Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
nevíte někdo co jsou to přesně otáčky na otáčkoměru? Když mám třeba otáčky 2000 na otáčkoměru, znamená to, že se kliková hřídel otočí 2000X / minutu tzn. proběhne 1000x /min exploze benzínu?
Dále bych se chtěl zeptat na co je napojený otáčkoměr ve vozidle a proč tomu tak je?
Vyzná se v tom někdo?
Děkuji
Martin má pravdu, je to "trošku" chyták, proto definuje i v jakém motoru to počítá a motá do toho různé jednotky času!
Snímání impulzů pro otáčkoměr lze provádět různými způsoby. U starších aut to bylo nejčastějc z přerušovače v rozdělovači, někdy taky indukcí z vysokonapěťového kabelu ke svíčce. Tehdejší otáčkoměr si pak tyto impulzy dokázal zpracovat vlastní elektronikou. U novějších aut je to většinou snímané z čidla na polohu klikové hřídele a zpracovává to palubní počítač.
Jezdím 40 let a otáčkoměr jsem nikdy k ničemu nepotřeboval. Přes to jsem si ho kdysi amatérsky stavěl z obrovského měřáku a montoval například do Š 1203 (mikrobus), abych byl "IN" (v té době se spíš říkalo "frajer")
Co se týká počtu otáček - u každého motoru (spalovacího, elektro, parního, vodního) se udávaá počet otáček/minutu. Je to údaj, který udává, kolikrát se hřídel motoru otočí za minutu kolem dokola. S počtem výbuchů to sice u spalovacího motoru souvisí, ale neznamená to v každém případě poměr 1:2. U dvotaktu je to například 1:1 (1 otáčka = 1 výbuch v každém válci, takže například Wartburg měl na 1 otáčku 3x1 výbuch, Š100 pak 2x1 výbuch).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.