naftu 3x mi chcípla než sem se rozjel :) ale to prý udělalo i jemu když přesedlaval s benzinu..

Takže moje ODPOVED zní: neboj se a vem 1.4 TDI v ajkkékoliv výkonové varinetě a neprohlopíš jen se s tim nauč jezdit a ve měste si nechávej vetší odestup v kolonách pro začátek *jasne*

Navíc v dobré výbavě ze zhruba stejným počtem najetých km seženeš jedničkovou fábii 1.4 TDI cirka o 20 - 25 tisic levneji než 1.9 tdi A TO SI MYSLÍM JE DOST NA TO ŽE TECH 25 tisic na naftu co ti zbude budeš projiždet dlouho :)

ta 1.4 MPI o který se zminuješ na lpg muže být skvelou volbou, ale přestavba tě vyjde stejně jako když si připlatiš za naftu navíc naftu mužež koupit s klidně 120 - 140 tisíc najeto a benzin bych kupoval do těch 100 tisíc spíš mín, což se samozřejmě taky promítne na cene, nehlede na spotřebu počítám blížíci se k současné spotřebě na tvoji felce byt by to bylo LPG :)
ale jak známe: Něco za něco naříklad vzakaz vjezdu LPG do podzemnich garáží to si neumim osobně představit když tam jsem skoro každý den při cestě s práce *smich* měj se bejku! *placni*

awugovunur

Sousedovi se teď kousla 1.4 TDI na rozvodech.Najeto 200tis. Protože se ulomil jeden zoubek na ozubeném kole na klice a toto ozubené kolo je součástí kliky a nedá se zvlášť koupit, ta ho celková oprava vyšla na cca 50tis Kč. A to se vyplatí.
dieselpower*
hodnocení

no dobře, ale to ještě nedělá z motoru 1.4 TDI špatný motor, pro řidiče který najezdí kolem 20 tisc ročně bych ji doporučil, kdo víc koupí silnější naftu a kdo min šahne po benzinu :) ale myslim že jakákoliv nafta ve fábii je lepší než jakkýkoli benzin krome 2.0 85 kw, který ovšem žere jak blázen.. ale když se udržeje, videl jsem už i 400 tisic na teto motorizaci 1.4 TDI ;)

awugovunur

Mě se tento motor nelíbí. Možná je to jen můj osobní pohled, ale ...

400tis km by měl vydržet každý motor, tak bych zase tak nic zásadního u 1,4tdi neviděl.

 

dieselpower*
hodnocení

dobře ale práve proto že to vydrží každej ale vydržíto práve i tadle 1.4 TDI ale já nevidím duvod proč by tento motor nebyl vhodný pro 19 letý kluka, když snim je spokojenej 35 letej chlap, na dodržovaní pravidel to stačí a mohu říct že jejeich porušení tam je razdva, slabí to není, silný taky ne, a an lehký auto to bohatě stačí, něco sis s nim i prožije na letišti v zimě nevidim duvod proč by měl utrácet za benzin když najezdí víc v naftě za stejný peníze, za polovinu v podstatě i povinný ručení když se to tak vezme no a nemylsím si že by takle mladej kluk za tim potřeboval tahet přes tunu težký vozejk i když 1200 kg mu problem nedelá jjak je mi známo..

 

daniell*
hodnocení

0x

Takže Fabie 1 generace motor 1.2 si nekupuj určitě kup si raději tu 1.4 MPi která je nejméně poruchová kup si kratkou verzi combi stojí kamarádovy před servisem pořád nějaká ale moje osobní zkušenost je takováhle : Měl jsem Škodu Fabii 1 s motorem 1.4 mpi ikdyž nebyla poruchová tak mě předjel každej motor měl malý tah spotřeba byla taky tak 7-8 l a to ikdyž sem jel s lehkou noho a co nejekonomičtěji auto nebylo rychle celkem hlučné převodovka dobrá řízení takové jak kdybych jel v pudinku auto i v nižších rychlostích mělo tendenci "plavat" prostor nic moc v zadu malý prostor kufr malý palubní deska ohromná přes sloupek šlo špatně vidět do zadu šlo taky špatně vidět , konfort na urovni starého favorita výbavu to nemělo žádnou žádná klima žádné el. okna nebo zrcátka ani centrál ale drahé to bylo jak ta krá*va opravdu špátné drahé auto (dnes už ne drahé dá se pořídit i za 20 000) když sem auto naložil skoro vůbec netáhlo a řízení je nudné prostě katastrofa měl sem dvě škodovky a už nikdy jsem si škodovku nekoupil prostě ze řízení je nudný pocit a když sem u toho felda je lepší než fábka. Podívejte se po jiné značce konec koncu jsou stejně drahé dokonce dostanete za mín peněz vice muziky.

 

nu*
hodnocení

0x

měl jsem možnost vyzkoušet si všechny motorizace fabií, náš firemní vozový park byl rozsáhlý. pokud jd eo to tédéíčko, ten kdo si ho koupí v prvnívj dnes přemýšlí o tom že udělal kravinu a měl by to vrátit, ale časem si zvykne...motor nemá ten krouťák jako pédéčko nabo 1.9 koncernové tétéíčko, jede to až při 2500 otáčkách, je ve všech otáčkách hlučný a při těch nižšícj má zvuk jako pracovní stroj...ale stačí lepší rádio 4x50 Wattů a vše je vyřešeno...kdo si zvykne naučí se jezdit za 4.8 - 5- 5.2 litru a nakonec se mu auto zalíbí

Nejslabší hátépéčko 40 kW do města bohatě stačí, ale na okruhu kde je trychlsot 80 km nebo v kopci auto nestíhá a motor začíná vadnout...hlava praská jen když s tím jezdí pitomci, dle možnosti pkadé jiný, kterým je vše jedno protže je auto firemní...silěnšjí hátépéčko s větším počtem ventilů má při rozjezdu na semaforem ve městě solidní zrychlení, v praze jsme tímro aute,m pokaždé vyxstartovaůljako první a nechal za sebou všehny ty několikatunové touaregy, nissany a mercedesy...do kopce to jede lépe, v pohodě jsme projel i kopec kolem loděnic, z berouna na porahiu...tam hátépéčko 40 kW muselo do pravého pruhu mezi dodávky...nejsilnější byla 1.4 s motorem 16V, tam ale bylamkombinocvané spotřeba 6.6 litru, v praze a okolí, na dálnici držíé otáčky i rychlost a loděnický kopec na D5 jsme projel bez ztráty otáček...

 

eduard*
hodnocení

0x

kup si octavii 1,9 TDI já jsem už starší a tak jezdím pomaleji ,ale za 4,1 litry

1.4 MPI vs. 1.4 TDI

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]