Jaký styl jízdy s Citroenem Evasion?

Od: Datum: 09.06.12 16:03 odpovědí: 4 změna: 10.06.12 11:05

Dobrý den!

Koupili jsme staršího Citroena Evasion - turbo, nafťáka. Dosud jsem nikdy auto na naftu neřídila, vím, že se má nechat nahžavit motor, až zhasne kontrolka a pak se pomalu rozjíždět. Ale pak by mě zajímalo :

1) Jak dlouho jet ze začátku pomalu?Kilometr, dva..?

2) Matou mě otáčky - byla jsem zvyklá jezdit v obci, takže do šedesáti, na čtyřku, bylo to 2000 otáček. Ale to byl benzíňák. Tady mi to na čtyřku nevychází, musela bych jet mnohem rychleji a jezdit na trojku mi přijde divné, ale prostě to jen neznám. Kolik otáček tomuto autu vyhovuje?

3) Jak je to s automatickou klimatizací? Četla jsem tu názory, že při jízdě z kopce, kdy se brzdí motorem, je asi menší spotřeba, než když je zapnutá při běžné jízdě ( ovšem kde bych jela tak dlouho z kopce nevím ) Je prostě nějaký způsob jízdy, jak být v tomto ohledu šetrný?

4) Jakou naftu do tohoto, patnáct let starého auta, kupovat? Tu nejlevnější nebo třeba na Benzině? Nemám zatím zjištěnou spotřebu, takže se ptám spíš na Vaše zkušenosti.

5) Auto má osm míst, zajímalo by mě, která místa jsou nejvíc nebezpečná? Kam posadit čtyři děti?

Děkuju všem za rady, možná se ptám na hlouposti, ale pro mě to jsou opravdu neznámé, tak se předem omlovám

Eva


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.06.12 16:23
 

Dobrý den,

startování by mělo být tak, že zapnete zapalování do 1. polohy, počkáte až zhasne kontrolka žhavení a pak terpve stratujete.

1) Jet nějak extra pomalu ze začátku nemusíte, staší jen jet v klidu a včas řadit (netrhat rychlostní rekordy, žádnému motoru neprospívá výtáčení až k červenému poli. Kor když je motor studený, neprohřátý)

2) Většina automobilů zvládá jet 50km/h i na 5tý převodový stupeň. Nicméně pokud chcete následně akcelerovat, budete muset použít i tu Vámi zmíněnou trojku. Nejvíce výkonu má motor kolem 2-3tis otáček.

3) Automatickou klimatizaci nijak neovlivníte, prostě nastavit teplotu která Vám bude vyhovovat a o zbytek se stará automatika. Se zapnutou klimatizací budete mít o cca 0,5l/100km vyšší spotřebu než s klimatizací vypnutou.

3a) Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí budete mít menší spotřebu než při vyřazené rychlosti. Nicméně na celkové spotřebě se to prakticky neprojeví. Doporučuji nevyřazovat, ale jet na optimální rychlostní stupeň.

4) Naftu můžete tankovat jakoukoli, kvalita je u většiny čerpacích stanic totožná. Dražší vždy neznamená lepší.

5) Nejbezpečnější místo v autě je statisticky napravo vzadu. (za spolujezdcem řidiče) a naopak nejhůře je na tom přední sedadlo spolujezdce.

3 děti bych posadil do prostřední řady sedadel, a jedno na místo spolujezdce. Ostatně si i myslím že 3tí řada sedadel nebude připravená pro montáž dětské sedačky.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.06.12 18:40
 
avatar

Je to 1,9TD nebo 2,1 či snad už je to HDi?Běžně se u dehtů z PSA doporučuje než se dosáhne provozní teploty,tak to nehonit tzn otáčky tak max 2500?nevím v dehtu (P405) jsem otáčkoměr neměl,prudce nepřidávat spíše pozvolna.Jinak v naftové ibize jsem běžně jezdil ve městě na 5°-pedesát.Ve 405 (bez turba) jsem jezdil na 4 v pohodě,trojka jen při potřebě rychleji se rozjet.Co se týká nafty opět P-405-jezdil jsem na RO zn Lando (převážně) z kauflandu nebo na obyčejnou naftu z Tank ONO.Pokud jsou to starší (1,9 nebo 2,1TD) tak stačí obyčejná nafta,pokud je to již HDI tak ty jsou trochu náročnější na kvalitu (takže nebrat třeba v JZD,nebo u těch co zvěřejnila ČOI) a spotřeba byla u mé 405 5l/100.TD brali o asi o litr více.V tomto autě počítej ať již 19 nebo 21 s dlohodobým průměrem asi tak kolen 6,5-7Lna dálku néně na město více.

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 09.06.12 18:52
 

1, za kilometr muzete jet svizneji (trapit studeneho naftaka na 1000ot nemi take dobre)

2, na otacky prijdete sama

3, klimy si nevsimejte je to automat ale je zbytecne kdyz topite v zime mit pustenou klimu (nepocitam zamlzovani auta)

4, zkousne to vsechno

5, do zadni rady max tchýni kterou nemate rada pri nazazu zezadu je to hodne spatne ale to je u kazdeho mpv

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.06.12 11:05
 
avatar

Žhavení se používá před startem, ne před rozjezdem, takže nažhavit a až zhasne, nastartovat. Prvních pár km se doporučuje udržovat otáčky kolem 2000, rychlost není důležitá a obvykle poživané otáčky u diesla jsou v rozmezí 1500-2500, na běžnou jízdu okolo dvou tisíc. Občas se hodí se zahřátým motorem podívat na omezovač, trochu povymetat komín. Klima na spotřebu nemá výrazný vliv, možná nějaké to deci navíc u těch starších motorů je běžných. Ve městě to ale na spotřebu vliv mít může, motor nepracuje v optimálním režimu. Nejbezpečnější sedadlo vám neporadím, ono vždy záleží, odkud do vás kdo narazí nebo zda potkáte strom čelem, bokem, zadem...

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.