Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chci se zeptat, jestli je možné vznícení auta od centrálního zamykání? Je to vlastně jediná věc, která je stále pod proudem. Za jakých okolností by ke vznícení mohlo dojít? Děkuji.
V případě poškození elektroinstalace to samozřejmě možné je. Záleží na typu a výbavě auta, ale dnes už rozhodně neplatí, že je to jediná věc která je stále pod proudem. Zkuste při vytaženém klíčku přeměřit všechny okruhy a budete se divit. Minimálně rádio, zásuvka zapalovače, hodiny, alarm, ŘJ...
Cepagis, jen upřesním, rozdělil bych to na spotřebiče, kterými proud teče a na ty ostatní, které jsou "pouze" pod napětím.
První skupina má minimální odběr, druhá skupina může mít odběr daleko větší, do ní bych zařadil třeba ten Váš zapalovač, ale také třeba startér.
A nevím, která skupina je v případě poruchy nebezpečnější, jestli ta se stálým odběrem, neba ta s potencionálně vyskoým odběrem proudu...
Jasně, Hope, s tím zapalovačem máš pravdu. Ale zase je pod napětím pořád a spousta lidí v něm má i po opuštění vozidla spotřebiče (nabíječky k mobilům, navigacím, FM transmiterům, solární dobíječky baterek). Ale na to se asi tazatel neptá. Samozřejmě platí, čím novější vozdilo, tím více elektroniky a tím více okruhů pod proudem i po "vytažení klíčku". Zkrat ale může být i v kabelovém svazku, již jsem tu řešil loni svoji zkušenost se stařičkou Š105. Náhodně docházelo k vybití baterie přes noc. Všechno kontrolováno, ale stejně se občas stávalo. Nakonec vyřešeno odpojovačem baterie v zadním čele škodověnky (zvenku vedle SPZ). U té Š105 jsem vždycky přišel k autu, otočil klíčkem odpojovače a poté odemknul. Taková fajn forma imobilizéru. Tenkrát to šlo... Nevím jak by to dnes vypadalo u Superba
Jj, souhlasím. Ale k té škodověnce, to jsi tam měl alarm, dálku a centrál?
Jinak netuším, proč odpojovač nebyl uvnitř, klasicky někde u zadních sedáků, v tunelu, aby sedící řidič dosáhl...
Tam jsem právě neměl nic z toho - jen ten nahodilý zkrat
Proč byl odpojovač na zadním čele - nevěděli jsme, kde ten zkrat je, proto jsem přerušil celý (+) pól baterie. Škůdka byla na LPG, takže akumulátor nebyl za sedačkama v zavazadelníku (tam by se nešlo přes válcovou nádrž dostat), ale v motorovém prostoru. A nejkratší cesta akumulátor - startér mi vyšla tam (nechtěl jsem to bago tahat dovnitř, nebylo by to bezpečný a zvyšovalo by to úbytek napětí)...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.