Huceni v aute v teple. Asi predni ventilator?

Od: Datum: 16.06.12 19:35 odpovědí: 17 změna: 17.06.12 16:19

Tak jsme byly s kamaradkou na malym vylete, dnes v tom vedru. Ona si pujcila Fiat Doblo a je teda bez klimy :(

A ted k veci: Kdyz jsme zaparkovali v jednom sidlisti, nemely jsme stazeny vokynka, toz jsem otočila klíčkem a zavřela je. A když jsem zase klíček vrátila a vyndala, vepředu to hučelo. Otevřu kryt, motor zahřátej, to je jasan... ale točil se tam snad ten větrák vepředu. Protože tam je uprostřed taková černá krabice a z ní jde hadice jako z vysavače. Nefoukalo to z ní ke světlu do prostoru, ale jakoby zpět, směrem k nějaký motorový součástce a asi to tam moc topilo. Ta hadice má takovej plastovej úchyt, ale byla mimo a tak asi ohřívala to, co měla chladit. Když jsem jí dala na správné místo, už to nehučelo. Ani pak po další jízdě.

Nevíte, jestli nám nehrozí další nebezpečí z horka? Něco nechladí jak má? Tekutiny by tam měly snad být, v létě prý byla vloni STK.

Díky!


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.06.12 20:29
 
avatar
No, pravděpodobně hadice z airboxu. Vyvlékla se a motor nasával nejen horký ale taky nečištěný vzduch. Asi se přehříval, proto se točil ten ventilátor chladiče. Ten ten motor chladí, když se s vozem stojí na místě a hučí i po vytažení klíčku. Pokud to za chvíli vyplo, je to O.K.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: splavena88
Datum: 16.06.12 20:57
 

MartinHajek: Ano, bude to AIRBOX - divala jsem se do návodu k vozu - tam jsem našla, že v oněch místech je vzduch. filtr.

Nevěděla jsem, že ventilátor hučí i po vytažení klíčku - to je super věc u aut, že? A u tak starýho ještě větší zázrak!

Ano, vyplo se to.

Hadice se nevyvlíkla, byla vypinknutá při přístupu ke světlu při výměně žárovky.

Nechápu, že jsem o tomto se nedočetla v návodu nebo že o tom jsem neslyšela v autoškole:(

Datum: 16.06.12 21:21
 
avatar

Toto je snad od stodvacítek normální,že pokud je na určitou teplotu motor,tak větrák běží i po vypnutí klíčkem a zamčení auta.Je to standart,bere se to automaticky!

doplněno 17.06.12 13:49:

No ono asi také záleží na čodle pro budík do kabiny.Mně ukazoval 80°c a po zastavení sahara běžela,vyměnil jsem termostat,vyčistil soustavu a ajhle,ono se nic nezměnilo.Budík ukáže 80°C a sahara běží ,takže teploměr ukazuje špatně,ale chlazení funguje-NEŘEŠÍM!

 
Od: splavena88
Datum: 16.06.12 21:28
 

Jasně, energii bere z baterky. Jen je mi divné, že se zvýšena teplota motoru neukázala na palubní desce: tam mám vždy teplotu někde uprostřed :( a nikdy více. Abych třeba zajela do stínu nebo do podzemní garáže ve městě...

Od: laybor*
Datum: 16.06.12 21:35
 

Zvýšená teplota se nemůže ukázat na palubce - protože to větrák chladí ,

Až větrák chladit nebude tak se zvýší teplote na palubce.

Do stínu je zbytečné jezdit - slunce teplotu motoru nezvýší

 
Od: splavena88
Datum: 16.06.12 21:40
 

Jo aha, s tim sluncem je to pravda - to zvysi teplotu v kabine:)

Datum: 16.06.12 21:43
 
avatar
Je to proto, že efekt dochlazování přehřátého motoru po odstavení je poměrně výrazný. Tepelný spád mezi ofukovaným chladičem a motorem zajišťuje, že chl. kapalina ještě nějakou dobu po vypnutí pohonné jednotky obíhá samotíží a takto se dochladí v celé chladící soustavě i bez roztočené pumpy.
Přesto mají některé vozy ventilátor chladiče přes spínačku (nebo tedy přes hlavní relé). U škodovek byl posledním typem který to tak měl Favorit/Forman. Ty po odstavení nikdy "nevětrají", tedy pokud si to majitel nepředělal, jak je občas k vidění.
 
Od: splavena88
Datum: 16.06.12 21:44
 

Fajn, díky! Jdu googlit "příčiny přehřátí motoru" :)

Datum: 16.06.12 21:56
 
avatar
Ty nemusíš googlit. Každé auto se začne přehřívat když stojí, nebo jen pomalu popojíždí (kolona). Proto tam ten ventilátor je ;)
Jen pokud se začne přehřívat i za jízdy, nebo začne vařit, je čas na lomení rukama, nepublikovatelné výrazy a následně na odstranění příčiny svépomocí nebo servisem (za odpovídající papírky a kolečka, jak říká jeden můj kolega).
 
Od: splavena88
Datum: 16.06.12 21:57
 

Dobrý, něco jsem našla. Radši zítra přeměřím hladiny tekutin dle manuálu. Dík!

Od: cepagis*
Datum: 17.06.12 15:00
 

Skutečně? Moje nepředělaná Felicie 1.3MPi chladí i po vytažení klíčku. A dokonce je na to v motorovém prostoru samolepka s důrazným varováním...

 
Datum: 17.06.12 15:11
 

Pokud je to reakce na martina, tak ano. Favorit,Forman,Forman Van Plus,Favorit Pick Up,Forman Praktik mají ventilátor zapojen na vývod 15. Hlavní relé, co sepne až po zapnutí zapalování (otočení klíčku). Pokud tedy dojedou a foukají, tak při vypnutí motoru klíčkem okamžitě přestanou. Felicie dle teploty naopak fučí dál do rozepnutí teplotního spínače na chladiči *hi*

 
Datum: 17.06.12 15:18
 
avatar
No vždyť píšu, že poslední škodovkou která měla větrák chladiče přes spínačku, byl Fa/Fo.
 

 

Datum: 17.06.12 15:35
 

Měla to tak i 1994ka, která měla jiné konektory? Jen by mě to zajímalo *hi*

doplněno 17.06.12 16:38:

martinhajek: dík*hej*

 
Datum: 17.06.12 16:19
 
 
Od: laybor*
Datum: 16.06.12 21:25
 

U každého zahřátého motoru po zastavení větřák běží - chvilku , potřebuje se motor ochladit i po dojetí.

Chlazení bude v pořádku - chladící kapalina nevyvřela - viděli by jste bílou páru.

Jezděte v klidu dál.

 
Od: splavena88
Datum: 16.06.12 21:29
 

No jo, chudák, rvaly jsme ho do kopce, pak na červený stál dlouho, neb autoškola před náma se nerozjela:( a nakonec zaparkujeme na sluníčku..:(

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.