Felicia Trumpetky

Od: Datum: 12.12.12 10:38 odpovědí: 18 změna: 19.12.12 20:56

zdravím, je tu nějaký dieselový feldař?

Hodně lidí u dieselových felicií začlo vyndávat trumpetky pod krytem motoru, já je jen pročistil.

Chtěl bych je asi vyndat ale bojím se, neškodí to motoru? Prý pak motor nasává více vzduchu.

doplněno 12.12.12 10:57:

Plus něco se psalo o EGR, To je co? :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.12.12 11:15
avatar
Neškodí. Motor bude točivější ale mírně se sníží krouťák.
EGR je ventil který snižuje emise NOx tím, že pouští část výfukových plynů do sání. Může se vyřadit, nebudeš mít zasviněné sací potrubí.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 12.12.12 11:33

jak ho vyřadím? :)

Od: mathers322*
Datum: 12.12.12 11:44

Je to ono? :)

Datum: 12.12.12 11:53
avatar
To nalevo od měrky, je spojený hadičkou s ventilem nad posilovačem brzd.
Jednodušší je tu hadičku odpojit a něčím ucpat. Lepší ale je vyrobit z plechu záslepku a dát ji mezi sání a EGR.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: mathers322*
Datum: 12.12.12 11:57

Tudma se vrací spaliny?

Datum: 12.12.12 12:08
avatar
Ano. Při částečném zatížení a i při volnoběhu se ventil otevírá a část spalin se recikuluje zpátky do sání.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: mathers322*
Datum: 12.12.12 12:13

Aha, a proto je pod tím krytem bordel, nestačí ho jen odpojit? je tam tlak? musí být plechový plíšek?

doplněno 12.12.12 12:14:

a kam ty spaliny pak povedou? do výfuku? :)

Datum: 12.12.12 12:22
avatar
Jak píšu, stačilo by tu podtlakovou hadičku odpojit a něčím ucpat, jenže časem by EGR zareznul a kdybys to chtěl vrátit do provozu, musel bys koupit nový. Záslepka je lepší, mechanismus ventilu se dál pohybuje ale spaliny neprojdou. A odstraněním záslepky to jde uvést do původního stavu.
Ještě by šlo odpojit konektor z toho ovládacího ventilu, ale to řídící jednotka pozná a zapsala by si chybu do paměti závad.
Záslepka musí být kovová, jak jinak, výfukové plyny mají vysokou teplotu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 12.12.12 12:29

aha,aha takže by se to dalo i ucpat, takže jěště vyndat katík :D

Datum: 12.12.12 13:49
avatar
To už bys neprošel STK+E
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 12.12.12 14:19

Teď mám nové stk, za 2 roky se to nějak pořeší :)

Od: mathers3222
Datum: 18.12.12 12:10

a co tu hadičku prostě jen odpojit?:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.12 18:16
avatar
Odpojit a UCPAT.
Podtlakový systém vývěvy je společný pro ovladač zvýšených volnoběžných otáček a pro posilovač brzd.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: mathers322*
Datum: 19.12.12 15:42

Někdo zase říká že odpojit egr je blbost a že to škodí, takže co?

 

Datum: 19.12.12 17:35
avatar
Motoru ani katalyzátoru to neškodí. EGR je na tomto motoru kvůli emisím, žádný jiný důvod ani funkci nemá. Úplně stejně ho odpojují i třeba majitelé Fábií 1.9SDI, tam už sice hrozí neprojití emisní zkouškou ale takových aut jezdí hafo.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 19.12.12 20:43

Jak rozeberu z boku ten přísun egr? nevím jaký plech tam dám... Spíše bych to dal někomu ať mi pomůže

doplněno 19.12.12 20:48:

takhle bych si to představoval :)

http://tuning-individual.cz/foto/tuning/EGR-6.jpg

Datum: 19.12.12 20:51

nejlépe hliníkový, aby to nerezlo a pak neprofukovalo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.12.12 20:56
avatar

já už dělal záslepku na EGR s tisícovky klingeritu a i se silnějšího pertinaxu a na dokonalé utěsnění to po obvodu mažu pastou na spoje výfuků od bossalu

jinak měl sem zaslepenou benzínovou vectru a ted mám oktu tdi a egr sem zaslepil okamžitě po koupi

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.