Motor jede na 3 válce?

Od: Datum: 29.05.12 17:32 odpovědí: 7 změna: 30.05.12 18:43

Mám fabii r.v. 2003. Rozblikala se mi žlutá kontrolka - kontrola emisních plynů a pak zůstala svítit. Po nastartování mám podstatně nižší výkon motoru než dřív, musím ho víc točit aby mi nezdechl. Volnoběh drží na 1000 otáčkách a auto se třepe. Po uričité době, tj po ujetí jednoho až dvou kilometrů už je to víceméně v pohodě. Jak kdy. Stalo se mi, když bylo venku kolem 5 stupňů C, že jsem na dálnici nebyl schopen dosáhnout vyšší rychlosti než cca 130 km/h. Včera ale jelo auto normálně a nebyl problém. Každopádně mám teď extrémně vysokou spotřebu cca 10-12 l/100 km.

Jeden známý - taky laik, když v tom autě seděl, říkal, že nezapaluje jeden válec. OK, takže bych zkusil vyměnit svíčku, ale jak poznám kterou? Chci to vyřešit pochopitelně co nejlevněji a své pomocí. Nebo to může být něčím jiným?

Dík za rady.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.05.12 17:39
 
avatar
Jaký motor?
 
Datum: 29.05.12 17:53
 
avatar

no jestli je to HTP tříválec tak v lepším případě je v háji zapalovací cívka a v tom horším sou podpálený ventily u těchto aut zcela normální jev už od 40000km

chtělo by to zdiagnostikovat Vagem a změřit tlaky na motoru jinak řečeno práce pro někoho kdo se vyzná

tady sem to řešil já

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=29242

doplněno 29.05.12 18:02:

no pokud je to 4 válec může to bejt jen třeba špatná svíčka svíčky vyšroubovat a podívat se která je černá ta nepálí mění se vždy všechny svíčky ne jen jedna! zvlášt pokud je ještě nikdo nikdy neměnil

a nebo je opět v háji zap. modul a je to opět práce pro někoho skušenýho

Ohodnoceno: 1x
 
Od: libin
Datum: 29.05.12 20:10
 

Nejsem bůhvíjaký odborník ale zkontroloval bych svíčky,také kabely k nim.Pokud by byl podpálený ventil,zřejmě by Vám auto jelo pořád na tři válce. Může to být více věcí,zapalovací modul,řídící jednotka,váha vzduchu,lambda sonda.Obětujte cca pětistovku a dejte auto na diagnostiku do servisu,tam Vám problém najdou rychle.(může být někde oxidace nebo vlhkost).

 
Od: nm
Datum: 29.05.12 23:27
 

Doplním, je to benzínový motor 1.4 MPI myslím.

Tak já bych zkusil vyměnit všechny svíčky, ještě nebyly pokud vím měněné a má to najeto 130 000 km. Jaké svíčky mám koupit? Nepotřebují kdoví jaký výkon. Potřebuju aby auto ještě tak 2 roky vydrželo jezdit. Jezdím zejména velmi krátké trasy - 5km.

Co přesně si mám představit pod pojmem "Podpálené ventily"?

Dik.

Datum: 30.05.12 07:38
 
avatar
Myslíš? Vždyť máš typ motoru napsaný na zadních dveřích.
Zkontroluj svíčky a pokud by to nepomohlo, je to zřejmě špatně fungující vstřikovač.
doplněno 30.05.12 08:23: Vyměň je za Brisk DR15TC. Ty tam patří.
 
Datum: 30.05.12 08:19
 
avatar

Podpálený ventil znamená, že z nějakého důvodu přestane ventil těsnit a žhavé plyny, unikající netěsností pod velkým tlakem si vypálí kanálek v dosedací plošce vetilu. To je už dost vážná závada a sám jí určitě neopravíte. Ovšem podle Vašeho popisu závady bych to na tohle netypoval. To by to dělalo pořád a ne jen občas.

 
Datum: 30.05.12 18:43
 
avatar

u 1,4 řek se ventili nepodpalovaly na to trpí tříválce HTP vidim to na svíčky či zap lištu pokud nejde jiskra a nebo jak už tu zaznělo může bejt v háji vstřik -netěsní propouští

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.