Převody Škoda 105/120 4-kvalt vs 5-kvalt

Od: Datum: 30.05.12 20:49 odpovědí: 9 změna: 30.05.12 21:56
avatar

Ahoj, mám doma favorit motor a plánuji ho s pomocí kamaráda automechanika nacpat do Škody 105L (původní je rozežranej a línej, tak tomu chci trochu přilepšit). Teď neřeším otázku legality, nechám vymazat motor z techičáku a odbrousím číslo motoru, s tím problém není.

Moje otázka je, jestli jsou převody na 4 a 5 kvaltu různě dlouhé, nebo jsou stejné a jen je 4kvalt o tu pětku ochuzen?

Ve škodovce mám totiž 4kvalt a 14" kola, 5kvalt převodovku bohužel nemůžu momentálně v okolí sehnat.

Nemám to kvůli rychlosti, ale někdy abych se po rozjezdu z křižovatky udržel provozu a nezdržoval, chce to "plnej knedl" abych se trochu odpíchl. To ani nemluvím o jízdě do kopce nebo za studeného motoru (v zimě s tím bez chvíli zahřívání ani vyjet nejde).

Podle toho mám pak taky spotřebu i přes 10 litrů (jezdím předpisově a "plnej" dávám jen abych nezdržoval).

Má podle vás tato úprava - silnější motor - smysl? Škodovku mám rád, je v super stavu a favorita/feldu nebo cokoliv jiného si místo ní kupovat nechci. Je to takovej můj miláček :)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.05.12 21:02
 

Neodpovím ti sice přímo na převody jednotlivých stupňů u obou variant, ale spíš tě upozorním na fakt, že v případě karburátorů Lekr a Pierburg je problém s jeho polohou ve Škodovkách s motorem vzadu.

Hlavně plováková komora je u karburátoru navržena tak, že bude karburátor orientován dopředu a ne otočen o 90°. V zatáčce na hladinu působí odstředivá síla a na tryskách bude v jedné zatáčce ochuzovat směs a ztrácet výkon.

Samozdřejmostí je, aby byl v rovině a to se řeší úpravou sklonu sání. Je i možnost, že na Favorití motor se dá původní SEDR, ale proč, když ten lekr je automat (sytič) a i v zimě jde okamžitě vyjet.

Nejlepší je BMM (SPi) verze v Šáde ;) . Pokud seženeš starší karbec Lekr, tak počítej s tou 10ti litrovou spotřebou, dokud ho nezrepasuješ.

Jestli jí máš v super stavu, máš dost financí a času a chuť, tak se do toho dej :) . Taky moc nechci Feldu a pořád si udržuji Favorita.

doplněno 30.05.12 21:14:

BMM vstřikovač pracuje v jakékoliv poloze (viz odkaz na bastl u trabanta) :D:




http://www.youtube.com/watch?…v=C7iPmwMWd_s&feature=related

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 30.05.12 21:14
 
avatar

Mám po maturitě a víceméně volno, teda ještě asi týden brigády :) tak se do toho asi pustím. Jen s tím karburátorem mě to štve, protože právě ten původní EDSR se mi tam cpát nechce, sám nevím jestli "rozežranost" není způsobena jím. Jinak může to ovlivnit i předstih? A je nějaká možnost si ho v domácích podmínkách přenastavit (bez stroboskopu)?

Datum: 30.05.12 21:18
 

Je, já to dělal maličkou doutnavkou :D. Dám ti svoje video na ulozto.cz ;)

doplněno 30.05.12 21:26:

Tak tady to je. Dělal jsem to letos v lednu ;). Na videu je zezačátku vidět spřažená kontrolka ABS (žlutá) s poruchou brzd (uprostřed červená), ale teď už mám kontrolku ABS využitou pro kontrolu větráku na chladiči *hi*:

http://www.ulozto.cz/xEjUYKz/video0007-3gp

doplněno 30.05.12 21:29:

Jo, a to kvikání ke konci je ložisko alternátoru :D

doplněno 30.05.12 21:52:

Podmínkou je pouze nabarvený zářez na řemenici na bílo (cca 10mm), doutnavka leží na stupnici a hlavně tma venku ;)

 
Od: laybor*
Datum: 30.05.12 21:02
 

Převody jsou u 5 kvaltu delší

zaráží mě spotřeba 10 litrů - já v mládí nemíval víc jak 8 , a to jsem lítal.

doplněno 30.05.12 21:10:

Samozřejmě naopak - u 4 kvaltu jsou delší .

doplněno 30.05.12 21:17:

Pro Milana 3 x velká 1.*palec*

 
Datum: 30.05.12 21:12
 
avatar

No přijde mi, že by možná stačil pořádně seřídit. Kdybych jezdil za 8 tak jsem spokojenej, ale jednou (v létě!) jsem mezi dvěma tankováníma spočítal 12l/100km spotřebu, a to už je docela masakr i kdybych tomu šlapal pořádně *nevi*

Jinak byla nastavené hodně bohatá směs na volnoběh (8 půlotáček šroubu, podle "návodu" by měly být 2)! Tak jsem to vrátil na 3 půlotáčky (při 2 už to zdechalo) a možná by to mohlo být i tím, od té doby jsem spotřebu nezkoušel počítat.

Datum: 30.05.12 21:13
 
avatar

Miki, nevím přesně o dlouhé pětce, ale naprosto přesně vím, že nelze lehce vyměnit převodovku. Musíte upravit karoserii za zadní sedačkou. Nevejde se bez říznutí kastle. Dále pak motor z Favorita musí projít mnoha upravami, zuby na setrváku podložka pod karbec a mnoho dalších drobností. Fandím Vám a přeji jen úspěch.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 30.05.12 21:17
 
avatar

pokud má škoduli užovku tak je 5tikvalt problém ale de to pokud je škodule Mková po roce 1985 tak tam de 5ti kvalt bez problémů

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.05.12 21:56
 
avatar

Je to užovka rok 80. Chromované nárazníky, čtyři kulatá světla, stříbrné lišty, prostě nádhera :D ten čtyřkvalt tam nechám, o výměně motoru ještě popřemýšlím. Vím že to není jen tak, ale kamarád si na to troufá (zatím jsem neviděl auto a problém, se kterým by si neporadil). S úpravami samozřejmě počítám, protože motor má jiný náklon, tedy rozhodně uchycení motoru je jiné, olejová vana, podložka pod karburátor, výfuk, věnec setrvačníku a plno dalšího :)

Od: knovak
Datum: 30.05.12 21:23
 

tady je odkaz na převodovy poměry http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115každý si může spočítat rychlost při určitých otáčkách.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.