Renault Scenic - vibrace ve volantu

Od: Datum: 06.06.12 23:38 odpovědí: 5 změna: 07.06.12 18:47

Dobrý den.
Mám Renaulta Scenica 1,6 RN 16V - r.v. 1999 - 114.000km. Jsem s vozem spokojen, údržbu nezanedbávám, ale nyní jsem se setkal s problémem se kterým si nevím rady já ani můj opravář v servisu.
Tak nějak po zimě se mi objevili vibrace ve volantu a v pedálu při brždění. Dojel jsem tedy do servisu s tím že to dáme do pořádku.
Opravář provedl vyvážení kol, výměnu spodních čepů, výměnu delší poloosy (byla trochu vůle) a stočení kotoučů. Vibrace při brždění zmizely, ty ve volantu se snížily ale při rychlosti nad 100km/h se objevují a docela ruší.
S opravářem jsme probírali všechny možné varianty co by ještě mohlo vadit takže ve finále jsme kotouče stáčeli 2x pro jistotu, převážení kol jsme udělali 2x (varianta že by poprvé špatně) - pneumatiky jsou nové letní Continental (prý mírně hází ale dělají to všechny pneu někdy více či méně, a prý jsem v normě).
Druhá poloosa nejeví vůle či jiné známky zralosti na výměnu. Čepy jsou OK. Kotouče taky dobré. Kola vyvážená. Ložiska nehučí, zdají se OK.
Po všech těch operacích už technik neví co bychom měli pořešit aby vibrace ustaly.
Nyní je stav že brzdy a brzdový pedál je bez vibrací, to se zdá OK. Ale nad 100km/h jsou ty vibrace ve volantu - jsou tedy proti stavu před opravou citelně menší ale jsou tam stále. A zajímavé je že nejsou úplně konstantní po celou dobu jízdy (jedu po pěkné rovné dálnici) - jakoby se objevují a za 5 minut jedu a jsou velmi mírné až skoro v toleranci. Nedokázal jsem odpozorovat zda na to má vliv přidávání/ubírání plynu, nemá na to vliv brždění/přibržďování, zdá se že ani zatáčení.
Je fakt že slyším při stálé jízdě jako by takové mírné vrnění od kol (vzorku) v periodách (zesiluje, zeslabuje, zesiluje, atak dál ...), ale nevím jestli to může mít vliv, zdá se to jen akustické. Napadá mě ledaco třeba i ty pneu, ale jsou plně nové, výherce testů na letošek...se mi nechce věřit že by to bylo od toho (disky jsou prý 100% bez deformací).
Tlumiče na testu OK 83%.
Ano můžeme vyměnit x dílů na nápravě za X desítek tisíc a vyřešit to, ale to asi není optimální cesta jak řešit závady.
Proto bych potřeboval od lidí co by řešili něco podobného na (ideálně na Renaultech) co s tím mají zkušenost nějakou pomoc či nasměrování na co se zejména zaměřit - jestli někdo netuší co by tak za tím třeba i statisticky mohlo být. Už tak jsme s tím dost nařešili.
Děkuji moc Geox


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 06.06.12 23:58
 

Jak na tom je uložení ramene a vzpěra stabilizátoru? To jste s mechanikem kontrolovali.

 
Datum: 07.06.12 10:43
 
avatar

Měl jsem podobný problém na focusovi, ale věděl jsem od samého začátku, čím to je, takže jsem nic neměnil a šel hned po příčině. Byl to naražený liťák. On se dá sice krásně vyvážit, takže se zdá vše v nejlepším pořádku, ale na volantu je to cítit, nejvíc jsem to cítil mezi 40-45kmh, pak klid a znova to začalo někde kolem 110-120kmh. Pomohlo narovnání liťáku. Ve vašem případě, pokud po druhém stočení kotoučů se stav zlepšil, tak možná může být přičina právě tam. Ono tím, že se stočí, ještě nemusí znamenat, že jsou dobře vyvážené a to malinkaté chvění na pedálu už nemusí být cítit. Taky pokud to začalo dělat až po výměně gum za nové a předtím nebyl problém, tak vrnění bych přičítal těm gumám, i když házení asi ne. Sám jsem přehazoval po zimě letní přední za zadní a vrnění slyším ještě dnes, i když ze začátku to bylo daleko horší. Chce to nějaké km, než si gumy sednou. Házivost je ale občas docela problém. Poloosa se projevuje jen pod zátěží, pod plynem. Moc jsem vám tedy neporadil, snad pokud máte zimní gumy i s disky, zkusil bych je tam hodit, zda to bude dělat dál, pak by se dala vyloučit příčina na podvozku nebo samotných kol nebo pneumatik. Já jsem to tak dělal několikrát, než jsem přišel na to, které kolo to dělá, dozadu zimní a vepředu vždy dvě a dvě letní, tedy vylučovací metoda. V pneuservise mi totiž kola vyvážili a všechny byly ok a taky to dělali dvakrát.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 07.06.12 15:43
 

nemate tam elektrony co potrebuji stredici podlozku?

 
Datum: 07.06.12 18:40
 
avatar

nezaznamenal jsem nikde ve vašem popisu a ani radách pod tím kontrolu a případnou výměnu tyčky(ek) řízení...Je to banalita za pár set,ale přesně se to takhle projevuje-nad 100 km/h začne vibrovat(třeba nad 130 se to zas "zklidní"),ale postupně to bude jen horší(samo se to "neuzdraví",že) a bude se snižovat rychlost,při které bude auto vibrovat...Spolehlivě poznáte příčinu(zkušený mechanik) na zvedáku a správným pohybováním se segmenty podvozku,koly apod. mechanik zjistí,kde je v čem vůle-samozřejmě tím myslím jiného než jste uváděl,protože soustružit 2x kotouče aníž bych se přesvědčil zda není náhodou vůle v řízení(tyčky),uložení stabilizátoru,čepech atd.(těch možností je na podvozku x) je trošku řekněme naivita...A on to není problém jenom Renaultů-bohužel naše tankodromy spolehlivě likvidují každý povozek u konvenčních aut...osobně u své R 19 16V měním tyčky řízení každý rok-se Scenicem I je podvozek shodný...

 
Datum: 07.06.12 18:47
 
avatar

Zdravím, pokud jste ještě nepřehazovali kola, zadní do předu a přední do zadu, tak ještě tohle udělejte. Pokud závada přetrvá tak je snad něco s řízením, táhla, stabilizátor a jeho uložení nebo i posilovač řízení, může být málo oleje.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.