Vytáčení jedničky?

Od: Datum: 25.05.12 14:25 odpovědí: 9 změna: 28.05.12 12:26

Zdravím,

je pro motor špatné vytáčení prvního stupně? Chci tím říct že řadím za 2 až někdy při 2500 - 3000 ot/min. Přitom auto to spolkne už při nějakých 1500.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 25.05.12 14:33
 

Primární otázka je - pro jaký motor? - pokud je 3000 maximum, moc mu to nesvědčí, pokud může do 5000, nic se motoru neděje. Jen - vytáčení nejen jedničky zvedá (resp. může, není tomu tak za všech okolností) spotřebu, toť vše.

 
Od: edge®
Datum: 25.05.12 19:59
 

Spíš záleží na situaci. Když potřebuju rychleji akcelerovat vytáčím i do těch 2500. Každopádně 1. stupeň slouží k rozjezdu až druhý stupeň je ten tahoun který akceleruje. Ale když není potřeba, je lepší nevytáčet a to se všema stupněma a to už jen kvůli spotřebě. Benzín dá se říct ideál 2000 otáček. Podle motoru se dá jezdit i na 1500 jako například já s felicií 1,6. S otcovou 1,2HTP 2000.

 
Od: bmbx®
Datum: 25.05.12 20:19
 

Jakmile je auto v pohybu, řadit dvojku.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.05.12 08:05
 
avatar

Když jsem před mnoha lety dělal řidičák,tak můj učitel,v té době známý automobilový závodník,vždy řekl přesně totéž.Jedničkou pouze pohneš vozem a hned řaď dvojku.

JABRAKA

 
Datum: 25.05.12 22:13
 
avatar

Já osobně když auto nestojí úplně a jede třeba krokem, tak už tam nacpu dvojku. Jedničku jen na rozjezd. A když potřebuju prudce akcelerovat, jedničku vytočím jen tak k 2500 otáčkám a potom vytáčím dýl až dvojku, asi do 5000 ot. Vytáčet jedničku mi přijde zbytečné a při prudším zrychlení akorát zbytečně hrabe. Auto je Felicia 1.6 55kW

Ohodnoceno: 2x
 
Od: edge®
Datum: 28.05.12 12:26
 

Jojo mám to tak stejně. I auto stejný*smich* Jen nevytáčím do 5000 max 3500.

 
Datum: 26.05.12 00:41
 

Co si pamatuji, tak nás v autoškole učili, že jednička je na rozjezd a dvojku řadíme co nejrychleji, jakmile je to možné = je logické, že při rozjezdu do kopce řadím za dva později než na rovině.

 
Datum: 26.05.12 09:42
 
avatar

Dá se říct,že každé vytáčení zejména studeného motoru škodí. Ale když už jsi si zvykl na ten nešvar,zkus řadit po jedničce hned trojku.

 
Datum: 26.05.12 20:30
 
avatar

Ve svém při těchto otáčkách při rozjezdu budu "gumovat" ,za dva jakmile se rozjedu,cca1500 ot. a pokud potřebuji výkon tak trojku můžu roztáhnou od rychlosti cca20- 30km/hod (ot.nwn) a max někde u 120/hod a 6500?ot .

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.