Přestříkání kapoty

Od: Datum: 13.06.12 01:04 odpovědí: 6 změna: 14.06.12 12:20

Zdravím,

měl bych dotaz jak je složité přestříkání kapoty (červený lak). Mám ji pomlácenou od kamínku do bílé barvy (asi základ) a jedno místečko až na plech. S tím, že kapota má trošku jinší odstín než karoserie. Nevím jestli byla měněná a špatně nastříkaná a nebo chyba výroby...ale každopádně to nejde z dálky ani tak vidět jako z blízka.

Ale teď řeším ten problém. Chtěl bych to přestříkat v garáži. Problém s manuální práci a opravou aut není problém. Ale nevím přesně jak na to. Představu mám. Problém je, že nevím jestli přestříkat celou kapotu na odstín zbytku karoserie (a tím bych vlastně i mohl opravit drobné škrábance na zbytku auta, protože bych měl sprej) a nebo jen namíchat si dva spreje (jeden na auto a druhý na kapotu a opravit jen škrábance).

Kdybych opravoval jen škrábance. Takže vezmu šmirgl papír (nevím jakou drsnost) vybrousím do čista místo, zadělám ho tmelem a vyhladím. Po té obrousím jemným šmriglem tmel ať je hladký a rovný jako karoserie. Přestříkám do ztracena (jak toho nejlepe dosáhnout?) a nechám zaschnout. A poté přestříkám krycím sprejem.

A kdybych chtěl přestříkat celou kapotu. Co bych musel udělat? Asi celou kapotu sjet šmirglem a zatmeliit že? To už je asi lepší rovnou nová kapota...

Jde o to, že auto má 10 let...motor a vše je v pohodě. Jde o to aby bylo i hezké. Takže spíše oprava těch škrbanečku připadá v úvahu, ale zajímají mě obě varianty.

Budu vděčný za každou radu a nebo opravu v mém postupu. Děkuju


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 13.06.12 02:42
 

Tak jestli to chceš stříkat sprejem, to raději oprav ty "tečky" od kamínků opravnou tuškou. Bude to rozhodně méně vidět než sprejem.

To že bys udělal sprejem zástřik doztracena je jen fikce.

Osobně bych stříknul celou kapotu. Nechat namíchat 3-3,5dcl barvy jako je zbytek vozu (podle kodu barvy).

Záleží v jakém stavu je kapota pomlácená a bude potřeba hodně kytovat a pak plnič a nebo jen "finišem" opravit ďubky od kamínku, přebrousit pod vodou 1000-1200 a pak láknout.

doplněno 13.06.12 10:21:

Tak tyhle tužky (korekční) ty jsem neměl na mysli, neviděl jsem ještě žádnou která by opravdu fungovala.

Já jsem myslel takovouto http://www.auto-doplnky.com/e…e/cervene-laky.html?Treeid=23

Je to v podstatě barva a šteteček. Když si necháš namíchat podle odstínu kapoty nepatrné množství barvy a koupíš malinký štěteček je to stejné. pak do toho "ďubliku" na kapotě malinko kápneš barvy, nacháš řádně zavadnout (né úplně zaschnout) a znova kápneš. Takhle to opakuješ až tu (prohlubeň) v laku vyplníš barvou. Na některé opravdu drobné "ďubliky" je dobré použít třeba párátko.

Je to asi tak nejméně nápadná oprava, aniž bys stříkal celou kapotu. Hlavně odmastit.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: janek1299
Datum: 13.06.12 09:57
 

Na kapotě je asi 15 - 20 teček od kamínků.

Opravná tužka? Já myslel, že nějaké takové tužky jsou spíše na menší škrábanečky. Ale tady tohle jsou fakt tečky. Kde se to dá sehnat? Přesněji jak se po tom ptát? Protože vždy co jsem viděl nějakou tužku tak to byla nějaká za pár korun. Jednu jsem koupil a byla to spíš voskovka a taky to tak vypadalo.

Datum: 13.06.12 07:49
 
avatar

Jestli to nemá být vůbec vidět, je nutné přestříkat celou kapotu (což je sprejem sebevražda). Nevěřte tomu, že něco nastříkáte do ztracena. Úprava před stříkáním je poměrně náročná záležitost a (bez urážky) podle formulace Vašeho dotazu byste to asi v dokonalé kvalitě nezvládl.

 
Od: ladaadal*
Datum: 13.06.12 10:15
 

Jestli nemáš lakýrnické zkušenosti, což odhaduji dle dotazu, zkus tu tužku, nebo lak na nehty ve správném odstínu. Na spray se nespoléhej, tím stříkneš tak zimní disky nebo vnitřek pod čalouněním. Na haupnu ani jiné venkovní díly bych to nepoužíval, pokud nechceš celkovému vzhledu ještě ublížit. Počítej, že bez zkušeností to bude vidět vždycky, každé řemeslo potřebuje praxi. A jestli to chceš zkusit, abys měl zkušenost pro příště, tak celou kapotu a stříkat pistolí. Můžeš si s tím hrát až do své spokojenosti se vzhledem a vlastními chybami se naučíš co a jak.

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 13.06.12 10:33
 

kapota nastrikana sprejem bude luxusni opicarna , jestli to delate kvuly vzhledu tak to jen zhorsite

 
Od: mmartairbrushcz
Datum: 14.06.12 12:20
 

Zajdi do nejbližších autolaků a namíchají ti minimální množství barvy do lahvičky se štětečkem a přikápnou nitrolak. Tim to lehce zakapávej (jak někdo psal výše) ať je to uzavřený a víc neřeš- hlavně ne sprejem!

Pokud to chceš mít bez kazu, poptej se nějakého dovozce aut z okolí, kde nechává KVALITNĚ lakovat díly a on ti dá tip- kdo pěkně a kdo levně! (a třeba taky pěkně)

Na domácí zalakování bys musel mít vybavení,které zcela jistě nemáš a pořizovat nebudeš kvůli stříknutí jedno-dvou dílů za rok...

sprej je prasečina- s tim ještě něco zvládne poopravit zkušený lakýra,ale sám ví, že to je oprava rychlá a na hovno ;o)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.