Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace ojetého automobilu

Od: loco* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat jak funguje reklamace u ojetého automobilu. Auto jsem již jednou reklamoval, s tím že mi po třech týdnech bylo řečeno, že vada je odstraněna.Po cestě domů jsem po cca 20 km zjistil, že vada se vyskytla znovu. Tudíž jsem auto asi po týdnu odvezl zpět prodávajícímu. U toho vozidlo je již přes tři týdny a pomalu se blíží 30ti dení hranice do kdy reklamaci musí prodávající vyřešit. Do auta jsem již bohužel nějaké peníze investoval. A tak bych se rád zeptal, jak se postupuje v případě, že závadu do zákonem daných 30 dnů neodstraní. Mám nárok na odstoupení od smlouvy a na vrácení peněz jak za auto, tak i za práce které na něm již byly provedeny? (prodávajícím byl autobazar)

Děkuji za odpoěď

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

0x

Nejde si vymýšlet něco vlastního (nebylo-li dohodnuto), je třeba postupovat při reklamaci přesně v intencích obč. zákoníka.
30denní lhůta, nedodržení se považuje za vadu neodstranitelnou. Ale tady nejde o prodej v obchodě...

 

nu*
hodnocení

0x

kdo je ten prodávající?

 

jarda3*
hodnocení

0x

A hlavne jaka je to vada?

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

tak takhle to nefunguje ani u noveho auta*smich*

 

loco*
hodnocení

Je mi jasné, že to nefunguje jako u nového výrobku, ale i tak třicetidení lhůta platí pro veškeré reklamace a tedy i v tomto případě by podle mě měla být závada po uplynutí této doby brána jako neodstranitelná. Což mě přivádí opět k otázce jak se to v takovém případě řeší... Nový výrobek to není, ale autobazar si na opravu přeci nemůže vzít času kolik chce a nějaké právní závazky dodržovat musí.

Jinak se jedná o jeden pražský autobazar, který prozatím raději prozrazovat nebudu. Bohužel stále nevím ani o jakou závadu se jedná. Podle všeho to zatím neví ani samotný autobazar. Jediné co je zřejmé, je to, že motor nefunguje tak jak má.

 

jar*
hodnocení

0x

Na každou reklamaci zboží je 30 denní zákonná lhůta. Ta platí i při koupi auta z autobazaru, pokud jste si auto nekupoval na podnikání. Tam se to řídí obchodním zákoníkem. Pokud se vada znovu objevila, musíte vadu znovu reklamovat. Opět je na její vyřízení 30 dnů. Teprve po 3x za sebou stejné závadě - reklamaci , nebo 4x reklamaci závad po sobě (každá jíná) je možné odstoupit od smlouvy. Pokud se s autobazarem nedohodnete jinak.

 

buss
hodnocení

0x

Postup je od důležítého k nepodstatnému, důležité je zda až poslední (nákup v bazaru) a není uvedeno, podle čeho byl prodej realizován - OZ či ObhZ?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]