Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám takové dilema. Včera jsem měl druhou jízdu v autoškole a hodněkrát mi to při rozjezdu poskočilo dopředu a následně chcíplo. Instruktor byl ze mě docela na větvi, tak mám z toho docela špatný pocit. To co mi v první jízdě nešlo už relativně v pohodě zvládám, teď mě trápí jen ty rozjezdy.
Instruktor mi říkal, že si mám první nastavit otáčky alespoň 1500, ale v tom stresu a provozu člověk neví co první, tak bych chtěl od někoho z vás poradit, jak by to mělo jít zhruba za sebou. Jezdím v novém Oplu Corsa nějak 1.2 a příjde mi to na hodně živý auto.
Díky moc za rady a tipy.
Zdravím, jak povídal instruktor a ještě doplním měl bys přidržet chviličku spojku když pocítíš že se auto rozjelo. Hlavně úplný klid a sledovat kdy spojka zabere, je možné si tohle cvičit třeba doma u telky.
doplněno 30.06.12 12:10:Nepouštěj spojku najednou.
doplněno 30.06.12 12:43:Natrénovat normálně v sedě a synchronizovat pohyb nohou, jedna přidává plyn a druhá pouští spojku. Při rozjezdu nůžeš i přidávat plyn.
Takže držím spojku, plynovým pedálem si dám přes 1500 otáček, pustím ten plynový pedal a pomalu pouštím spojku?
A jak se to dá doma natrénovat? ta spojka je zlo
Držíš spojku, plynovým pedálem si přidáš otáčky (klidně těch 1500, ale jako začátečník vůbec nevadí, když ta,m budeš mít i trochu víc) a pomalu spojku pouštíš. Nepouštěj jí zbrkle, pohraj si s ní. Po pár jízdách dostaneš do nohou lepší cit a budeš si moct dovolit mít méně plynu a spojku pouštět rychleji.
Kolikrát i zkušený řidič, když přesedne do jinéhou auta, tak se rozjíždí jako začátečník
Hlavu vzhůru a hlavně klid!
...největší chybu dělají začátečníci v tom, že když pomalu "pouští" spojku, v určitém okamžiku se auto začnepomalupohybovat a oni v tom okamžiku spojku pustí úplně!
Funkce spojky je jednoduchá: Třením se přenáší točivý pohyb od motoru na stojící kola auta. Proto v okamžiku, kdy se začne spojka třít o protikus a začne vlastně přenášet ten pohyb na kola, třeba mít trpělivost a dopřát spojce, aby se nadále třela, teda protáčela, než se auto rozběhne na takovou rychlost, že se otáčky spojky s protikusem vyrovnají. Takže podržet, když se pohne... samozřejmě to chce trénovat a trénovat, vyzkoušet si to třeba i na volnoběh, teda bez plynu...je mnoho aut, které se na volnoběh také pohnou.
Někdo to trénoval ne na 1. rychlostní stupeň, ale na druhý, je to menší převodový poměr, tak to tak neskočí...
doplněno 30.06.12 13:40:my staří šoféři už to máme tak zautomatizované -sešlápnu spojku, zařadím rychlost, přidám plyn a zároveň pustím spojku částečnědo záběru a držím... auto se rozběhne, vyšlápnu spojku a hned řadím vyšší stupeň, žádné dlouhé ježdění na jedničku, žádné sledování otáčkoměru... už to slyšíme podle otáček... chce to cvik, ten získáte jen ježděním...
prošli jsme tím všichni... po pár kilometrech na to přijdete sami...
doplněno 30.06.12 14:24:těžko říci pustit do půlky a podržet... každá spojka zabere někde jinde, některá v půlce, některá jinde. Vy musíte zjistit, kde zabírá a když začne zabírat, podržet, dokud se auto nerozběhne. Teda pustit do úplného záběru, až když už to netrhá, a to se musíte naučit vystihnout.
Učený z nebe nespadl... a když, tak se zabil...
Vzpomeňte si na osvědčenou radu staříka s pleší, bradkou a syfilisem, na kterého se chodí dívat do mauzolea...
Jojo, takže dám trochu plynu a pak pouštím pomalu spojku, tak ji mám dostat do půlky, pak chvíli počkat a dal pomalu pouštět?
Jé, přeřadit na jiný stupeň nebo podřadit, to mě baví vždycky jak se dostanu na určité otáčky a slyším, že motor už by chtěl další stupeň, tak už to dávám jak nic
Stejně mi to příjde divný, když jsem měl první jízdu, tak mi to chcíplo tak 3x a byla druhá jízda a neskutečné chyby při rozjezdu, nechápu uvídím teda v úterý no, držte palce
1500 otáček na rozjíždění je tedy dost málo,hlavně pro začátečníka.Pokud to není tedy nafťák.Dal bych 2000 otáček a pomálu pouštěl spojku.Jakmile cítím,že se auto rozjíždí,tak spojku začínám pouštět už pomaleji než před rozjezdem,podle toho,jak motor řve.Když začíná řvát,povolím trochu nohu na spojce..Když začíná chcípat,zatlačím trochu nohou na pedálČastá chyba-každý když ucítí,že auto se již rozjíždí,tak spojku povolí rychle a auto poskočí nebo chcípne.
Myslíte si, že je výhoda, když kámoš před autoškolů zkouší práci se spojkou ve starém Fáčku a pak přede třeba na nového Peugeota 306? nebo se to bude muset všecko učit jinak?
zastavit na rovine a zkusit se parkrat rozjet bez plynu jen ze spojkou at ziska cit v noze a pak je to v klidu
jinak pro hájka ja vcera po dlouhéééééééééééééééééééééééé dobe sednul do feldy a zajizdel do dilny a prisel jsem si jako v praveku bez posilovace rizeni zadnej vykon . Tezko bych si zvykal
ja uz dlouho nejel ze slabsim autem nez nejakych 150 koni a nejak se vyhybam jezdeni autama zakazniku pokud to neni nejakej vetsi projekt hlavni duvod je ze mam na dilne civavu a ta musi bejt porad se mnou a nedovolim si ji vzit do ciziho auta), a pred feldou jsem zrovna protahoval 5,4 v8 tritona a vsichni byly pryc tak jsem do ni musel sednout a zavezt ji dovnitr . Ale muzu rict ze ta felda byl vrak na 4 kolech kterej me privezla jedna holka ze ji nejede na lpg a na benzin z posledniho . Sice novou stk za kterou dala 16 000,- a ten co ji to pripravoval vymenil jednu mantetu a cep
Ve starém Fáčku? V karburátorových se práci ze spojkou naučí líp, protože volnoběh nic nehlídá. U BMM vstřikovaní (Favority po roce 1993) ŘJ hlídá volnoběžné otáčky a jen tak motor chcípnout nenechá (ale pokud se hodně spojka pustí, tak jako u každého auta dost zacuká). Oproti tomu u karburátoru jen cukne a zdechne. U BMM při poklesu otáček ŘJ přidá plyn sama až zase do volnoběžných.
Nejlépe se naučit rozjíždět bez plynu a osahat si spojku, jak už psali jiní. Najde se místo záběru, kde motor začíná zabírát a dávat auto do pohybu a případně v momentě, kdy mo klesnou u začátečníků otáčky a začíná klepat. Tedy v tomto místě si ze spojkou hrát, ale pozor, ať v záběru není moc dlouho. V tomhle místě dochází sice ke spojení, ale i k částečnému prokluzu, kdy se obložení třením zahřívá a později pálí.
doplněno 30.06.12 20:01: pro martinhajek: Znát je to docela dost. Půjčil jsem sousedovi svoje Fávo a on je zvyklí na Felinu Mpi a vůbec si plynem nepomáhá. Takže mi motor dost rozklepával, až jsem si říkal, co se děje?
Kdyz jsem ucil mladou ridit, zjistil jsem ze nema smysl vysvetlovat otacky atd, stejne tomu nerozumi a ani ji to nezajima. Dobre fungoval tento postup:
1. Plynovym pedalem si pridej plyn abys slysela 'vysavacovy' zvuk motoru
2. Poustej spojku, ale furt poslouchej motor, zvuk se nema menit. Pokud se snizuje zvuk, bud pridej plyn nebo trochu znovu pritlac spojku
Žádný učený z nebe nespadl.
Když jsem poprvé v autoškole sedl do Fáčka,tak jsem se rozjel s kvičením,vysoké otáčky,prostě jako s s Vejdou nebo tankem.
Prostě pomalu a klídek,rad je tu hejno a řekl bych že +- všechny radí stejně,ale jinými slovy.Takže se toho drž a ono se to poddá!
doplněno 30.06.12 20:29:Leda,ře bys byl totální antitalent
PS máme kolegu,dělal aš asi 10x a neudělal,teda zatím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.