Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
technik rozhodl o tom, že mé pojízdné vozidlo je nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích, neprošlo STK. Nehledě na skutečnost, že považují za vážnou vadu neprosté prkotiny a nebezpečnou vadu urvané silentbloky na přední nápravě u zavěšení kol, tak se ptám:
Jak zajistit, aby loupežníci provedli opravu, kterou jsem si objednal, a úmyslně nevytáhli z auta nějaké důležité kvalitní originální autodíly za díly z autovraků a nenapakovali se dále.
Jinými slovy znáte nějaký zaběhnutý mechanismus kontroly vozidla před provedenou opravou tak, abych alespoň zmírnil obavy z výše uvedených možných následků?
Myslím, že by se žádný mechanik nezabýval vytahováním dílů z auta, ono se to dělá úplně jinak. Berou si zrovna originály, které někdo zaplatí. Kamoš dělal v autorizáku a tam kradli všichni. Od žárovek, přes oleje, filtry až po řídící jednotky, defakto měl doma v garáži velký sklad dílů. Třeba pán si přijel vyměnit jednu žárovku, napsal mu dvě, prý aby svítili stejně, vyměnil ovšem jen jednu, olej měnili jen napůl, nebo vůbec a byl v tom kolikrát takový chaos, že člověk už pak ani nevěděl, jestli v tom samém autě se měnil olej i minule, tak se mohlo stát, že olej nebyl třeba třikrát po sobě vyměněný, až se divili, co ten motor všechno vydrží. Neměl problém sehnat jakoukoliv součástku. Možná i proto je dnes problém v servisu potkat odborníka, protože ten tam za pár šušňů dělat nebude a musí to řešit jinak, takže se nějak extra snažit nemusí a dělá jen to nutné.
Tak to bohužel je. Svého času jsem provozoval motoservis a byl nucen dělat i auta díky nájemní smlouvě a nebyl jsem schopen mechaniky uhlídat. Nejlepší byl tehdy jeden přes 60. ještě vychovaný postaru. Mám spousty známých v branži, tak vím jak to funguje i jinde. Dnes mám na své auta dvě malé firmy, s šéfama jsem kamarád a vím že jim mohu věřit. Jinam bych to nedal.
Automechanici jsou lidé, jako všichni jiní, takže mezi nimi naleznete jak s odpuštěním prevíty, tak naprosté profíky a odborníky. Mnozí mají určité vazby na STK, takže dokáží přes kontrolu protáhnout i auto, které by jinak mohlo mít problém. Hlavně ale vím, že nemusím šaškovat na STK a trnout, jestli se technik dobře vyspal, či ne. K provedení zadané práce - asi takhle, pokud autům vůbec nerozumíte, mohou Vás opít rohlíkem, ale myslím, že by si to lajsnul málokdo, protože i lajk pozná, že má na autě nový silentblok, či jinou součástku. Stejně jako když po výměně oleje kouknu a vidím starý filtr. K napakování se - neškodí se před opravou domluvit na předběžné ceně, ideálně písemně.
Já mám například vytipované2-3 automechaniky, kteří jsou machři, mají mou důvěru a s klidem jim předávám auto, služebák mě opraví mnohdy i přes víkend a s klidem v něm nechávám svůj vercajk a díly v ceně cca 100.000,- Prostě to chce dobrého řemeslníka, jako v mnoha jiných profesích.
Tak tak,ale pak jsou tu tací,kteří přijedou do servisu a řeknou teče mi to- a na otázku kde odpoví nevím ,pod autem se mi dělal loužička oleje!
Jinak osobně jezdím s autem sám,z oleje na E a STK ,na známosti v tomto případu se... a no problém! A nejsem mechoš,jsem zedník,ale s výjímkou opravy hydra si dělám téměř vše sám!
to snad nemyslite vazne ze vam nekdo bude vyndavat dily z auta a menit za jine, to uz je tezka retardace
doplněno 18.05.12 21:12:jinak jsem jenom rad ze si muzu zakazniky vybirat a takovehle rovnou posilat do zadni casti tela
hele, nikdo se Vás na nic neptá,
ok už jsem o tom slyšel mockrát... prostě tu a tam si něco vezmou...píše se o tom furt, za socialismu to bylo běžné a teď se to vrací do správných kolejí a snad mně nechcete říct, že pracovníci autoservisů nsjeou namočeni do tak výnosnéhop byznysu jako je šmelinářství s autodíly...a nezajímá mně tvrzení to snad nemyslíte vážně...ale ptal jsem se na to jak si ověřit, že se s autem nic v průběhu opravy nedělo nic nekalého, jde o to, že např. vw škodovky a další z koncernu mají podobné motory (slyšel jsem), tak prostě loupežníci podléhají pokušením lehce se dostat k zajimavým výdělkům nehledě na předraženou opravu...
Pokud pracujete v autoservisu, tak mně stále vykejte, já si s lůzou fakt netykáma už vůbec se nebavím, nashle...
ne me autoservis patri a delam tam pro zabavu kdyz uz me nebavi hadry, asi trpite paranoiou ze vam behem vymeny silentbloku vymeni motor a pak jdou makat do formule 1 . A co by vam vymenily , copak jeste povaleci v hospode povidaly?
No, možná ano, v Pze mně už nic nepřekvapí. Pokudopravujete v P-ze VW tak jdu k Vám, zřejmě patříte k tý ctnostný menšině. JInak mému otci šlohli čerpadlo, kamarádovi vzali benzín apod. víte jak předejít těmto problémům? Myslím to naprosto vážně! Je to fakt. Nemám nějakou značku, kde jsou díly nepoužitelné pro jiné vozidla, mám VW, kvalitní auto s originálními autodíly. A nemám ted prostředky ani chut po půl roce zjišťovat, co mně vzali. Podle mně je to úmysl, nemyslím si že jen nedbalost nebo hloupost.
Jen bych chtěl říct, že i stáním technikům u zadku, aby jste je kontroloval neuděláte moc dobře.
Jak už bylo napsáno, lidi jsou různí.
Někoho tím můžete i stresovat a pak vám něco zapomene dotáhnout nebo ho naštvete a ten díl Vám tam nabouchá kladivem (obrazně).
Nejlepší je chodit tam, kde to doporučují známí. Technika nechat v klidu makat a spokojenost může být u obou stran.
Vůbec nejlepší je znát své auto a poznat, kde technik šáhl na šrouby (nasazoval klíč) a kde je najednou jiný díl, než byl (špinavost dílů,ochytání šroubů klíčem,stav dílů)
jak pise gumidek najit si kvalitni servis a prestat verit ze originalni dily jsou nejaka spicka, originalni dily jsou takovej stred zadna extra kvalita, nevim o nekom kdo by se obtezoval vytahnout benzin z auta nebo by sundaval rozvody aby si vyndal cerpadlo , to se trochu financne nevyplati vzhledem k tomu ze pouzite cerpadlo nema zadnou hodnotu.
Jinak o kvalita u VW je jako jednorozec kazdej o ni mluvi a nikdo ji nevydel, jedina vyjimka byly 66-81 kw motory a zbytek je tragedie
Ty jsi tragedie, ani ne půl roku starej hulící Ford v dieselu je tragedie, ty jsi toho ještě neviděl! Originál je originál, i díl od stejného výrobce originálu není kvalitou totožný s originálem. A není to o krabičkách, já dělám na VW 29 let a mám kolegy co dělaj leta jiný značky a taky to potvrdej. Drak v garáži samozřejmě tohle nikomu řikat nebude, protože on sežene to své s patřičně tučnou marží to prodá+ práce. Origoš sežene jen omezeně a nepoměrně dráž, to se mu nevyplatí, tak přesvědčí čendu, že to jeho je lepší než origoš. Bež do forda přines tam nějakou tu rádobylepší nádheru a přesvědč je že je lepší než originál od motorcraftu. Ty budou žasnout.
Aha takze nove VW nehulí? tak to jsi toho nevidel dost ty, jinak ja zadnou garaz nemam nevim kde jsi na to prisel. Ve Vw jsem delal 10 let a vim co je to za auta, predrazene identicke dily (treba cidla stejna pro vsechny modely ale cena pro kazdy model jina tak kdo ma marzi) U vw spotreba oleje bude za chvily stejna jako spotreba nafty. Originalni dily nedavam protoze je to stred a ne kvalita, brzdy v origo krabicce od vw nevydrzi tolik jako ATE , to same loziska . JInak ve VW peugeotu i fordu mam ty same slevy jako u kelly ci elitu. Jinak jestli se mohu zeptat v jakem servisu VW jste delal v roce 1983?
doplněno 20.05.12 15:25:jinak jeste ted jsem to docetl cele a original motorcraft desticky maji zivotnost tak 40 000km a ATE maji lepsi nabeh mene vadnou a bez problemu 60 000km, mel jsem na tranzitu origo desticky 3x a pak jsem dal ate a rozdil jako hovado a to same passat i oct u znamych. Jinak kdyz tak chvalite origo servisy proc si originalni servisy v praze na elektriku zvou externi lidi (kamarad na tom ma docela zajimavej kseft)
A doplnim jeste ten olej u VW u noveho craftera me to zralo 1-1,5 litru oleje na 1000km a vw norma je 2 litry coz je pecka TO NEZRALA ANI S-120
A treba loziska u fabii byly asi take lepsi origo kdyz se sypaly jako na bezicim pasu ale loziska od SKF ne, a jeste k tlumicum snad nechcete tvrdit je kayba je horsi nez nejakej original
doplněno 20.05.12 15:29:a jeste detail k te kvalite vw, kdyz v autorizovanem servisu vymenuji olej jen tak ze do vysajou videl jste nekdy sundanou vanu po 300 000km , plna sracek a bordelu. A jen nechapu proc auta od elitu a kelly jsem v praze vydel u autorizovanych servisu neco vykladat, ze by to bylo tím ze nejsou uz nuceni brat dily jen od vw
doplněno 20.05.12 21:44:jinak jeste doplnim k ten neoriginalnim dilum a motorcraftu , na dvou autech jsem si menil ulozeni kastle a charouz za 10 silenbloku chtel 24 000,- tak jsem si objednal zvedaci sadu se summith racing i z dopravou a dph a clem za 5 000,- a normalni sadu od jednoho fordiho servisu v Detroitu (tu samou jako od charouze) a cena 4 000,- coz je trochu rozdil
Samo nejdřív na škodovkách ty vyšetřovateli, jseš evidentne zaujatej, tvoje argumenty jsou jen plácání, mícháš jablka s hruškama, napíšeš že vysávaj olej, to samozřejmě dělaj v každym značk. servisu. Je zajímavý, že já měl na jednom svým služebáku Vento TD 770 000km, a dolil jsem tak pulitr na 10000KM. Každej ví, že u VW se používají kruhy GÖETZE, které se zabíhají do válců provozem. Je mi jasmý, žes to záměrně zveličil, normál je tak 1L na prvních 10 000km. Potom tak 0,5l na interval 15000. Krom toho jistě víš, že motor bez spotřeby oleje neexistuje a krom jeho stavu na to má taky vliv způsob jízdy a zatížení motoru. To platí pro všechny značky. Pokud neubejvá nebo dokonce přibejvá je to známka, že se dostává palivo do oleje, což je jak jistě víš větší problém. Ještě k tomu hulení, ford hulí bryketou, šedý kouř je normální. To, že vidíš hulit octávky, vW seaty, je povětšinou rozšířený pseudočip franty kudly v garáži za 5minut a za 5 tisíc. Mám ve firmě čiplýho golfa od KÖNIGA v německu má 280 000, mám ho od novýho a hulí jen šedivě a to jen když to sešlápnu pořádně,doleju tak 34litru na 15000KM. A to jezdim vostře. To je totiž vono, 8z 10 VW je přitaženejch z německa s 350000KM, tady to garážtonda stáhne na 150000KM, mladej to koupí, první co ho zajímá je jak to posílit, prachy nemá tak tam šoupne garážčip za pětpade, začne to honit a motor klekne. Pak jezděj po garážích, každej jim poradí nějakej blábol že je to krám a že vW je na prd. No a pak jsou tu ti jako ty co to všechno sepíšou sečtou a podtrhnou a udělaj z toho kovbojku,jak každý VW nebo škodovka maj tyhle závady . Samo netvrdim, že to vady nemá, každý auto má vrozený vady, dokonalou nerozbytnou káru ještě nikdo nevyrobil a nevyrobí, určitěne za podstatně nižší cenu než konkurence.
ja se bavil o novych autech do jednoho roku stari a ty chip opravdu menely kdyz hulily, kazdej commonrail s tim ma problemy. jinak ten crafter se zabihal asi 150 000km a pak jsem ho radsi prodal aby si ho zabihal nekdo jinej protoze abych tam lil olej jako bo nejake 120 na to jsem nemel naladu. Nic ohledne oleje jsem nezvelicoval a v autorizovanem servisu (tukas) me odpalkovaly s tim ze pokud to nebudou 2l na 1000km tak mam smulu . Jinak ja nikomu netvrdim ze vw je srot ani nevidim duvod pouze rikam ze jejich kvalita je precenovana
Víš proč?Vezmou díly Starline za pár šupů a přebalí do krabice se zankem VW (audi,atd,sem lze dosadit dle servisu cokoliv) a hned je rozdíl ceny i několik set procent!
..."technická...",jen tak mimochodem(po přečtení vlákna až sem)-jak pak to je s tou kvalitou VW,když neprojde TK,potažmo když má utržené silentblok(y)...?!? Zřejmě silentblok není "originálním" dílem už z výroby,že...Sorry,že rýpu,ale tahle umanutost "nadkvalitou" koncernu VW už mně zcela irituje-ona jakože kvalita je v marketingu-bohužel-a ne ve výrobcích(vozech) samotných(ty marketing nepotřebují)...Sleduju to dnes a denně na dílně,u známých co mají servisy,jedním z posledních fakt držáků od VW byl II.Golf...,jinak je to smutný a velmi drahý příběh...
Zatímco FORD to je něco že? Přez brýle studovaného sečtělého tvora přímo modla! Vy fordaři se vždycky zamindrákovaně projevíte. Kde je ta vaše kvalita? Pokud máte na mysli hulící diesely už od nových vozů, modlu Mondeo, které má lícování karoserie, světel apod na zblití u auta za 750 000tisíc katastrofa, zadní nárazník co se mu na dálnici klepe spodní plast jak papír, zčehož zřejmě je i nárazník protože praskne při sebemenším nárazu a ještě je vyplněnej nějekym molitanem aby to vůbec drželo tvar, tak je mi vás opravdu líto. Že když je to takovej bomba stroj, že se to v bazarech jima jen henží za ceny aut o 2 třídy menších. že si hromada lidí koupila oktávku a jezděj spokojeně i když je z dílů od VW.? a děěěěsně drahá? Přestaňte sami sebe masírovat, že ford je něco. Tohle je smutný příběh, nebo že by početná část obyvatelstva byla hloupá, že nejezdí v zázracích zn.Ford,Citroen,Renault, a pod. Např za volantem fokusu novějšího data výroby najdete ze zárukou ženskou nebo zabrejlence intelektuálního vzhledu což svědčí o tom , že si to kupujou opravdoví znalci trhu s auty. Specialně na Ford platí označení NAVONĚNÁ BÍDA, pro Renault platí (pro opravdovou limuzínu na 100%) AUTO NA P_ČU!
pokud by jste na tuto diskuzi chodil casteji a ne jen delat reklamu vw tak by jste vedel ze jezdim vetsinou jen v US fordech a evropskeho mam pouze jednoho. Kdyz jsme u tech narazniku tak oct mela opravdu dokonalej predek 99% nazarniku utrzenych zespoda, veskere kryty po motory upadavaji a vsichni je drhnou o asfalt. A ohledne mojich narazniku nemam strach ze by po narazu praskl , alespon po narazu do golfa IV nepraskl a to golfa nakladaly jerabem protoze byl do rohliku. A to jestli nekdo jezdi skodovkou a nekdo jinym autem je pouze jeho vec a me je to kompletne ukradene. Takove borecky miluji kdyz si koupi nejakeho passata atd za par korun a pak treba koukaji na meho mazíka a rikaji jak je to hezke a pak nedokazou pochopit ze gumy stoji 10 000,- kus nebo ze barva na to auto stala pres 50 000,- (jen barva v plechovce) . takze si za tvoje auto dal placnu 500 000,- a myslis si ze je to pecka a dokonala vec. Jinak moc spokojenech lidi z oct2 neznam nejak jim vadi cena dilu , kolik stoji hvouhmota na vw a na forda? i v originalu je tam 50% rozdil, jen na oct co jezdila dalky(prazdna) vydrzela 250 000km a na fordu jen 230 000km ale za mondeem jsem tahl podval skoro porad
Nevytahujse, já mám taky peníze a auta si kupuju nová, tvůj americkej mindrák mě neohromí, musíš někam před disco.
ja se nevytahuji ja pouze odpovidam na vasi otazku, pokud si nepamatujete otazku tak zkuste doktora aby vam zlepsil pamet, a jakej americkej mindrak? Zatim tu predvadite pouze vas mindrak na koncernova auta a nejsem sam kdo se toho vsiml. A doufam ze se ameriky moc v cr nerozmuzou nerad bych si pripadal jako seda mys v koncernovem aute
buky-jen takový praktický příklad srovnání renomé a kvality německých značek...Kámoš jezdí a spoluvlastní hotelovou přepravu v Praze(Jalta,Tišnov,Hilton a nevím přesně jaké další)-jezdí se tam převážně novými Éčky od Mercedesu-jestlipak víme proč?! (řečnická otázka) ,jelikož Mercedes je prostě prémiovou značkou,narozdíl od VW,a paradoxně servis a díly jsou levnější (M300 Praha Rohaňák) než u celého "slavného" koncernu VW...Bohužel cenami aut,dílů a servisu si renomé VW nezíská-to se nedá zaplatit,koupit apod.-to se prostě musí budovat-kvalitou(ale opravdouvou-ne marketing jako Das auto...) a Mercedes,BMW to renomé prostě má,narozdíl od VW...Tak to prostě je a asi i dlouho bude..,už jenom samotný název VW-Lidové auto,prestiž zrovna nezakládá...
z tou cenou u mercedesu to neni tak horke co mam zkusenosti s vitem (rozumne ceny) a u atega nam u 7 let stareho auta vymenily celej zadni svazek elektriky v zaruce a to jsme na servisni prohlidky do autorizovaneho servisu nejezdily a jednou nam zacala elektrika blbnout cestou tak jsme zastavily u mercedesu at to opravi a cumel jsem jak puk kdyz me daly klicky a neplatil jsem nic (cena toho svazku asi 25 000,-)
doplněno 21.05.12 18:24:mercedes na chodově
¨Kamrád má mercedes GLK a servis má úplně zdarma. Nevím jak dlouho, ale prostě jen jezdí a nic neplatí, jen naftu.
Urvané silentbloky u zavěšení MCPherson (Favorit,Felicie a další s touto nápravou a motorem v předu) jsou dost nebezpečná závada. Kola tam musí doslova bouchat o nápravnici, ne? Místo aby ten silentblok pohltil náraz, tak rameno bouchne do objímky naplno a takto, když to udělá párkrát, tak to ta objímka nevydrží a rameno vyletí a kolo se zakousne do prostoru podběhu, jak tam skočí. Při vyžší rychlosti může auto i přeletět přes střechu (v extrému).
Přejte si být u opravy- pokud nechtějí jedte jinam
Loupežníci - jak kde , někde jsou loupežníci (proč dělat rozvody když je potřebuje pro svou soukromou praxi,
olej -?Odpustí O.5 litru,doleje O.5 litru a zbytek co nafasoval bere domů,když to udělá pár loupžníků po sobě každý rok - v servisce razítka jsou ale nevyměněno nic- to je normální praxe , atd) ,
někde noumové co udělají půl opravy a ještě blbě.
Mám stejné obavy jako Vy, a proto zásadně nechodím do velkých servisů, kde si hrají na fabriku a zákaz pobytu zákazníka v dílně odůvodňují bezpečností práce ) V malém servisu si domluvím dobu přistavení vozidla tak, abych šel ihned na řadu a mohl se dívat, jak to mechanik spravuje (nebo kurví
) )Mám pak jistotu, co se na voze vyměnilo a i v průběhu opravy se může na něco ještě přijít a tak se rovnou dohodneme na dalším postupu, případně si dodám levnější ND a platím jen práci. Jsou totiž vykukové, kteří mají např. u AUTO-KELLY množstevní slevy, ale Vám pak účtují plnou cenu dle ceníku. Tak jsem např. zaplatil za spojovací objímku výfuku, která stojí v prodejně autopříslušenství u pana Černého v Praze - Řepích 86,- Kč automechanikovi, který ji koupil u Auto-Kelly 260,- Kč!
tak ze maji u kelly slevu a vam uctuji normalni cenu je normalni, copak v hospode take nadavate ze vam pivo daji za drazsi cenu nez nakoupi nebo v tescu take nadavate ze na tom maji rabat? Ja z cizich dilu nedelam, pokud chce usetrit tak at setri jinde a u jineho servisu, rabat na dilech mam v kalkulaci hodinove ceny. A bez toho delat nebudu nejsem charita abych delal jen za praci kdyz me kazde ze servisnich stani stalo pres 800 000,-
plně chápu , jel jsem seřídit geometrii kol a technik se mě ptal jestli je vše ok . řekl jsem že auto trochu hučí , projel to semnou a řekl ,že to je ložisko . dohoda byla dát nové ložisko . po výměně ložiska zjistil ,že to hučí dál a tak mi volal , že je špatný kinetický kloub , že musej dát novej . dal se novej a hučelo to dál , napadlo je dát jiný kola a najednou to bylo pryč . oprava stálu 7500,- + nové gumy +900,- geometrie . servis byl úplně k ničemu , jen se od té doby pořád serou brzdy . A pak někomu věřte
Postup je přesně tenhle váš: Nevěřit. Nenechat si dělat opravu i s odvozem na STK, raději sám a nezávislá prohlídka. Hledat poctivého automechanika, což je složité. Vím jak vypadají ti nespolehliví: Tváří se důležitě, shazují vaše auto, mluví zároveň s vámi také do mobilu a je jim spíš víc let.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.