Škoda 125 L

Od: Datum: 11.11.12 16:58 odpovědí: 7 změna: 11.11.12 20:07

zdravím,

mám menší problém s škodou 125,když nastartuji se zapnutým sytičem a necham zahřát motor na cca 80 stupnů,a vypnu sytič tak drží otáčky na cca 900-950.Ujedu tak 3-5 km už bez sytiče ale najednou začne klesat na budíku teplota z 85 až na cca 50 stupnů a auto přestane i topit a přestane to držet volnoběh,takže po puštění plynu zdechne.

Nevím co s tím,napadlo mě vadné čidlo,ale to nevysvětluje že pak nedrží otáčky,nebo vadnou jehlu karbecu jak k ní jde zelený kablík ale to by nešlo po puštění sytiče po zahřátí a nedrželo by to otáčky hnedka.

Tak jedině termostat vadný?Jaké máte nazor na danný problém?děkuji velice za pomoc.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: exon®
Datum: 11.11.12 17:15
 

Nemáš to zavzdušněné? Nespíná se ti třeba ventilátor chladiče že by se tak ochladilo? Pokud nic z toho tak bude něco budíku nebo čidlo podívej se ještě na ten drát od čidla jestli není nejak porušený...

 
Datum: 11.11.12 17:26
 

ne zavdusnene ne,to jsem delal,ventylator mam vypnuty,ten zapinam pres extra vypinac,tak ikdyz jej vypnu sytic pri 60 stupnich a jedu atak to funguje ale ujedu 5-6 km cca a znova rychle padne teplota dolu,prestane jit topeni a otacky volnobehu nedrzi,

Od: pess
Datum: 11.11.12 17:18
 

Sytič se obyvkle zatahuje po cca 2 minutovém zahřátí a dále se jede už bez sytiče. Vytáhne se pak jen krátkodobě např. na křižovatce, když nejde motor po přidání plynu do otáček. Jde-li teplota přes 80 stupňů, znamená to, že se soustava zavzdušňuje. Termostat se pak většinou otevře pozdě (pokud vůbec) a naplno, což má za následek velký pokles teploty. Může to být netěsnost u některé z hadic nebo prasklé těsnění pod hlavou, případně i hlava. Zavzdušňování lze odstranit tím, že se do termostatu udělá malá dírka o průměru 1,5 až 2 mm. Je-li ale vadné těsnění pod hlavou, moc to nepomůže. Chcípání motoru může zamezit zvýšení volnoběžných otáček...

 
Datum: 11.11.12 17:28
 

testneni pod halvou a hlavu vylucuji bylo na tom motoru delane go,takze byl rozebran,a ujelo se max 5000km,predtim to slo bez problemu az posledni 4 dny to dela tento problem.mrknu jeste na tesnost hadic,nebo vymenim asi termostat,otacky jsem zvysil na 1000,ale stejne to po tom poklesu teploty nesrzi volnobeh vubec

Datum: 11.11.12 18:06
 

a nemůže být třeba obráceně dánný termostat?můžete mi zaslat obrázek jak se tam správně má dát?díky

Datum: 11.11.12 19:11
 
avatar

Já bych to viděl jednoznačně na špatný termostat:(.Čidlo ne-to by ukazovo něco jiného než skutečnost a nemělo vliva na nedržení otázek po pádu teploty-nemá ŘJ.Zavzdušnování (fouklé těsnění či šp.hadice ) by mělo za následek úbytek kapaliny-ubývá?Jaké jsou hadice kdy spadne teplota a po jízdě.Především jejich tvrdost-pkd by se zavzdušnoalo ,tak budou hodně tvrdé a pkd je vadný termostat,tak jsou sice trocu tvrdší než před startem motoru ,ale není tam markantní rozdíl.Udělal bych pokus,na místě nechal na volno až do těch 80°C a průběžně kontrolovat teplotu hadic,a pokračoval až poté spadne na 50°c.Mělo by to jít skokově-studené a vlažné ,pak dost rychle horké-otevře termostat-poté stejná než padne teplota-zda skokem či pomalu...

 
Datum: 11.11.12 20:07
 

zkusím vyměnit termostat,motor je celý přetěsněný tak měsíc dozadu,a vpředu v kufru jak je ten ventyl tak je hadice chvilku teplá ale poté studená ,ale chladič horký,tak jsem trošku opustil tak začla téct opět horká,teplota zas nahoru,takt o asi pouští špatně termostat,kapalina nikde neteče,ani neubýva z nádobky vzadu.

Teplota spadne pomalu a tím to ztratí i držení volnoběhu na i 40 stupnů.Hadice za termostatem směr dopředu pak byla studená,ja si myslel,zda to není někde přicpan pocestě dopředu

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.