Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chrastění v motoru u Felicie

Od: xstanax® odpovědí: 12 změna:
avatar xstanax

V motoru Felicie mi něco chrastí. Není to pravidelné, ale časté. Jak při volnoběhu, tak i při jízdě. Zjišťoval jsem trubičkou na uchu, odkud je zvuk nejintenzivnější a zdá se mi, že to je vodní pumpa. Nemám s tím moc zkušeností, bude tam asi nějaká vrtulka, mohla by to způsobovat? Auto jsem nedávno koupil i s touto závadou, tak nemůžu popsat, kdy a jak to začalo. Navíc se motor zahřívá na vyšší teplotu než 70st. a při dojezdu spouští ventilátor chladiče. Poradí mi někdo, co to bude asi za závadu a kolik asi obnáší oprava? Když by to byla vodní pumpa, je její výměna náročná?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cobrak*
hodnocení

3x

Ahoj, vždy napiš, o jaký typ motoru se jedná, protože 1.3i ,1.3mpi, 1.6mpi a 1.9D jsou v hodně věcech odlišné. Když se podíváš na vodní pumpu (mluvím o 1,3ce), tak je kolem ní silentblok. A ten, když už je špatný, tak dělá hrozný rámus. A poznáš to tak, že si vezmeš kamaráda, ten zařadí 4ku a pustí spojku do záběru a ty koukáš na tu vodní pumpu a ta se hrozně klepe a mlátí sebou. A je slyšet takové chrastění, když je jedeš po silnici vydlážděné kostkami (po kočičích hlavách). A to, že motor i jezdí na vyšší teplotu než 70st. je v pořádku, protože provozní teplota u Felicií je cca 90st. To znamená, že ručička je na té čárce uprostřed. Tohle zkus s tím kamarádem a tak jedině to poznáš, jestli je to silentblok na pumpě či není.

hodnocení

Je to motor 1,3 mpi a není to slyšet jen když jedu po nerovnostech, ale i když spustím motor a auto stojí. Nepravidelné zvuky jsou slyšet hlavně na straně spolujezdce. Co když sundám řemen? Nepoznal bych to tímto způsobem? A co to zapínání ventilátoru chladiče při vypnutí motoru, i když není venku horko? Nemá to s tím souvislost?

sundat řemen a zatočit jak s pumpou tak alternátorem a poslouchat s čeho ty zvuky dou případně zda to nejde nák ztuha či to v určitým místě nemá snahu drhnout

hodnocení

To bych mohl zkusit, snad budu chytřejší.

doplněno 09.06.12 15:02:

Bojím se, aby to nebyly rozvodové řetězy, to by bylo finančně náročnější.

gumidek*

Zdravím, nad rozvody se dával u 1.3trojek rozdělovač pro karburátory a pro SPi (BMM). MPi už tam má jen deklík přišroubovaný dvěma šroubky M6 na 10 klíč. Ten deklík sundejte a strčte tam prst. Budete osahávat malé kolo a řetěz. Řetěz se nesmí nechat prstem prověsit a musí být napnutý jak struna. Jinak je vytahán... kolik km má ta Felina najeto?

doplněno 09.06.12 17:05:

Hlavně tam ten deklík musí jít zpět. Je na něm ozubený převod (pozůstatek po rozdělovači) a pohání OLEJOVÉ ČERPADLO!

Pokud by nechtěl zapadnout, tak zařadit 4 nebo 5 a za současného postrkování auta to zkoušet smontovat. Ono to pak samo zapadne.

Chrastění v motoru u Felicie
hodnocení

Děkuji za odpovědi. Pokusím se na to přijít sám, nějaké opravy už mám za sebou, tak snad se mi podaří z vašich rad závadu odstranit(chtěl bych co nejlaciněji). Kolik má Felda najeto? No mám takový dojem, že hodně, i když tachometr ukazuje 160 000km. Nejspíš bude přetočený tachometr. Ani nevím jestli bude mít smysl rozhazovat motor kvůli řetězům (asi ani spojka nic moc) nebo koupit starší z nějakého zrušeného auta.

doplněno 09.06.12 17:28:

Ještě jestli by mi někdo poradil, jak seřídit spojku, abych zjistil jestli už není opotřebovaná. Občas mi při řazení o sebe škrtnou zuby

gumidek*

Na zpátečku je to normální. Není tam synchron a ani být technicky nemůže k vůli otočenému chodu tím doplněným kolečkem. Na zpátečku, pokud tam nejde, tak dát neutrál, pustit spojku (kola se přestaví) a zase ze spojkou jí skusit řadit znovu.

Pokud to dělá u rychlostí dopředu, tak úplně nerozepne spojka, nebo už odešli synchrony.

Ať ti někdo sešlapuje spojku a ty se koukej na převodovku v motorovém prostoru. Bude se pohybovat taková páka. Na konci páky je vydlička a v ní je lanko. Na konci lanka je matice a tou se seřizuje jen výška spojkového pedálu.

Nic víc se na spojce seřídit nedá. Jen výška pedálu a ta musí být stejně jako brzdový pedál.

Seřízení se dělá tak, že pedál spojky se vyklopí nahoru a podepře. Pak je lanko na vidličce volné a je možné točit tou matičkou na lanku.

doplněno 09.06.12 18:42:

Pokud to škrtá stále, tak se pedál spojky dá dát nouzově trochu víš, aby se při sešlápnutí zatáhlo za lanko více (delší chod). Pak se ale musí počítat s brzkou výměnou spojky a nemusí ten dlouhý chod vydržet lamela.

doplněno 09.06.12 21:10:

Není zač ;)

 

martinhajek*
hodnocení

0x
Vodní pumpa se dá velice jednoduše vyměnit, kupuje se jako kompletní díl.
doplněno 09.06.12 14:23: Tedy pokud ti nechrastí alternátor.
repkin*

Výměna u fabie, což je v podstatě stejnej motor mě vyšla na 3.500,-Kč, tak na feldu by to mělo být obdoba, spíš o něco méně.

doplněno 09.06.12 14:24:

1.4MPI, jinak můžou chrastit i rozvody, jak je zde správně uvedeno, nevím jak felda, ale u mě je to dvojřetěz na ozubeným kole.

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, to že se auto zahřív více než 70 st. je vpořádku, provozní teplota je 90 st.

Jestli něco chrastí v motoru, tak rozvodový řetěz.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

protáčí se ti vrtulka na vodním čerpadle a pravděpodobně brzo ulítne radim urychlenou víměnu než to upečeš jak bábovku a pokud je ta felda 1,6ka ta má pumpu v rozvodech bál bych se že to odejde přeskočí rozvody a je vyděláno ted to na1,6ce ulítlo tatíkovi v tejdnu to budu řešit naštěstí to vypadá že jen ulítla vrtulka

pokud to je 1.6ka udělej komplet rozvody i s pumpou pokud 1,3ka stačí měnit pumpu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]