Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia Trumpetky

Od: mathers322* odpovědí: 18 změna:

zdravím, je tu nějaký dieselový feldař?

Hodně lidí u dieselových felicií začlo vyndávat trumpetky pod krytem motoru, já je jen pročistil.

Chtěl bych je asi vyndat ale bojím se, neškodí to motoru? Prý pak motor nasává více vzduchu.

doplněno 12.12.12 10:57:

Plus něco se psalo o EGR, To je co? :)

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*
hodnocení

0x
Neškodí. Motor bude točivější ale mírně se sníží krouťák.
EGR je ventil který snižuje emise NOx tím, že pouští část výfukových plynů do sání. Může se vyřadit, nebudeš mít zasviněné sací potrubí.
mathers322*
hodnocení

jak ho vyřadím? :)

mathers322*
hodnocení

Je to ono? :)

Felicia Trumpetky
martinhajek*
To nalevo od měrky, je spojený hadičkou s ventilem nad posilovačem brzd.
Jednodušší je tu hadičku odpojit a něčím ucpat. Lepší ale je vyrobit z plechu záslepku a dát ji mezi sání a EGR.
mathers322*
hodnocení

Tudma se vrací spaliny?

Felicia Trumpetky #2
martinhajek*
Ano. Při částečném zatížení a i při volnoběhu se ventil otevírá a část spalin se recikuluje zpátky do sání.
mathers322*
hodnocení

Aha, a proto je pod tím krytem bordel, nestačí ho jen odpojit? je tam tlak? musí být plechový plíšek?

doplněno 12.12.12 12:14:

a kam ty spaliny pak povedou? do výfuku? :)

martinhajek*
Jak píšu, stačilo by tu podtlakovou hadičku odpojit a něčím ucpat, jenže časem by EGR zareznul a kdybys to chtěl vrátit do provozu, musel bys koupit nový. Záslepka je lepší, mechanismus ventilu se dál pohybuje ale spaliny neprojdou. A odstraněním záslepky to jde uvést do původního stavu.
Ještě by šlo odpojit konektor z toho ovládacího ventilu, ale to řídící jednotka pozná a zapsala by si chybu do paměti závad.
Záslepka musí být kovová, jak jinak, výfukové plyny mají vysokou teplotu.
mathers322*
hodnocení

aha,aha takže by se to dalo i ucpat, takže jěště vyndat katík :D

martinhajek*
To už bys neprošel STK+E
mathers322*
hodnocení

Teď mám nové stk, za 2 roky se to nějak pořeší :)

mathers3222

a co tu hadičku prostě jen odpojit?:)

martinhajek*
Odpojit a UCPAT.
Podtlakový systém vývěvy je společný pro ovladač zvýšených volnoběžných otáček a pro posilovač brzd.
mathers322*

Někdo zase říká že odpojit egr je blbost a že to škodí, takže co?

 

martinhajek*
Motoru ani katalyzátoru to neškodí. EGR je na tomto motoru kvůli emisím, žádný jiný důvod ani funkci nemá. Úplně stejně ho odpojují i třeba majitelé Fábií 1.9SDI, tam už sice hrozí neprojití emisní zkouškou ale takových aut jezdí hafo.
mathers322*

Jak rozeberu z boku ten přísun egr? nevím jaký plech tam dám... Spíše bych to dal někomu ať mi pomůže

doplněno 19.12.12 20:48:

takhle bych si to představoval :)

tuning-individual.cz/...

gumidek*

nejlépe hliníkový, aby to nerezlo a pak neprofukovalo.

já už dělal záslepku na EGR s tisícovky klingeritu a i se silnějšího pertinaxu a na dokonalé utěsnění to po obvodu mažu pastou na spoje výfuků od bossalu

jinak měl sem zaslepenou benzínovou vectru a ted mám oktu tdi a egr sem zaslepil okamžitě po koupi

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]