Nejste přihlášen/a.
Mám na Citroen Xantia v techničáku napsány pneu 175/70 R14.Chtěl jsem na dopravce,aby mi tam připsali ještě rozměr 185/65 R14,protože jsem viděl u známého,který má tu samou Xantii,jen větší obsah motoru,že tyto pneu 185/65 R14 má připsané normálně v techničáku. Ale na dopravce mi bylo řečeno,že to není možné.Jedině když to schválí autorizovaný /nebo akreditovaný?/dovozce Citroen.JE to normální nebo je tam spolek blbů?
poslední věta je odpovědí zároven-je tpo bohužel(u nás v ČR) normální a zároven je to spolek blbů...Kdybyste chtěl na Xantii narvat 20" kola,bylo by normální,že by vznikl trošku problém,ale o 1 cm širší pneu,a problém,to je možné opravdu jen u nás...Vyjádření,že je něco na to a to auto doplnit,pozměnit/(třeba výměna karoserie,motoru-typ,atd.) dává-a je jedině oprávněn vydat víceméně závazné stanovisko,pouze a jedině oficiální zastoupení dané značky v ČR( Citroen-neboli koncern PSA na Praze 4)-podle toho se řídí i úřadové...Jenže takové,jakékoli,potvrzneníčko stojí tak od 2000,- výše,což je smutný příběh-opět jsme v ČR,takže si každý chce mastit kapsu...Zkrátka myslím,že u této situace bych to neřešil-pokud budete mít i nadále 14"-na což hlavně koukají(pokud už),tak to není problém(míněnio šíře pneu-175,185)-pokud bude st.správa na takové úrovni jako kdekoli západně od nás-a nebude tu živeno x tisíc nadbytečných lidí přebujelou byrokracií a tím buzerací nás občanů-pak nebude problém zapsat do TP i o 1cm širší pneu-takhle se to prostě nevyplatí-na STK jednou za 2 roky hold nasadíte 175 a je klid...
neni nadto pokecat si v mem pripade z nemeckem a nebo polskem jak u nich probehlo zapsani pneu do technicaku , zalezitist par korun a mely to u me snad milion telefonatu z urady a zastoupenim a vysledek? Provolane penize a o nicem stejne me tam ty 32" nenapisou, a to v nemecku schvalyly i 35" a bez kapesneho
Takze nejenom na zapad od nas ale i smerem na sever je to snazsi
je to tak, potřebujete od prodejce či dovozce tzv typový list, na základě kterého vám na doprace kola do TP zapíšou
Je jasné že když má někdo jiného citrona, může mít v TP i jiné technické údaje, to bys mohl pochopit...Proč výrobce schvaluje silnější auta, kam často montuje i "sportovními podběhy" s většími koly, je otázka pro výrobce...
Pokud je nositelem schválení výrobce, mělo by být jeho právo respektováno a změny technických údajů by měly být prováděny jen s jeho souhlasem...Takže na stanovisko spolku blbů neshledávám nic neobvyklého...
Také je úplně běžné že si lidé kupují kola, která momentálně seženou, výhodně - jak jinak, a ne kola, předepsaná výrobcem
Nevidím nic špatného na tom, když mnaskenuješ velký techničák, pošleš to výrobci a za potvrzení zaplatíš 600,- Kč za + 200,- Kč za každý další rozměr pneu
V podstatě by dle mého názoru stačilo i zajet na některou STK, kdyby technik typu "K" našel v databázích výrobce tyto rozměry kol, vystavil by potvrzení za pár stokorun, nebo možná jen tak a úřad yb to mohl uznat...
V SRN si lidé kupují schválená kola, s typovým listem, které nené problém zapsat, protže na to mají, u nás si většinou natvrdlí socanií chtějí nechat zapsat to co seženou za pár šupů na vrakáči z jiných aut, v SRN betz typového listu zapíše do TP jiná kola diplomovaný inženýr na základě potvrzení TUV, potvrzení TUV stojí v přepočtu na Kč víc než potvrzení výrobce v ČR
Kdo má v TP SRN uvedena nějaká kola, schválene, ten by je měl mít i v ČR techničáku, protože německé schválení by se mělo akceprovat, sám vím například o golfech se zadními koly o palec většími než přední , v SRN TP je to tal dodatečně uvedeno, a následně převzato a uvedeno i v českém TP
Nevím zda vám to na úřadu nedokázali přesvědčivým způsobem vysvětlit, nebo zda jste to nepochopil, ale je to fuk, kdo to chápe ten si nakonec poradí, ti ostatní budou jen nadávat...jako typický český človíček
no treba u me se jedna o puvodni (originalni) disky 15" a na ni guma 32"x11,5" ktera tam muze bejt (limit je 33"x12,5") a nemecku bez problemu (nemecke zastoupeni ma pristup do us databaze) u nas nemozne jedine pres vyzkumak a to pouze mozna. Jinak socialni gumy asi nestoji asi nestoji pres 5000,- za kus
jako ze bych pouzil vyjadreni nemeckeho zastoupeni v cr?
To Nu - u nás nic není jednoduché,Např,úředník mi do TP místo typu motoru 150J napsal jen 1,4 když jsem to chtěl od něj opravit,tak jsem si musel vše oběhat sám a navíc zaplatit v autor.servisu 1000kč za ověření typu motoru!Na seata ibizu jsem chtěl jiné disky a pneu dle nemeckého TP kde byli od snad nějakých 135R13 po 205/45R15,včetně disků! Náš ouřada-NEJDE,že to mělo totéž auto v Německu? Nezájem!Tak jsem namísto pěknejch 14 litejch jezdil na obyčejných 13" plecháčích.Totéž dnes taky na Xantii jako původní tazatel,měl jsem možnost za málo origo xantiácké lité 15" kola i z gumama ze zrušené STEJNÉ xantie ouřada-opět nelze,žel od ní nebyl TP,tak jezdím opět jen na 14" origo citroen ,ale z BéXa a v zimě na plecháčích.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.