Přestavba motocyklu

Od: Datum: 30.05.12 22:34 odpovědí: 2 změna: 31.05.12 07:26

Dobrý den,

chtěl bych se touto formou informovat, zda má někdo zkušenost s vyřízením přestavby motocyklu, případně i automobilu na dopravním inspektorátu.

Můj problém

Zakoupil jsem nepojízdnou motorku Jawa 250, rok výroby 1955. Provedl opravu, jejíž součástí byla i výměna rámu a motoru. Nyní je motorka hotová a chtěl jsem tuto změnu zavést do technického průkazu. Na dopravním inspektorátu jsem však zjistil, že musím doložit původ použitého rámu a motoru. Jak jsem již uvedl, motocykl je z roku 1955 a jak se dá u takového to motocyklu, jenž byl velmi rozšířen očekávat, použitý rám jsem sehnal od známého, kterému ležel v garáží a motor obdobným způsobem. Původní majitelé neznámí. Na dopravním inspektorátu je však toto problém, vlastně se dá říct, že se na mě dívali jako kdybych ty díly ukradl.

Chápu, že je toto za potřebí řešit. Pochopil bych, když bych chtěl provést změnu karoserie a motoru například na novém Audi a na dopravním inspektorátu by se na mě dívali výše popsaným způsobem ale je to nutné v tomto mém případě? Napadá Vás možné řešení? Máte nějakou podobnou zkušenost?

Děkuji za všechny Vaše odpovědi.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: buss®
Datum: 30.05.12 22:59
 

No tak si s těmi co to dali sepsat kupní smlouvu, či darování...nebo čestné prohlášení že to bylo od xyz. možná už nežije, nebo jsem dal inzerát a prodejce přijel, nebo z kovošrotu, nebo ... DI už dávno neexistují. Jestli moto nebo auto je v principu jedno.

 
Od: nu*
Datum: 31.05.12 07:26
 

Problém je že lidé kradou motorky, prodávají je na burzách, jiní lidéí z nich skládají jiné motorky které pak chtějí legalizovat...v každá civilizované zemi musí být stanovena JASNÁ pravidla pro zápis vozidel do registru, vozidlo, jehož původ nelze přesvědčivým způsobem doložit nelze registrovat a tedy ani oficiálně provozovat...k dokaldu o původu by jste měl doložit i doklad o schválení, jak je známo, z české a EU legislativy jasna vyplývá, že každá konstrukční část které se namontuje musí být SCHVÁLENA:

Dokladem schválení je technický průkaz, nebo dokald od výrobce. Ten je ke každému stroji podle čísla rámu, jen tak se předejde tomu, aby se montovali konstrukční části které jsou neschválené.

Dle mého názoru je to každému jasné, a mimochodem, nelze diskriminovat majitele audin jen proto, že je to audina za milion a majitele staré jawy preferovat jen proto že je to jawa...

Známý možná motor ani rám neukradl, ale pokud to také koupil bez dokladů na dobré slovo, mohl a měl počítat s tím že to nikdy nezlegalizuje.

Jinak šikulkové si bez problémů přendávají výrobní štítek, ten nýtovaný z hlavy či krku řízení se lehce vyjme tak že se nýty vymáčknout zevnitř, a ražba na rámu se dá opravit tak aby odpovídala údaji v TP, typ motoru musí souhlasit, takže pokud máte v dokladech typ motoru 353, nemůžete tam namolntovat 359 nebo 456...

Příště začněte tou návštěvou DI*smich*

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.