Jak oblbnout řídící jednotku motoru na LPG?

Od: Datum: 10.06.12 13:22 odpovědí: 12 změna: 10.06.12 16:28

Zdravím.Potřebuji 4válcový benzínový motor upravit tak,aby šel přepínat i na klasické jednoduché LPG se směšovačem,tedy motor saje plyn přímo do sání přes reduktor.Napadá mě jedině to,že všechny vstřikovače napojím jednotlivě na relé se čtyřmi spínacími kontakty a tak budu spínačem vypínat nebo zapínat relé a to bude vypínat vstřikovače v případě,že motor poběží na plyn.Nebo existuje ještě jiná možnost,jak to udělat i na plyn?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jarda3*
Datum: 10.06.12 13:35
 

Dela se to timhle zpusobem a primo se na to da koupit chytra krabicka - bezny dil u plynaru. Misto vstriku musi byt prepnuto na vhodne rezistory, aby RJ nesignalizovala poruchu vstrikovacu.

doplněno 10.06.12 13:50:

Jmenuje se to tusim emulator vstriku, ale vygooglit se mi nejaky zdroj moc nepovedlo - ono je to jednak zastaraly system a jednak se dily na LPG obecne spatne shaneji (u nas pro koncove uzivatele - servisy to ma pod palcem aby na tom mohly nekrestansky vydelavat... Kdyz to pak clovek sezene v Polsku tak jen cumi, ze to stoji tretinu co tady)

 
Od: potemnik
Datum: 10.06.12 13:41
 

Díky a jak se to jmenuje?

Od: des*
Datum: 10.06.12 13:54
 

Nechytejte rozumy po těch co tomu nerozumí.Je to složité.Takových všeumělů bylo mnoho a taky pěkně vyhořeli.Získat někde staré zařízení z dob cara klacka zadarmo,neznamená taky že to jde zapojit kamkoli.Na takové věci jsou odborně vyškolení pracovníci a zcela určitě jim to funguje.Mimoto je to načerno.Tedy i trestné.

 
Od: potemnik
Datum: 10.06.12 14:01
 

Ne ne.Plyn mám v autě legálně.jen mi odešla plynová řídící jednotka a v opravně si řekli za opravu 7 000.To se jim na to vykašlu a raději to zapojím na to relé za pár kaček.Že bude svítit kontrolka řídící jednotky zas tak není takový problém.

Od: des*
Datum: 10.06.12 14:06
 

Omlouvám se,ale kdyby to tak šlo, tak to má snad každý?Nebo se mýlím?

 
Od: potemnik
Datum: 10.06.12 14:25
 

On třeba každý neví,že stačí odpojit vstřikovače a auto na plyn jede jako dřív,jestli se nemýlím.Obyčejný reduktor nepotřebuje žádné řízení.Je napojen jen na sání motoru a podle podtlaku v sání pouští plyn do motoru.Jediný problém je ta svítící kontrolka řídící jednotky,jestli se rozsvítí.Ale vložit tam nějaký resistor snad také nebude velký problém.

Od: des*
Datum: 10.06.12 14:33
 

Tak mi není jasné,proč se vstřikování do systému dává?To bych tedy rád věděl,protože vstřiky vydrží ca 2roky a musí se měnit,protože to hnusně mlátí.Někaký návod by nebyl?Jak vynechat vstřikovací jednotku?

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 10.06.12 15:46
 

mala spoteba a dokonaly chod oprozi starejm slupkam, jinak cena vstrikovace okolo 300,- za kus je komicka a to ze vydrzi vstriky jen 2 roky mejm vstrikum zapomel nekdo rict*smich*

 
Od: jarda3*
Datum: 10.06.12 14:44
 

Nevim, co jste tam puvodne mel, ale jestli sekvencni vstrikovani, tak ma uplne jiny typ reduktoru a predelat to na pasivni system jen tak nepujde. Ten reduktor ma velky vystupni tlak kolem 1 Baru a nebyva ani seriditelny, reduktory na system do sani maji vystupni pretlak velmi maly a daji se serizovat. Pak se jeste vyskytuje system, kdy jde plyn do sani ale je tam ridici jednotka a servoventil na regulaci podle lambda sondy - ale to asi nebyl vas pripad, to by tam emulator byl.

Mimochodem, jaky to byl typ co vam odesel? Nektere ridici jednotky se daji celkem levne sehnat.

 
Datum: 10.06.12 14:54
 
avatar
Co to je za adaptér? Sekvence, nebo řízený škrcením? Nepíšeš o jaký vůz se jedná.
Tak nikdo netvrdí že by to nefungovalo, ale tato úprava není legální a u revize LPG a od emisí a STK by tě vyhodili.
Mýlíš se pokud si myslíš, že mechanický reduktor bez elektronické regulace stačí. Nestačí, podtlaková regulace je nepřesná, motor by neudržel směs a katalyzátor by nefungoval optimálně. Proto je tam plynová jednotka, zajišťuje hlavně lambda regulaci.
doplněno 10.06.12 14:58: Pokud tam máš středotlaké sekvenční vstřikování, tak na to rovnou zapomeň, musel bys sis sehnat reduktor pro karburátorové motory.
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 10.06.12 15:41
 

pokud mas namontovany lpg neni problem nahradit pouze jednotku se vstrikovacema nebo reduktorem pri investici max 5 000,- protoze 3/4 zastavby zustává a ne vymyslet nesmysly, ktere akorat znici motor nebo zvednou spotrebu

doplněno 10.06.12 15:42:

jen pro zajimavost me zajima znacka LPG z cenou za jednotku to muze bejt snad jen Prins nebo landi renzi

doplněno 10.06.12 16:34:

tak si kup za 3200,- od hlpropanu klasickej podtlakovej a je to, nebo si nech u nekoho opravit stavajici jednotku budou tam nejsise odpalene (okno) ty blbosti u vývodů

 
Od: potemnik
Datum: 10.06.12 16:28
 

Je to klasický reduktor řízený sáním a na sací hadici je ještě škrtící šroub na regulaci.Na plynové řídící jednotce je:AG,Autogas systems,DGC-system,AG 58650.

Citroen Xantia 1.8 16V Bosch 03<103

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.