Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dostali jsme ve škole otázku seřízení vstřikovacího čerpadla, může mi někdo napsat jednoduchý návod v 10 odrážkách aby to bylo srozumitelný a jednoduchý.
To já si pamatuju, jak jsme tenkrát byli na školní exkurzi v dnes již bohužel zkrachovalém HACARu, kde nám ukazovali seřizovací přístroje na vstřikovací čerpadla. Ten přístroj vypadá a je podobně tak velkej, jako dílenský soustruh nebo frézka. Je poháněn elektromotorem, ke kterému se připojí vstřikovací čerpadlo, elektromotor tím vstřikovacím čerpadlem otáčí a na konci každé vysokotlaké trubky jsou vstřikovače, které vstřikují palivo do odměrných nádob. To složí ke kontrole množství nafty dodávané jednotlivými vstřikovači do každého válce. Ten tester na čerpadla měli až pro myslim 12 válcové motory. Nám ukazovali seřizování čerpadla z 815ky. Ještě si pamatuju, že nám říkali, že při seřizování čerpadla nepoužvají naftu, ale myslím karosin, kvůli ekologii. Vypadalo to podobně, jako tento přístroj na obrázku, ale v Hacaru měli od jiné firmy a starší. Tak to jen můj příběh. Jinak u vstřikovacích čerpadel se dají seřizovat v regulátoru volnoběžné otáčky, přeběhové otáčky, déle podle konstrukce čerpadel počátek vstřiku, konec vstřiku podle toho, zda se jedná o čerpadlo s konstantním počátetkem nebo koncem vstřiku. Dále musí být množství paliva pro všechny válce stejné. Kontrola předřadníku vstřiku. U trysek (vstřikovačů) se reguluje ještě otevírací tlak. (Tlak, při jakém dojde k otevření a vstříknutí nafty), otevírací tlaky se většinou dříve pohybovaly kolem 175-220 bar a regulovaly se pomocí předpjetí pružiny ve vstřikovači otáčením šroubku. Na nastavení vstřikovacího tlaku se ale zase používaly takové ruční pumpy s pákou, vypadalo to, jako maznice s tlakoměrem. Po zatlačení páky se zvýšil tlak až do otevření trysky. Tyto pomůcky se připevňovaly do svěráku nebo se patkou přišroubovaly ke stolu.
Ta směs, která se dávala do seřizovacího stavu se jmenovala Petropal, a pokud se pamatuju, jmenovalo se to tak, protože to dodávala společnost PAL, která vyráběla vstřikovací jednotky, a snad to byla směs petroleje a nafty.
Jinak napsat to v deseti bodech, snad ani nejde. Upnout vstř, čerp. připojit přívodní trubku, odvzdušnit vstř, čerp. až po výst, trubičky, vynulovat počítadlo otáček, vyprázdnit měřící nádobky, zkontrolovat a seřídit okamžik, kdy přestane dávat palivo, protočit stanovený počet otáček podle údajů výrobce, porovnat množství nafty, seřídit jednotky, znovu zkusit, Opakovat zkoušku min na dvou urovních množství paliva, opět podle údajů výrobce. Je toho hodně. Pak ještě kontrola a seřízení regulátoru, ale o tom tady už někdo psal.
Jo je toho hodně. Doporučuju si to nastudovat v učebnici nebo sešitě. Tak to dopadá, když se nedává ve škole pozor.
Není jasné zda Vám jde o seřízení vlastního čerpadla a nebo jeho seřízení - nastavení předstřiku v motoru.
Seřízení čerpadla v podstatě spočívá v nastavení jednotlivých výtlačných elementů pro každý válec motoru tak , aby všechny (pro všechny válce) dodávaly stejné množství paliva v celém rozsahu přidávání plynu.Seřizuje - kontroluje se také omezovač otáček. Při jeho chybné funkci by docházelo k přetáčení motoru se všemi následky a nebo nedocílení potřebných- předepsaných max. otáček motoru. Toto seřízení čerpadla se provádí na zkušební stolici mimo vozidlo.
Seřízení -montáž čerpadla na motor , vyžaduje správné nastavení stanoveného předstřiku. Zde jsou podle konstrukce čerpadla , dva způsoby a to , nastavení na konstantní začátek vstřiku a nebo na konstantní konec vstřiku , podle konstrukce čerpadla. miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.