Vykon vs obsah motoru

Od: Datum: 27.05.12 14:56 odpovědí: 22 změna: 30.05.12 22:35

Dobry den,potrebuji vysvetlit otazku na kterou jsem nikde nenasel srozumitelnou odpoved.

Skoda felicia 1.6 MPi 55KW

Skoda felicia 1.3MPi 40KW

Citroen saxo 1.1i 44KW

Jake auto je zivejsi do kopcu i pri rozjezdech prevazne ve dvou lidech?Felda nebo citron?Cim se mam ridit pri viberu auta? Obsahem a nebo vykonem?Ani jedno s techto aut nechci dal jsem je jenom jako priklad

predem diky za rady


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: axlik*
Datum: 27.05.12 15:03
 

Oboje hrajou svou roli..Čím větší obsah, tím větší plocha působení na píst..Čím větší výkon, tím rychlejší odezva motoru na kola..Ale myslím si, že 1,2 - 1,4 obsah na dva lidi rozhodně stačí ;) já vozil ve své 1,4 i 4 lidi a vyjel sem kopce bez potíží (pozn. 55Kw)

 
Od: des*
Datum: 27.05.12 15:07
 

Je to nejspíš vhodným převodovým poměrem.Slabé motory mívají jiné převody než silné.Tisícovka udělá na jedničku třeba 50km/h a začne se třást.Patnástistovka udělá na jedničku klidně 80km/h,tak nějak.Osobně jsem pro silnější motor,míň žere,je živější.Výrobce na to nemá vliv.Špatná auta nejsou,špatní jsou řidiči.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mowla*
Datum: 27.05.12 15:15
 

Na takto položenou otázku srozumitelná odpověď neexistuje.

Výkon je vždy vztažen k otáčkám - čím vyšší otáčky pro dosažení daného výkonu, tím víc budete ´muset´ motor honit. Pak je důležitým faktorem pro zrychlení a ´držení otáček do kopců převodovka (´délka´jednotlivých stupňů). Takže otázkou není jen počet převážených lidí (hmotnost), ale i požadovaný způsob jízdy, město-dálky, Haná-Hoch Alpen strasse...

Při výběru auta se řiďte jeho pohodlností a splněním vašich potřeb pokud jde o cestování... Taky design hraje nezanedbatelnou roli.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.05.12 19:01
 
avatar

mowla-výkon nemá přímou úměru s otáčkami(není vždy vztažen,jak píšeš)...,stačí se podívat na diesel.lokomotivy,nebo velké pracovní stroje-jejich motory pracují ve velmi nízkých otáčkách,a přesto mají výkon v řádech tisíců kW-čili z toho plyne fakt,že výkon(nyní už vždy) je vztažen k objemu motoru...Čím větší objem,tím větší může být i výkon,ale u otáček už tohle neplatí...U maloobjemových motorů aut(okolo 1000 ccm) je to pouze rozdíl továrního nastavení-kladen důraz především na výdrž(dříve-dnes už hlavně ekonesmysly),oproti tomu vysokootáčkové motory motocyklů mají výkony ,které jim mohou závidět i dvojnásobné kubatury aut(opět brzda v podobě ekonesmyslů)...

 
Datum: 27.05.12 15:18
 
avatar

Z těcho tří rozhodně Feldu 1.6 :) objem ničím nenahradíš a pokud to nebude auto po důchodci, kterej nikdy nešel přes 2000 otáček tak bude i pěkně živá :) sám jednou jezdím. Ten motor se dával i do Golfů a Octavií, ale Felda je o poznání lehčí a opravdu živá :)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 27.05.12 15:21
 

objem nicim nenahradis a motor zacina u 6 valcu

 
Od: des*
Datum: 27.05.12 15:23
 

Ano 6válců a s kotlem na dřevoplyn na korbě.

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 27.05.12 15:26
 

davam prednost lpg a komicke spotrebe

doplněno 27.05.12 17:06:

jakykoli naftak jako oct combi mondeo atd ma vetsi nyklady na 1km nez muj 4,0 v6

 
Od: martinxx1
Datum: 27.05.12 15:33
 

No ja davam taky prednost nizke spotrebe proto chci ale maximalne do 1,6 ale i 1.3 by mi stacilo

Datum: 27.05.12 19:04
 
avatar

jenže to je takový obecně rozšířený mýtus-nízký objem=nízká spotřeba...Ono leckdy se dá jezdit s velkým motorem hospodárněji než třeba s 1.3...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.05.12 19:42
 
avatar

Tak nějak, pro mě je s Octávem pohodlenější jízda s klasickým benzínovým dvoulitrem, než s 1.8 turbo která má větší výkon.

 
Datum: 28.05.12 09:56
 
avatar

Ono záleží kde bude auto nejvíc provozované. Ve městě platí, čím větší objem, tím větší spotřeba. Ušetřit můžeš s větším objemem až za městem.

 
Od: bambula*
Datum: 27.05.12 15:33
 

Platí základní zásada: Objem ničím nenahradíš. To platí pro srovnání, je-li objem větší jak o čtvrtinu. Při srovnáváná motorů, které nemají objem rozdílnější než o čtvrtinu, daří se konstrukcí motoru dosáhnout i opačných výkonů. Záleží totiž na kompresi, kolik ventilů na válec, zda je motor podčtvercový, tvaru spalovacího prostoru atd. . Dneska na maximálce nezáleží, všechna auta ji mají dysouku na zabití. Příjemná je a při předjíždění důležitá akcelerace z 60ti na 90 a z 80ti na 120. Ale ze všeho jsou nejdůležitější co nejmenší provozní náklady - palivo, ojiždění pneumatik, množství motorového oleje, tedy co nejmenší-nejlehčí auto. A nejezdit zbytečně, ale jen je-li to nezbytné a splně obsazeným autem!

 
Datum: 27.05.12 19:21
 
avatar
Tak z těchto aut samozřejmě felda 1.6, ale ani tak ne proto, že má největší výkon, ale proto, že má díky objemu největší točivý moment. Pocitově dobře táhne do kopce, Saxo bys musel vytáčet.
Malé motory mají menší krouťák a výkon nahánějí otáčkami. Stokoňová 1.8 pojede lépe, než stokoňová 1.4 třeba ta z Fábie.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: miro®
Datum: 28.05.12 09:49
 

Tady něco nehraje a nebo informace není úplná. Nechápu jak mohou dva stroje-motory stokoňové vykazovat jiné výkony (jedno pojede lépe než druhé) - jak uvádí p. martin. Výkon sto koní je sto koní pro kohokoliv = cca 75,5 kW k dispozici. Už pak jen záleží na tom kdo jak je dovede využít.. Zřejmě by měla být zde doplněna charakteristika , která by udávala při jakých otáčkách , ten který motoru vykazuje těch stokoní _ 74,5 kW. miro

 
Datum: 28.05.12 11:55
 
avatar
Já jsem to silně zjednodušil. Samozřejmě že u obou bude k dispozici sto koní, jenže ten menší má tento výkon ve vysokých otáčkách, takže je ho potřeba vytáčet a výkonová špička bude mít ostřejší průběh.
Ten objemější má větší krouťák, výkonová špička bude níže a plošší.
Nedávno jsem v modelářské prodejně viděl 2,2kW benzíňák do modelu buginy. Z objemu 3,7ccm takový výkon dokáže vytáhnout jen proto, že točí 40000 ot/min.
 
Od: miro®
Datum: 28.05.12 19:25
 

Ano pro získání většího výkonu hrají velmi důležitou úlohu otáčky. Výkon roste se čtvercem otáčeki - expocionálně . Tedy dvakrát zvýšené otáčky = zvýšení výkonu 4 x . Se zvyšováním obsahu motoru , výkon roste lineárně. miro

 
Od: overitnick
Datum: 29.05.12 10:01
 

Výkon roste se čtvercem otáčeki - expocionálně...

Vetsi mystifikace tady teda uz dlouho nezaznela. A to jak z oboru fyziky, tak i matematiky.

1) vykon tocivych stroju samozrejme roste s otackami linearne, nikoliv exponencialne. To jsou zaklady fyziky.

2) ctverec cehokoliv znaci posloupnost kvadratickou, nikoliv exponencialni. To jsou pokrocile zaklady matematiky.

 

 

Od: miro®
Datum: 28.05.12 09:33
 

Ještě trochu teorie. Nejdůležitější pro výkon motoru je :

1. Jaké množství směsi (paliva) dokáže motor dopravit - nasát do válce(ců).Čím více tím větší výkon. To záleží na konstrukci a provedení nasávací části motoru a jeho obsahu . Od vzduchového filtru přes sací kanály až po ventilové rozvody , včetně obsahu motoru , případně jeho dmychadla.

2. Jak efektivně a s jakou účinností dokáže motor zužitkovat energii utajenou v nasátém palivu - směsi. Zde se na tom podílí všechny části motoru , které mají za úkol přeměnit energii utajenou v palivu v energii mechanickou , od konstrukce spalovacího prostoru až po výfuk. Ostatní části vozidla - převodovka , rozvodovka a další slouží jen k vhodnému přenosu této energie - výkonu do místa potřebného využití. Zpravidla k redukci otáček a tím ke zvýšení využitelného kroutícího momentu podle potřeby. miro

 
Datum: 28.05.12 20:42
 

miro Takto jednoduše to nelze prohlásit. Výkon je krouťák x otáčky. A bohužel točivý moment s otáčkami stoupá, ale pak klesá..

 
Od: miro®
Datum: 29.05.12 08:48
 

P.takian.! Kroutící moment se vypočítá takto viz níže.

Mk = kroutící moment 716 = konstanta N = výkon n = otáčky Tento vztah bohužel ukazuje , že kroutící moment s růstem otáček klesá a s růstem výkonu stoupá. Naopak z růstem otáček a kroutícího momentu stoupá výkon.

 
Datum: 30.05.12 22:35
 

Vím, jak se počítá výkon ap. Stačí se ovšem podívat na výkonové křivky nějakého motoru. Kroutící moment nejdřív stoupá a sním i výkon. Ovšem s otáčkami pak moment klesá, výkon ještě chvíly stoupá "vyhnán" otáčkami a pak obojí klesá..

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.