Manuální klima nefunguje, Octavia

Od: Datum: 24.05.12 19:01 odpovědí: 2 změna: 25.05.12 18:11

Tlak plynu je zkontrolován, prý OK.

Po stisknutí AC tlačítka se zvýší otáčky a rozběhnou ventilátory chladiče.

Nesepne spojka kompresoru.

Je nějaký způsob jak zkontrolovat zda je spojka K.O., nebo zda hledat závadu jinde? Do spojky vedou dva dráty, lze spojku nějak "stimulovat" přivedením napětí na konektor, a přinutit ji k sepnutí? Samozřejmě jen na okamžik k diagnostickemu účelu.

Díky za jakoukoli reakci


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.05.12 19:16
 
avatar

vycvakni ten konektor z kompresoru pust klimu a v konektoru bys měl naměřit 12V pokud tam budou napoj pro jistotu i aspon21w žárovku musí se jasně rozsvítit bude problém s cívkou kompresoru

pokud ne či se žárovka nerozsvítí je třeba hledat zda chybí plus 12V či kostra

pokud plus najít příslušné spínací relé a bud skusit jiný nebo u stávajícího vyskoušet zda spíná

prohlídnout a očistit i konektory a to jak u relé tak i u kompresoru

ted mi ještě napadá je tam na trubkách klimy tlakový spínač ten pokud není tlak v trubkách je rozeplý a nepustí proud do kompresoru je to taková ochrana před zničením kompresoru takže pokud tlak je a nejde sepnout je možný že je tento spínač k.o. proměrit zda je funkční

pozor pokud by se musel měnit je třeba klimu nejdřív vypustit je to pod tlakem a mohlo by dojít k ůrazu!:)

doplněno 24.05.12 19:19:

jinak lze na skoušku přivést napětí do cívky kompresoru mělo by to jít i u stojícího motoru cívka by po přivedení napětí měla cvaknout - sepnout je to slyšet taky by měla jít změřit ohmetrem

Ohodnoceno: 3x
 
Od: nik*
Datum: 25.05.12 18:11
 

Diky za radu, po přivedení 12V na cívku spojka i v klidu sepne, (cvakne) samozřejmě jsem předtím odpojil konektor aby nic nešlo do zbytku auta. Dále na konektoru, za běhu motoru a zapnutém AC tlačítku se na jednom drátu objevuje +12V, mínus tam není ani za klidu ani se zaplou ani s vyplou klimou.

Zbývá ještě teda kontrola toho snímače na trubce,před přepážkou. Je na něm kabel se čtyřmi piny, pokud by někdo věděl co na zkoušku "proklemovat".

Potom už snad zbývá jen jednotka dochlazování pod baterkou, protože pojistky jsou v pořádku. Díky předem za všechny rady.

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.