Nabíjení baterie zapojené v autě?

Od: Datum: 29.06.12 13:22 odpovědí: 15 změna: 11.01.16 12:20
avatar

Tak tu mám jednu asi celkem triviální otázku.

Jednoho dne jsem došel k autu a po otočení klíčkem se nestalo vůbec nic. Takže baterie po pěti letech odešla do věčných lovišť. Ale protože jsem toho dne potřeboval odjet, vytáhl jsem nabíječku a na baterii v autě ji na dvě hodinky připojil, abych ji trochu oživil. A šel okolo soused a chytal se za hlavu, co že to dělám za šílenost, že baterie se v autě s připojenými svorkami vůbec nesmí nabíjet. Jenže mi nevysvětlil, proč. U mého typu je ještě baterka tak rafinovaně uložená, že vyjmutí ven je přímo artistický výkon. Takže, jak to vlastně je? Díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.06.12 13:24
avatar

Ničemu to nevadí, vždyť baterie se v autě dobíjí i za jízdy. Takže nevidím v nabíjení v autě žádný problém a sám to tak taky dělám :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.06.12 13:40
avatar
U některých silnějších rychlonabíječek a kombinovaných zdrojů (boostrů) je větší nabíjecí napětí - až 18V. Mohla by se poškodit elektronika vozidla, tedy i zrovna třeba ECU. Tak proto se nedoporučuje nabíjet přímo na vozidle bez odpojení aku od vozové sítě.
U běžného nabijení to ale nikdo nedělá.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.06.12 14:12
avatar

Soused se bezdůvodně chytal za hlavu, stát se nemůže nic:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.06.12 14:56

Baterka ke konci nabíjení plynuje a výpary jsou kyselé a mohou urychlit případnou korozi v motorovém prostoru. Nabíječky ukončují nabíjení při 14,5 - 16V dle typu a alternátor nikdy baterku neuvede do plynování, protože dává jen 13,8 - 14,2V. To by ta baterka při každodením ježdění furt plynovala, až by vyšuměla. To vyžší napětí může vadit elektronice, která si bere stále (Alarm,centrál,hodiny,...).

To je problém odpojit mínus od akumulátoru a připojit na akumulátor nabíječku? Takto je od palubní sítě odpojen a může se nabíjet v autě a baterka se tudíž nemusí nutně vytahovat i když je to lepší k vůli výparům.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lll
Datum: 01.07.12 12:15

Elektronice v autě to vadit nemůže. Ta musí vydržet mnohem víc. Teda hovořím o té schválené-homologované, jako jsou alarmy, centrál, hodiny.

Ta ostatní-neschválená, nemá v autě co dělat. Nebo musí být udělána tak, aby jí to taky nevadilo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.06.12 16:08
avatar

Už jsem to psal zde několikrát - běžně nabíjím baterie v autě a to přes zapalovač. Nabíječka dává max 6A, takže to není nic, co by nezvládly dráty, pojistky, či akumulátor. Provozuji to u více druhů aut vč. dodávek, například u Vita je totiž baterka tak šikovně zapikaná pod sedadlem, že vyndavat ji kvůli nabití je přehlídka ztraceného času.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.06.12 17:29
avatar

Díky všem, potvrdili jste mi, co jsem si myslel. Samozřejmě bych nenabíjel baterii až do plna v autě, jen šlo o oživení.

Datum: 09.07.12 05:35
avatar

no teda slysim o tom poprve :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jarda3*
Datum: 09.07.12 06:15

Kdyz je trosku inteligentni nabijecka, nejlepe s automatickym vypnutim po dosazeni napeti, tak to nicemu nevadi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: e250td*
Datum: 09.07.12 07:26

Tím,že odpojíš baterii v autě a zapojíš moderní nabíječku nikomu neublížíš. Jak jsem několikrát uvedl,baterie má mít cca 12hod po nabíjení ,či ukončení jízdy 12,5-12,8 V minimal Nabíjení alternátorem 13,8-14,5.NĚKTERÉ VOZY MAJÍ MAX 15 V! MAX 14,2 V už není pravda několik let.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.07.12 12:22
avatar
Max. 14,2V platí jen pro "klasické" olověné akumulátory, 14,8V pro Ca-Ca. Pokud bys dal do auta kde má být kalciový olověný akumulátor místo něj "obyčejný", bude se přebíjet a za nedlouho bude na suchu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 09.07.12 13:39

I kdyby dávala nabíječka 200V tak autobaterka její napětí stahne na 12V a po nabití vystoupá na těch 14V, nabíječka ať s automatikou nebo bez ní se chová jako zdroj proudu a ne napětí ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.07.12 16:06
avatar

Ano, konečně to tu zaznělo! ;)

+ bod

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uplnejvypatlane
Datum: 11.01.16 11:56

svaty slova ... ale taky zalezi na vnitrnim odporu te baterky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.01.16 12:20

soused je magor Je fakt, že do baterky s velkým vnitřním odporem, tj úplně v pr... bych 30V necpal. Co se týče typů AKU-ono se to tam vždy nějak popere. Auta s caca mají také inteligentní nabíjení. A u nových aut 10? starých let se baterie kóduje, takže by se to vzpouzelo

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.