Přeřazení rychlosti bez chcípnutí

Od: Datum: 25.06.12 22:06 odpovědí: 20 změna: 27.06.12 20:38

Zdravím,*placni*

chtěl bych se zeptat, kdy vyřazuji rychlost, když třeba brzdím auto? Vždycky mi to chcípne.*zed*

Popsal by mi někdo, jak to jde za sebou?*klik*

Díky*slunce*


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.06.12 22:13
 

Sundám nohu s plynu, sešlápnutá spojka odpojí motor od převodovky (ta je spojená s koly pevně) - ihned motoru spadnou otáčky na volnoběh a motor se tam udrží a brzdím.

Motor chcípne jen tehdy, pokud zůstane spojen s převodovkou a koly a brzdí se tak motor a auto až do úplného zastavení auta. Mimochodem se mu to nelíbí a dost před zastavením klepne a pak se startérem musí natočit. V autoškole se to už neučí?

Když dobržďuji, tak sundám pravou nohu z plynu a přesunu jí na brzdový pedál a zároveň ze spojkou postupně přeřazuji dolů a samosebou ji držím sešlápnutou jen mezi stupni a pomáhám tak dobrzdit motorem. Nebo jen brzdím pravou a spojku sešlápnu a vyřadím na neutrál a spojku pustím a jen brzdím

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.06.12 22:21
 
avatar

Tak nějak to je a mělo by se to učit. Bohužel, v autoškolách se neučí spousta jiných věcí. Třeba předjíždění, zatím jsem se setkal jen vyjímečně, aby to někdo z autoškoly uměl.

 
Od: mowla*
Datum: 25.06.12 22:36
 

Jo jo...

Já třeba brzdím levou nohou - a to mne naučil PAN borec v autoškole... Pravá noha na plynu, levá na brzdě, řadím meziplynem...

;)

 
Datum: 26.06.12 22:05
 
avatar

To Movla a čím jezdíš ,s vejtřeskou nebo ještě něčím starším?Meziplyn je v dnešní době přežitek a zbytečná věc co navíc zbytečně zvyšuje spotřebu!

 
Datum: 26.06.12 22:13
 

Navíc se to dle mého názoru nelíbí synchronům :)

 
Datum: 26.06.12 22:16
 
avatar

Proč by se to nemělo líbit synchronům? Meziplyn je nahrazoval. Ale uznávám, že v dnešní době řadit s meziplynem je skorem zbytečný a nepatrně zvyšuje spotřebu.

 
Od: anton*
Datum: 25.06.12 23:15
 

Takže když chci úplně zabrzdit, tak spojku dám úplně na podlahu a brzdím. A je jistota, že mi to nezdechne při zastavení. Až tak, co se kde odpojí, to být nemuselo.

Učí, ale já měl dnes první jízdu a snad 3x mi to zdechlo při zastavování. :-D

A kdy se teda vyřazuje a přeřazuje na vyšší stupeň?

Když sešlápnu spojku na zem, tak se vyřazuje a rovnou se dává další stupeň a pak zas pouštět a přidávat plyn? To jsou ty začátky )

Datum: 25.06.12 23:20
 
avatar

Když chodíš do autoškoly a nevíš, ptej se instruktora, od toho tam je ;) a neboj se zeptat na cokoliv, lepší než při zkouškách nevědět, ne? :)

 
Od: anton*
Datum: 25.06.12 23:45
 

Zeptám, ale dneska jsem nevěděl co první, takže jsem to už tak nechal:) to bylo pořád zpomalte, zpomalte, máte teprv první jízdu*smich* nebo ta spojka TRPÍ, to tak nesmíte aaa..*kafe*

Od: zuzka24*
Datum: 26.06.12 10:44
 

Já třeba před semaforem, když už vidím červenou v dáli, tak vyřadím uplně na neutrál a dojíždím a jen dobržďuji...když přeblikne na zelenou, tak podle rychlosti, jaké se nacházím, znovu zařazji, přidám plynu a jedu dál...zdechne vám to asi proto, že nemáte vyraženo a jen brzdíte a pak to klekne..jinak nevím, proč by to mělo zdechnout, když je vyřazeno...ale jsem taky jen ženská :-

 
Od: anton*
Datum: 26.06.12 10:46
 

Ano, máte pravdu;)

Datum: 25.06.12 23:26
 

Jde o situaci, jestli udělám tyto možnosti pro zastavení:

Sundám nohu s pedálu plynu (pravou)

Levou sešlápnu spojku a zařadím o stupeň níže (třeba z 3 na 2) a pak pravou lehce brzdím a levou začínám opět pouštět do záběru a sundávám z ní nohu (ze spojky). Situace, kdy brzdím motorem a brzdou. A pak z dvojky řadím neutrál a pokračuji jako viz druhá možnost do zastavení

nebo

Sundám nohu s pedálu plynu (pravou)

Sešlápnu spojku (levou) vyřadím na neutrál a spojku pustím ... motor je odpojen od kol a pravou nohou brzdím a levou nestojuím ž na spojce až do zastavení auta.

Důležité je si zapamatovat, že levá noha ovládá jen spojku a nic jiného a pravá ovládá plyn a brzdu

Spojku sešlápnout normálně a pouštět jí při přeřazování (kdy auto jede) pozvolna a dle otáček ať za jízdy při podřazování auto neškubne a případně proti škubnutí zvednout při podřazení otáčky, ale to až pak, jak si osvojíte řízení.

doplněno 25.06.12 23:31:

Motor je odpojen od kol když je sešlápnutá spojka nebo zařazen neutrál. Jen tehdy se dá úplně zastavit a stát. Ten motor, když se nastartuje, se pořád točí a tak přeci nemohu nechat zařazenou dvojku a jen sešlápnout brzdu až do zastavení. Musím vyřadit, nebo stát na spojce.

doplněno 25.06.12 23:34:

Je to pořád jenom stroj a nic jiného. Pokud pochopíte, jak co funguje a jste technický typ, tak to dlouho nepotrvá a jezdíte bez zdechání.;)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: anton*
Datum: 25.06.12 23:42
 

Ok, děkuji, už tomu víc rozumím:) to jsem rád*hej* pořád mi to brždění nelezlo do hlavy*bzum*

Datum: 26.06.12 00:08
 
avatar
Ty asi nebudeš "technický typ", když se ptáš na tak triviální věc, viď?
Chlap chodí do autoškoly kvůli formalitě - získání ŘP, ne aby se naučil jezdit, páč to už většinou umí.
Ženský naproti tomu můžou chodit do autoškoly jak dlouho chtějí - jezdit se nenaučí :-D
 
Od: edge®
Datum: 26.06.12 01:21
 

Dnes už nejsme v době, kdy na vesnici nebo menším městě řádili kluci na poli se Š120... To, že jsi ty řídil bez řidičského oprávnění ti nedává hned funkci posmívat se tu. Chlapec už zjistil co chtěl, víc (ne)rad nepotřebuje. Já například dělal řidičák až v 19 a do té doby jsem neměl možnost jezdit s autem... Leda měsíc než jsem nastoupil do autoškoly s otcem na "lesní asfaltce" čili mimo pozemní komunikaci.

Ale i instruktor by měl víc radit a méně nadávat, ikdyž chápu, že někdy to musí být s nervama na pochodu:D. A vždy lze pořádat instruktora aby základy naučil na vyhrazeném cvičišti, tam kde to je i jeho povinnost. Každopádně já byl rád, že jsem začal hned "natvrdo" v provozu. Instruktor v nejhorším pedálama pomohl.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.06.12 07:15
 
avatar
Nikdo se tu nikomu neposmívá. Jen mě zarazilo, že mu nebylo jasné že musí sešlápnout spojku, když chce zastavit. To mu snad instruktor musel říct už na začátku, ne? Přijde mi zvláštní chodit do autoškoly ale tady se ptát, jak se vlastně jezdí.
 

 

Datum: 27.06.12 19:04
 
avatar

Mno já dělal na auto až v 35,ale na pístu už v 15 a najezdi jsem na něm nejaký km.A pak ve válce jsem najezdi hejno kiláků bez řidičáku na příslušnou techniku,ať již šlo o V3S nebo tatry (138,813) MT55 ,OT62 a PTS10,takže tato zakladní znalost u mne byla a přesto mne zarazilo,že moje první jízda ze dvora autoškoly byla hned do provozu a navíc trenažer byl až těsně před koncem kurzu a jízda na cvičišti byla až jako 3 nebo 4 lekce řízení! Takže se tomu že to neví vůbec nedivím.

 
Od: zuzka24*
Datum: 26.06.12 11:01
 

To se mezi ženskýma asi moc nepohybuješ, protože já jich znám fůru, co umí řídit a dokonce se s nima nebojím tak, jak s některýma chlapama, kteří si získáním řidičáku jen povýšili své ego

Mě třeba v autoškole naučili velké kulové..ježdění po rovině, po hlavních silnicích, semafory, rozjezdy...ale zbytek mě doučil přítel...Neboj, do toho se dostaneš a půjde to. Hlavně se instruktora ptej, co chceš vědět a zachovej chladnou hlavu.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.06.12 18:58
 
avatar

To MartinHajek trochu se pleteš!Pravda jsou mezi ženami-řidičkami blbky ale copak mezi muži-řidíči nejsou blbci?

Navíc odborníci o dané problematice tvrdí že z deseti mužů řidičů je dobrách jen šest,zato z žen jsou sice dobré jen tři,ale tyjsou lepší než těch šest mužů!

 
Datum: 27.06.12 20:38
 
avatar
Vy dva asi nemáte moc smysl pro humor, že? :-D
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.