Nejste přihlášen/a.
Nedávný příspěvek mě taky přiměl k dotazu, chystám se s přítelkyní a 6ti letým klukem do hr, někde na istrii, jako co zatím vidím za problém je, že nemám k dispozici nic jiného než škodu 100 1968 a z oslnivými 36kw.. chceme jet A-SLO-HR, mimo SLO po autobánu DRŽTE PALCE A NEBO ASPOŇ PORAĎTE NA CO SI DÁT POZOR!
Nevím co Vás k tomu vede, mít k dispozici Š100 tak se bojím jet i do Prahy, osobně bych si dnes zahraniční dovolenou odpustil i s Felicií. Nejde ani tak o poruchy - jestli máte auto "vychytané" stačí vzít pro jistotu náhradní řemen, altík, možná startér a všechno opravíte na cestě. Jiná otázka je bezpečnost. Auto vepředu bez deformačních zón, samonapínacích pásů, bez airbagů, dokonce bez opěrek hlavy... že se to dalo před třiceti lety je jiná věc, to byl také trošku jiný provoz...
doplněno 05.06.12 19:35:Veterán je to fakt pěkný, předpokládám že z toho, co je vidět na fotkách a jak je auto je opečovávané, tak podobný stav bude i zevnitř. Takže technického stavu bych se nebál, jak není zkorodovaná karoserie tak při dostupných dílech (jak jsem psal já i ostatní) a troše zručnosti opravíte na cestě všechno, to se nedá s moderními auty srovnávat...
ALE
Je to konstrukčně padesát let staré auto. I kdyby právě vyjelo z montážní linky, v konkurenci s dnešními auty je nebezpečné. Jasně, 1000km samozřejmě zvládne, líněji, ale proč by ne. Jenže se fakt nesmí nic stát. Ta absence takové "blbosti" jako jsou opěrky hlavy Vás může mrzet. Budete budit zaslouženou pozornost, ale stačí jeden blbec, kterému nedojde, že se může na dálnici vyskytnout auto bez posilovače brzd, s mizernou možností akcelerace, jehož řidič nemá k dispozici takovou samozřejmost jako je ostřikovač čelního skla a je unavený po x hodinách kodrcání v nepohodlném autě, co pořádně ani nesvítí...
Tohle auto je na kochání, naleštit, vyjet s ním za pěkného počasí někam na 50km okruh po okrskách. Ale sbalit rodinu s malým dítětem a vydat se na desetihodinovou cestu po dálnici do zahraničí mi přijde jako trošku zcestný nápad.
Ale jak říkám, je to můj názor. Osobně bych se dnes bál na dálnici i se Š120. V žádném případě neurážím její majitele, ještě před pěti lety jsem s ní také jezdil a kdyby ji měli všichni kolem mě, klidně bych jezdil dál. Na krátké trasy o pár vesnic dál skvělý dělník, ale i 100km jsem vždy důkladně zvažoval. A podotýkám, nebylo to o technickém stavu, ale o té bezpečnosti.
...to chápu, jenže já si tak můžu od kamaráda pujčit zrezlýho favotita z 1994 no a tak si říkám, že lepší jez stím, i když vím, že je to tak trochu hazart (obzvlášt po dnešku, kyž jsem jel v Passatu od známeho kamaráda ..2,5TDI, neco k 300k, plná výbava... max el. omezema okolo 250lm.. a z těchto aut mám strach...
Dobrý den. Pokud máte auto v pořádku a je aspoň trochu udržované, tak se není čeho bát. Zkontrolujte si provozní kapaliny a nebojte se. A když Vás náhodou auto někde nechá, tak ho dotlačíte do servisu a v Chorvatsku Vám ho jistě hned opraví, protože tam sami jezdjí v podobných vozech. Ale kupte si startovací kabely, kdyby něco. Hodně štěstí a na Váše přání držím palce
Stovky byly príma vozy. Mohu uklidnit, jezdím se Š 105 (1987) opečovávanou, po D1. Na technické jenom mlčeli, protože je vidět, jak do ní investuji. Když se nikdo chvíli na D1 nevytahuje, je to divné...Ono to není ani tak o autě, jako o řidiči. Když je někde osumdesátka, jet sedumdesát, prostě slušně.. Hlídat technický stav se dá, je-li dobrý autoservis. Počítač či klimatizace se oželí, pokud se člověk moc nevozí v nových Peugeotech..
Já bych jel hned ty zážitky už vám nikdo neveme a jsou na celý život. Já jel kdysi s Velorexem 250cm.také za hranice cirka 800km sice jsem asi 10x opravoval ale ty zážitky no super. Jen do toho.
TAK JSEM UŽ ROZHODL, jede se , a víte z čeho mám největší stach... abych si to nepodřel...
a jinak 120 km/h vytáhne a jak bude vypadat až na ni dám thle box z roku 2011? No.. pošlu pak foto. VŽDYĎ JE TO KRÁSA ne?
Fakt pěkná mít ji tak bych se nebál někam dál jet jasné je vzít si sebou pár běžných náhradních dílů jako je alternátor nebo jestly má ještě dinamo ,rozdělovač,kompletní,pojistky žárovky, duši.kabely atd prostě aby jste mohl vpřípadě nouze bezplatně vyměnit a pokračovat přeji štastnou cestu a mnoho Km
nevím kolikrát jste byl autem v chorvatsku, ale já bych tam s tím rozhodně nejel! Sice je pěkně udělaná, ale do chorvatska bych si auto spíš půjčil a s tímhle bych vyrazil na výlet někde po okreskách..
no já byl autem 2 krát sice starším oplem vectrou cesta na 14 hodin tou škodou pojede holt trochu dýl a v klidu nanejvýš po cestě někde přespí veme sebou nářadí pár základních náhradních dílů a jedem s novým autem umí vyrazit kde kdo ale stímto vyráží jen opravdový srdcaři
Tak s takovým autem bych nikam k moři nejel. Tohle auto už muselo dost zažít. Přesto, že vypadá pěkně. Slaný mořský vzduch moc jeho nepozinkované karoserii neprospěje. I když to nebude na dlouho. A také v přímořských státech jsou docela veklé teploty, riziko vzniku dlouhých kolon a tyhle auta na to nejsou konstrukčně moc připravené. S tímto autem bych jezdil jen po ČR a pokud možno jen za suchého počasí. Ale přeju štastnou cestu a ať se vám dovolená líbí.
Dobrý večer,
jen jeďte,ani nevíte ,jak Vám závidím.Dle fota a roku výroby je to mezityp Škoda 1000MB - Škoda 100 (víčko palivové nádrže,čelní a zadní sklo a další).Ale nechal bych to havarijně pojistit,pro jistotu.Ještě by to chtělo takovou tu dobovou střešní zahrádku a iluze doby 30 let zpátky je dokonalá.Z mořského vzduchu,resp. vlhkosti nemějte strach,těch pár dní to přečká škodůvka v poho.Přeji šťastnou cestu!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.