Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Akumulátor-Vadí když se zamnění + a -?

Od: jirka2000 odpovědí: 13 změna:

Čau lidi Vadí autobaterce když se nabíjí z autonabíječka a vymnění se + a -?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

01.07.12 15:20
hodnocení

2x
avatar 2masoni

vadí...

jirka2000
01.07.12 15:22
hodnocení

a jak?

 

martinhajek*
hodnocení

0x
Pokud to otočíš, pak je to souboj aku vs. nabíječ. Pokud nemá nabíječka ochranu proti přepólování, prohraje... ;)
jirka2000
hodnocení

A jak na tom bude baterka vydrží to?

martinhajek*
Pro akumulátor je to mžikový zkrat, ale nepoškodí ho to. Pro nabíječ to znamená spálení pojistky.
Pokud ovšem nabíječ v domácích podmínkách kutilem levým neb podobným hlupákem elektrotechnicky chorým postaven jest a pojistky nemaje, diody usměrňovací té nabíječky poté nové koupit třeba.
gumidek*

Začne se vybíjet velkým proudem, dokud neodrovná nabíječku, pak se to přeruší a baterka si konečně odfrkne.

Pak je potřeba jí správně připojit na jinou nabíječku a dobít.

Pokud byla baterka před umřením, tak se v ní můžou přepolovat některé články a pak je už totálně KO.

doplněno 01.07.12 15:49:

Pokud má nabíječka pojistku (zvenku na panelu nebo po rozdělání uvnitř), tak bude spálená a nabíječka nepojede, dokud se nevymění za stejný typ (proud).

Pak by měla zase nabíjet a baterku bych znovu připojil, tentokrát správně.

doplněno 01.07.12 15:50:

pro martinhajek: hezky řečeno :)

jirka2000
hodnocení

Připojil sem autobaterii na nabíječku obráceně . má cenu to tam dát teď normálně?

Zkusit to lze. Už není co zkazit. Buď bude baterka funkční, nebo ne.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Záleží na okolnostech.někdy stačí málo! viděl jsem špatně zapojenou AKB na kompresoru -pří pokusu o start se ozvala exploze a baterie se rozletěla!Také se stalo,že se baterka ukostřila, stačila chvíle a probila se.Navenek vypadala že je OK,(neměřil jsem zatěžovým /odporovým?/ voltmetrem)

jirka2000
hodnocení

Děkuju za odpovědi ;)

 

jabraka*
hodnocení

0x

jirko,

u nového akumulátoru jsou obě elektrody chemicky totožné,při nabíjení obrácenou polaritou se vytvoří složení elektrod zcela funkční

jen je potřeba i při dalším nabíjení a činnosti v autě dodržet novou polaritu.Možná bude mít akumulátor trochu menší životnost,ale nemusíš ji hned vyhazovat.Další změna polarity by mohla být konečná.

JABRAKA

martinhajek*
Prakticky nesmysl! Teoreticky je to sice pravda (všechny desky z olova), jenže olověné akumulátory se prodávají přednabité a nalité, případně suché - nabité (AGM, staré typy aku s volným elektrolytem) - ve chvíli, kdy se dostane do prodeje je již polarizován! Navíc konstrukčně je přizpůsoben zamýšlené polaritě (v každém článku je jedna záporná deska navíc, často jsou desky legovány odlišnými látkami (silver/calcium), kladný pól baterie má jiný průměr pro oko kabelu než záporný, atd.).
Nelze si tedy "vybrat" kde bude plus a kde mínus.
Takže ho prosimtě zbytečně neblbni.
takjan*

Řekl bych, že kladné a záporné desky se liší zpracováním, plochou atd. Bylo mi to tak vysvětleno. Aku se může skutečně přepólovat, ale nemá nikdy ani trochu požadované vlastnosti..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]