Proc nejde nastartovat, ale pak jede?

Od: Datum: 19.05.12 22:06 odpovědí: 6 změna: 21.05.12 08:56

Dobry den.

Mam motocykl s motorem Yamaha YBR 125 a karburatorem Mikuni VM20SS tusim.

Mam obrovsky problem se startovanim. Drive kdyz jsem nechal motocykl tyden a dele stat, tak nechtel chytnout. Jenze ted po zime nechce chytit, ani kdyz ho necham treba 30 minut.

Pritom valec je jeste teply.

Cely problem bude nejspis v karburatoru. Ponevadz kdyz pod svicku striknu palivo, ihned to nastartuje a mohu jet, ale jakmile chcipnu, chvilku pockam, tak to nenastartuje. Toci to, ale nejde tam palivo pod svicku zrejme. Mel jsem celou motorku rozebranou a koukal na vsechny hadicky apod. Vse vypada v pohode, takze bude nejspis problem v serizeni trysek, nebo tak neco?

Prosim o jakoukoliv radu, nebavi me stale sundavat svicku, kdyz chci nastartovat:(

Predem diky


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: moto®
Datum: 20.05.12 07:49
 
avatar

Chce po překontrolovat a vyčistit volnoběžnou trysku. Zásluhu na tom mají benzíny s biosračkami. Při dlouhém stání se v karburátoru odpaří a dělají úsady které ucpou volnoběžnou trysku. Já to čistím vytrženým drátkem z drátěného kartáče. Při čištění postříkám WDčkem.

 
Od: vasington*
Datum: 20.05.12 14:30
 

To bych rad udelal, jenze je to ta tryska, co tam nema nic na protazeni, nema tam zadnou dirku skrz na skrz...je to proste jen kus zeleza do spicky, ktera se tam zasroubuje a zas vysroubuje, tim si upravuju volnobezny otacky, kdyz nastartuju, tak to funguje.

Benzin jsem lil uplne novy. Jeste dodam, ze mam ten podtlakovej kohout, ale ten tam benzin pousti, kdyz vytahnu hadicku, tak to pri startovani benzin strika ven.

Problem je vylozene s tim nastartovat. Pak uz to jede krasne. Kdyz to chcipne a hned znova nastartuju, tak to jde, ale kdyz to necham chvilku, tak uz to nejde =(.

Fakt nevim, co s tim udelat.

Datum: 20.05.12 14:35
 

Jestli mohu poradit, tak se tythle úsady nádherně čistí ACETONEM a trysky proušťouchávat spíše vlascem nebo plastovou štětinou s kartáčku. Drátek trysku poškrábe (je velmi přesná) a ve vrypech po drátu se pak rychle usazují nové nečistoty.

doplněno 20.05.12 14:39:

Spreje na čištění karburátorů a klapek obsahují jako hlavní složku aceton, ale nejsou tak účinné jako aceton v plechovce a štěteček s přírodními štětinami (plastové se rozpouští).

 
Od: moto®
Datum: 21.05.12 08:56
 
avatar

S tím, že je drátek méně šetrný než plastová štětina souhlasím. Tou to ale nejde pokud je tryska více zarostlá. Někdy používám i jehličku z nejmenší injekční stříkačky, tuším, že je používají na insulin. Přes nejmenší volnoběžné trysky ale neprojde. Aceton výborně rozpouští mastné úsady. Problem ale bývá často i koroze, něco jako měděnka kterou podporuje rozložený benzin po dlouhé době stání. Zde spíše pomáhá WDčko které ma pro to nějaké přísady. S těmi ev. vrypy v tryskách až takový problém není. Neměl jsem nikdy pocit, že by se ve vyčištěné trysce usazovalo více i když je to teoreticky možné. Nejlepší řešení je trysku vyhodit a dát novou, to šlo ale kdysi u fechtlů když tryska stála korunu. Dnes si za ten titěrný čudlík vyrobený s halířovými náklady účtují třeba stokrát více a také může být i nedostupná.

 
Od: moto®
Datum: 20.05.12 17:42
 
avatar

Pokud si to nepletete se šroubkem volnoběhu, tím se reguluje přívod vzduchu k volnoběžné trysce. Tento má být od plného utažení povolen cca kolem 1,5 otáčky. Je to ale kus od kusu. Právě toto seřízení má vliv na startování. Osobně si myslím, že zde by mohl být problém, pokud jinak funguje. Volnoběžná tryska bývá vedle hlavní trysky karburátoru uvnitř karburátoru. Jen některé uplně primitivní karburátory k mopedům volnoběžnou trysku nemají, to si ale nemyslím že bude tento případ.

 
Od: vasington*
Datum: 20.05.12 18:02
 

Nejspíš ano, poněvadž jsem teď zkusil povolit ji opravdu hodně a chytlo to, jen byl problém, že to neudrží otáčky a začal mi téct benzín z karburátoru hadičkou na zem.

Takže budu muset asi ladit tímto šroubkem až chytím ideální pozici, že to startuje a zároveň dokáže udržet volnoběh, že ano?

Jinak děkuji moc za odpověď, říkal jsem si, že bude asi problém zde, ale pomohlo mi to!

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.