Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, přítel cca před 5-ti lety prodal auto (bylo to jeho první a neměl s tím žádné zkušenosti) a kupující mu řekla, že se o všechno postará a nikde nemusí nic zařizovat. Takže byl v klidu. Bohužel mu nedávno přišla výzva k zaplacení pojistného onoho auta, ve kterém si vozí už dávno zadek někdo jiný. Přítel má kupní smlouvu a tu tam také zaslal, že není provozovatelem ani vlastníkem vozidla, ale to je nezajímalo. Chtějí zaplatit zpětně za celou tu dobu, od kdy vozidlo prodal. Takže je jasné, že to je pěkný ranec . Nemáte někdo radu, jak z této bezvýchodné situace co nejlépe vybruslit? Děkuji...
Dobrý den a jedná se tedy o výzvu od české kanceláře pojistitelů že? Pokud je auto prodané, tak na vás prostě a jednoduše nemůžou, pokud máte kupní smlouvu, žádné, že je to nezajímá.
Ale také mě napadlo, jestli to nebyla výzva od pojišťovny, je to sice nepravděpodobné, ale kdo ví. Lidi si občas myslí, že prodejem vozidla automaticky zaniká pojistná smlouva, což tak není. Pokud by to byla výzva od pojišťovny, tak je to opravdu problém, ale mělo by se dát s nimi dohodnout, že auto už je x let pojištěno jinde a někým jiným.
přesně jak zde zaznělo-vy)přítel) nejste majitelem-nemůžete nést tedy byt sebemenší zodpovědnost za něco co nevlastníte...Majetkoprávní vztahy mezi dvěma a více fyz.osobama vymezuje jen a pouze kupní smlouva(dokonce podle mezinárodního práva)-ne nějaký registr,ten má pouze deklaratorní charakter..Toto celé ČKP sdělte a že se sejdete u soudu(viz.dobrá rada s nejdražším možným pr.zastoupením)...A ještě perlička k registru samotnému-od 1.7. t.r. by měl naskočit nový(přestane jej spravovat MVnitra a bude jej řešit MDopravy),no a mají už od Řebíčka systém IMIS(Integr.monitorovací informační systém),jenže to není účetní program,krom faktu,že není vůbec hotový,ale "výrobní",základem je IFS užívaný hlavně automobilkami...Takže toho bordelu bude od spuštění daleko víc než dnes a máme se na co těšit...
Doufám že poslal jen kopii (originál si ponechal),pokud ČKP toto neakceptuje nezbyde než jim napsat ,že se rádi sejdete u soudu i s vaší prodejní smlouvou.
Dobrý den, moc bych Vám všem chtěla poděkovat za rady a nápady, jak z toho průšvihu ven...Naštěstí se to už vyřešilo a případ je ukončen, nemusíme nic hradit. Přítel totiž formulář nevyplnil správně, umístil smlouvu do špatné kolonky, takže se tím dál nikdo nezabýval a případ okamžitě zamítli. Jistá pani příteli po telefonu( byla z ČKP) vysvětlila, že to vyplnil špatně a poradila mu, kam co má umístit a zkusit to zaslat znovu. I tam existují dobří lidé . Takže ještě jednou díky za postřehy a doufám, že jsem všechny potěšila pozitivní zprávou, kterých tu moc nebývá
.
Mějte se krásně a dál pomáhejte
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.