Kanystr benzínu v kufru auta

Od: Datum: 02.07.12 19:24 odpovědí: 18 změna: 03.07.12 22:16

Zdravím,

občas vozívám v autě náhradní kanystr s benzínem (desetilitrový). Kanystr je klasický černý, plastový. Moje obava spočívá v tom, že je teď přes den v autě pec a trochu se bojím, jestli plný kanystr nezačne téci.

Jde mi tedy o to, jestli je lepší desetilitrový kanystr plnit raději na 8 litrů, nebo se nemůže nic stát, pokud bude plný zcela? Zatím jsem ho totiž plníval zcela, protože na jaře a na podzim v sychravém počasí může ten zbytek vzduchu v kanystru kondenzovat a budu mít v benzínu vodu (pokud bude plný z poloviny).

Další dotaz zní, jak dlouho se dá skladovat takto benzín? Jestli, když je starší (skladován v kanystru třeba půl roku), nějak neovlivní chod a výkon motoru s karburátorem, že není čerství. Zatím jsem pokaždé nejprve do prázdné nádrže vylil kanystr a pak dotankoval dle potřeby pistolí a případně zase doplnil kanystr pro nouzový případ.

Většinou totiž plním nádrž jen na 1/4, někdy na 1/2 a když je potřeba rychle někam jet, tak se hodí ;).

Poslední dotaz zní, ovlivní se nějak jízdní vlastnosti auta, když jezdím s půlkou nádrže? (v zatáčkách)

Vím, že u cisteren se to nesmí, že je to nebezpečné, jak by se kapalina přelévala a měnila těžiště.

Předem díky všem :)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 02.07.12 19:33
 

Taky vozím kanystr, sice jen 5, ale je to podobné - plním ho tak 5 cm pod hrdlo a při zavírání trochu zmáčknu boky - benzin se může v horku roztahovat, aniž se namáhá plast kanystru.

Benzin - protože já naopak tankuju ´do plna´, takto vozím třeba i déle, než rok (prostě ho nepotřebuju) a nikdy jsem žádný problém se stárnutím benzinu nepozoroval (škodovky od 105 po současnou Oktávku, mezitím Peugeot, VW, Opel). Nafta stárnout (mohou se separovat vločky farafinu) může ale u benzinu bych se toho fakt nebál.

Nádrž má (má mít) vnitřní přepážky, které brání velkému ´rozkyvu´ benzinu např. v zatáčkách - BTW - kolik tam toho benzinu je, aby mohl ovlivnit jízdí vlastnosti auta - tedy běžného auta s běžným řidičem? - myslím, že jde o naprosto hypotetickou otázku. ;)

doplněno 02.07.12 19:41:

Oprava - žádný "farafin" - parafin je správně.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 02.07.12 20:05
 

To s těmi lehce zmáčknutými boky je dobrý trik. To si budu pamatovat a praktikovat ;) dík.

Netuším, jestli tam ty přepážky v nádrži jsou. U Favorita se dělali nádrže dvě a to jedna starší s plovákem a druhá s ponorným čerpadlem, kde byl jejím součástí plovák. Já mám tu starší a když jsem měnil plovák a strčil tam ruku, tak jsem žádnou nenahmátl (možná je až vzadu - jakoby více uprostřed).

Ta starší má objem 47l a ta novější o něco méně díky čerpadlu, takže pokud tam letí dejme tomu 20litrů na stěnu, tak se asi nic neděje. Bylo to spíše hypotetické *hi*

Od: hop®
Datum: 02.07.12 19:38
 
avatar

Kanystr - pokud je plastový, stačí ho před uzavřením trošku přimáčknout, aby měl benzin kam se roztahovat bez nutnosti unikání přetlaku špuntem.

Stárnutí benzinu je věčně diskutovaná záležitost, pokud jde o půl roku a benzin neprojde mrazem, tak by se prý jeho vlastnosti neměly změnit.

Půlka nádrže by neměla ovlivnit jízdní vlastnosti, palivo se čerpá ode dna, nádrž by měla být konstruována tak, aby i při působení odstředivých sil v zatáčkách bylo nasáváno palivo a ne vzduch.

Jen názor laika... ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.07.12 20:08
 

To je vlastně pravda i když, pokud jedu z prudkého klesání (více jak 12%) mám vyzkoušeno, že motor vynechává, pokud mám v nádrži 8 litrů, ale to taky může dělat karburátor, že nemá tu správnou hladinu pro všechny trysky i když ten je na tohle konstruován taky.

Kanystr tedy budu plnit i nadále, jen zmáčku trochu ty boky, dík *hej*;)

Datum: 02.07.12 20:32
 
avatar

Pokud je kanistr určen na skladování PHM,tak se nic neděje-5l je ve skutečnosti asi 6llitrový,právě skrze rozpínání paliva!Proto se nikdy nemá plnit "po hrdlo"!Benzín se skladuje i když samozřejmě také stárne zrovna tak jako nafta,ale rok asi vydrží beze změn.Ale co může způsobit závadu je právě poloprázdná nádrž,čím méně paliva tím více vzduchu ze kterého se kondenzuje voda .proto doporučují výrobci tankovat do plna.(údajně to zlobilo na kadettech /1,6i / a taky na escortech /1,8i16V/ toto ale bez záruky)

doplněno 03.07.12 21:36:

To Stireček-nemáš až tolik pravdu!Pokud je ten kanystr určen na PHM tak může být,a je lepší než kovový!

To Gumidek-udajně tam korodoval nějaký díl vstřikování paliva,který způsoboval nižší popř.žádnou dodávku paliva (alespoň na kaďáku-známý měl a občas mu zasvítilo "K" a pak byl líný a hůř chytal,do výměny dílu a dle servisáka to bylo právě tímto!Ale jak píšu "bez záruky" .Známe servisáky že?Čest výjímkám!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.07.12 20:43
 

To jsem si taktéž všimnul, že do desítky se vejde 11l ;). Jde mi jen o to, naplnit ten kanystr a vozit ho trvale v autě a dle potřeby použít. Momentálně jsem ho při každém tankování vyprazdňoval do nádrže, abych v něm měl vždy čerství benzín. Ale moc mě to už nebaví, takže ho tam nechám pár měsíců.

Pokud není v nádrži 4 a méně litrů, tak mi nic nezlobí. Prakticky zatím vždy tankuji, když mi tam svítí rezerva, která je u mě 8l.

Od: hop®
Datum: 02.07.12 21:00
 
avatar

U některých aut byla sací trubička do nádrže shora a pokud její část uhnila, nebylo možné vyčerpat nádrž až na dno. Už si nepamatuji jak to měla třeba stodváca, ale pokoumej to...

 
Datum: 02.07.12 21:14
 

Favority a Felicie (a tuším i další auta) benzín berou a vrací přes horní víčko. Palivové vedení mám udělané nově, spíš systém odvětrání mám původní a když se zanese, tak není možné natankovat do plna nebo při vyčerpání nádrže z plné vzniká podtlak, který neutáhne čerpadlo a při otevření víčka to pšoukne. Naštěstí mi zatím funguje ;):D.

Spíš u nalévacího hrdla nemám jako starší ročník Favorita zpětnou klapku paliva a tak při plné nádrži a prudkého stoupání mohu benzín ztrácet někudy víčkem, ale plnou jsem měl jen jednou *smich*

Od: hop®
Datum: 02.07.12 21:22
 
avatar

Hele Gumídku, přiznej se, Ty nehledáš radu, ale sponzora! ;)*smich*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.07.12 21:25
 

S tím kanystrem jste mi fakt oba poradily ;), to jsem potřeboval. Na ostaní jsem to chtěl spíše prodebatovat, jak to vlastně je a za to velký dík *hi*;):D

Od: hop®
Datum: 02.07.12 21:48
 
avatar

Není zač! *slunce*

 
Datum: 03.07.12 21:43
 

Naštěstí nemám Kadeta :D, dík

doplněno 03.07.12 21:44:

to diesel

Datum: 02.07.12 22:47
 
avatar
Z hlediska bezpečnosti je plastový kanystr na benzin nevyhovující. Sezen si plechový třeba od redidla. Naftu jsem skladoval 4 roky a v pohodě, to v ni ještě ale nebyly biosracky. Jinak nádrz podobné jako cisterna má přepážky kvůli změně těžiště.
 
Datum: 02.07.12 22:55
 

Plecháč mám, takový origo a je na něm nápis PILO nebo DILO ještě made in czechoslovakia, ale nezdá se mi to těsnění ve víčku, které už moc netěsní. Ty kanystry by měli být z antistatické hmoty,ne? Jsou určené na PHM.

 

Od: nickolas
Datum: 03.07.12 22:01
 

Pokud je to kanystr na PHM, tak je antistaticky, ale videl jsem uz praskly ten plastovy uzaver a benzin pomalu vytekal do kufru. Takze opravdu zmacknout ty boky a uzavrit, popripade to po case zopakovat. Kdyz se pak ochladi je kandak cely "vyduty", ale lepsi podtlak nez pretlak.

Nejlepsi by ale bylo tankovat do plne nadrze, clovek nemusi vozit kanystr, pomer kilometry-benzin je stejny, nemusim tak casto k pumpe, benzin je stejne drahej jako kdyz tankujes jen ctvrtku, nenervuju se ze zas musim tankovat. Praktikuju to tak uz pres dvacet let, je to jen o tom v te hlave to nejak sovnat.:D

 
Datum: 03.07.12 22:07
 

Ono jde spíš o to, že pokud vidím, že mám přes půl nádrže, tak ji nemám problém výlety projezdit a takto mě to krotí :D

Datum: 03.07.12 22:11
 

Žádný kanystr na benzin se nesmí plnit až po okraj hrdla, protože benzin má s rostoucí teplotou značnou objemovou roztažnost a pokud nad hladinou nepruží vzduchový polštář, tak roste tlak na hodnotu, která způsobí buď netěsnost nebo přímo roztržení kanystru (teoreticky roste tlak do nekonečna). To může být zvláště v letním vedru dost nebezpečné, protože benzinové výpary se rychle rozšíří po celé kabině a pak stačí jiskra statické elektřiny (když to není rovnou cigareta) a výbuch par a s ním spojený požár vozidla je na světě!

 
Datum: 03.07.12 22:16
 

Nikdy jsem ho po hrdlo neplnil (snad jednou, ale hned jsem ho vylil do nádrže), akorát jsem si nebyl jist, jestli u 10l a naplnění 10l ten vzduchový polštář bude stačit, když je teď v autě pec ve vedrech.:)

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.