Já osobně když auto nestojí úplně a jede třeba krokem, tak už tam nacpu dvojku. Jedničku jen na rozjezd. A když potřebuju prudce akcelerovat, jedničku vytočím jen tak k 2500 otáčkám a potom vytáčím dýl až dvojku, asi do 5000 ot. Vytáčet jedničku mi přijde zbytečné a při prudším zrychlení akorát zbytečně hrabe. Auto je Felicia 1.6 55kW
edge*
Jojo mám to tak stejně. I auto stejný Jen nevytáčím do 5000 max 3500.
Když jsem před mnoha lety dělal řidičák,tak můj učitel,v té době známý automobilový závodník,vždy řekl přesně totéž.Jedničkou pouze pohneš vozem a hned řaď dvojku.
Primární otázka je - pro jaký motor? - pokud je 3000 maximum, moc mu to nesvědčí, pokud může do 5000, nic se motoru neděje. Jen - vytáčení nejen jedničky zvedá (resp. může, není tomu tak za všech okolností) spotřebu, toť vše.
Spíš záleží na situaci. Když potřebuju rychleji akcelerovat vytáčím i do těch 2500. Každopádně 1. stupeň slouží k rozjezdu až druhý stupeň je ten tahoun který akceleruje. Ale když není potřeba, je lepší nevytáčet a to se všema stupněma a to už jen kvůli spotřebě. Benzín dá se říct ideál 2000 otáček. Podle motoru se dá jezdit i na 1500 jako například já s felicií 1,6. S otcovou 1,2HTP 2000.
Co si pamatuji, tak nás v autoškole učili, že jednička je na rozjezd a dvojku řadíme co nejrychleji, jakmile je to možné = je logické, že při rozjezdu do kopce řadím za dva později než na rovině.
Ve svém při těchto otáčkách při rozjezdu budu "gumovat" ,za dva jakmile se rozjedu,cca1500 ot. a pokud potřebuji výkon tak trojku můžu roztáhnou od rychlosti cca20- 30km/hod (ot.nwn) a max někde u 120/hod a 6500?ot .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.