Nejste přihlášen/a.
Zdravím, brácha se dostal vlastní blbostí do situace, kterou nedokáže řešit. Koupil už dost dávno motorku, za kterou platí drahé povinné ručení, kolem 2000 Kč za rok. Rád by se jí nějak zbavil, ale nedokáže ani dokončit přepis - motorka je asi neopravitelná, motor prakticky nelze nastarovat, je tam jiný rozměr zadního kola. K přepisu je potřeba nejen evidenčka, ale i STK, na které nemá šanci projít. Chtěl dát doklady do depozitu. Vyhodili ho, že nejdřív musí dokončit přepis. Další možnost co asi má je motorku ekologicky zlikvidovat a potom zrušit doklady. Což je škoda, stála ho dost peněz + aby ji zprovoznil, nakoupil plno ND. Nebo ještě zkusit narychlo s velkou ztrátou prodat, ale je otázka, jestli to vůbec někdo koupí. Má přestat platit povinné ručení s tím, že vozidlo nelze provozovat? Nebo zkusit uhrát zánik použití vozidla jako prostředku pro provoz na pozemních komunikacích, či jak se to nazývá? Tam ale asi ten polopřepis bude taky vadit. Nebo je jiný legální způsob řešení problému?
Ještě k tomu, proč to brácha teď řeší. Po internetu se šíří zvěsti o novém zákoně platném od 1.7. 2012, kde bude pokuta za nepřepsání vozidla do 10-ti dnů od koupi od 5 do 50 tisíc (on to má v polopřepisu několik let, 50 tisíc na pokutu nemá). Navíc k přepisu bude potřeba smlouva s ověřenými podpisy, které on na smlouvě samozřejmě taky nemá. Takže situace bude ještě míň řešitelná než teď...
zakony nemohou platit zpetne takze tohoto motocyklu se tykaji zakony te doby kdy byl odhlasen takze je muze mit v klidu na salamu
Nový zákon byl snad v minulém týdnu projednám vládou, parlament musí tento zákon naplánovat k projednání...ano sankce jsou tam uvedeny...
K doregiustraci stačí evidenční kontoíla, pak ale musí motorkya do režimu dočasného vyřazení...
Pokud jde o evideční kontrolu, ta je zvláštnám druhem tehcnické prophlídky a jeím obsahem je pospusit zda vozidlo či jeho provedení odpovídá tomu co je uvedeno v TP...technik nebude kontolovat zda mají pneu 1,6 mm, ale rozměšr uvedený v TP můýe klidně podorvnat se skutečnsotí a jiný rozměr pneu je dlůvodme k vyhození u STK...tedy k vystavení protokolu se závěrem ýže vozidlo z hlediska EK NEVYHOVUJE.
Zadní guma stojí i několik tisíc, ale když top dotyčném,u nevadilo v momentu kdy to kupoval,. nebude mu snad teď vadit vadit když si koupí gumu co tam patří a bude mít klid...
Že do motkrmy nasypal peníze nevadí, ale v případě prodeje na tom jen prodělá...ať si jí nechá když si jí tak vymazlil...
Ještě bych doplnil, že skutečně neprojde ani evidenčkou (stačilo by k přepisu a následnému uložení do depozitu), protože kontrolují i rozměry kol a dávají si na tom dnes dost záležet. Je tam i jiný ráfek, mnohem širší, původní guma tam nejde nazout. Takže asi koupit gumu + ráfek a pak to tam na vozíku dovézt (motor nestartuje i když už je tam všechno vyměněné, když náhodou někdy chytne, jede skvěle, nechápou ani v Yamaze) nebo ten krám zkusit nějakému bláznovi prodat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.