Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hyundai i20 - problém s přehřátým motorem

Od: deedee* odpovědí: 37 změna:

Dobrý den,

poraďte mi prosím. Mám koupený nový autíko na leasing, ještě mu nejsou 2 roky (má najeto málo pře 10tis. km), je servisovaný v autorizovaném servisu, žádné velké problémy dosud nebyly. Minulý týden se mi po 20km cesty ve velké rychlosti (na dálnici, cca 120km/h) rozsvítila kontrolka motoru, teplota vylítla do červených čísel a vypl se motor. Okamžitě jsem vyřadila a sjela na volnoběh (stalo se to hned u sjezdu), díky vypnutýmu motoru se samozřejmě hůř brzdilo i točilo volantem. To celé mohlo trvat tak 20-30 vteřin. Po zastavení jsem otevřela kapotu a celej motorovej kufr byl zaflákanej od chladící kapaliny a samozřejmě horkej.

Auto bylo odtažený do servisu, kde řekli, že mi hadici chlazení prokousala kuna, i když to nikdy ještě neviděli (no prokousaný mi to nejpřijde, spíš jak popraskaný, viz foto). No a když se do auta víc podívali, tak že je zničenej motor (asi hlava) a opravu odhadujou na cca 20-35tis. Servis to neakceptuje jako záruční vadu, je to prý mechanicky poškozené (ta hadice). Pojišťovna tvrdí, že proplatí pouze tu poškozenou hadici, ale motor ne, protože to je následek té zničené hadice a na to prý už nemám nárok, protože si za to můžu sama .o(

Zničení motoru jsem nemohla předcházet, protože nic nenaznačovalo, že by se auto vařilo, všechno se stalo fakt během pár vteřin. Neozvala se žádná rána nebo jiný zvuky, žádný varovný signál. Navíc s tím autem jsem byla ráno nakupovat a jelo naprosto normálně. V nádrže na chladící kapalinu ta kapaliny zůstala, bylo jí tam sice těsně pod minimem, ale byla, takže se celá nevycákala.

Prosím, poraďte mi, co můžu dělat, když servis nechce uznat záruční vadu a pojišťovna tvrdí, že to nezaplatí, protože si za to můžu sama. (navíc pojišťovna i servis se nikdy nesetkali s překousanými hadicemi od chlazení - běžne jsou překousané dráty od elektřiny, ale hadice od chlazení nikoli).


Hyundai i20 - problém s přehřátým motorem

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*
hodnocení

0x

Je otázka, zda byla hadice popraskaná, styřelá a netěsná nebo prokousaná. V obou případech je ale třeba hlídat teplotu na teploměru, což jste nejspíš přehlídla, motor se přidřel a zastavil. Asi jsem vás moc nepotěšil, v tomto případě (prokousaná hadice od kuny) se na to záruka nevztahuje. Je to stejné, jako byste nalila omylem do nádrže benzín místo nafty nebo naopak. Jestli byla hadice styřelá a popraskaná, tam bych šanci viděl, pokud máte v pořádku servisní prohlídky, ale myslím, že svých práv se budete muset domáhat zdlouhavou a náročnou soudní cestou a mezitím vám auto zestárne a na ceně ztratí za cca dva roky víc, než cena opravy.

deedee*
hodnocení

bohužel o té soudní cestě si myslím to samé co Vy .o(

Teplotu jsem určitě nepřehlídla, jsem ženská a pořád kontroluju, jestli nejedu nad rychlostní limit nebo jestli někde něco nesvítí.

Kdyby byla hadice prokousaná, tak by mě to přece nenechalo dojet tak daleko a vyprázdnilo se to mnohem dřív a najednou, ne? tohle vypadalo, že to bylo pod tlakem a popraskalo to na více místech. Navíc pochybuju, že by kuna kousala do hadice vícekrát, když je v tom takovej jed.

rk*

Dobry den, vubec Vam tuhle situaci nezavidim. Ikdyz nedokazu poradit jak pri tomhle problemu postupovat, urcite to nevzdavejte a nechte si nekde tuhle zalezitost proverit. Je mi totalne zle z techto postupu a bezmoci pri reseni reklamaci, servisu nebo pojistne udalosti. Vy*ebali semnou uplne stejne. Naboural sem zenskou co mi nedala prednost v jizde, bylo to na snehu, takze se to nedalo dobrzdit. Ji to stalo par tisic za dvere, ale me az auto servis opravil, dostal sem z pojistovny tretinu ceny za opravu. Takze vinou cizi zenske jsem prisel o padesat tisic. No, taky nevim co delat a ta bezmoc me se*e nejvic. Hodne stesti a dejte vedet jak jste dopadla :)

deedee*
hodnocení

Máte pravdu, záměrně jsem si koupila úplně nový auto, abych předešla problémům ze skrytých vad apod., jelikož nejsem technik. Samozřejmě při prodeji měli všcihni plnou pusu větiček "no jistě, pojištěný je všecičko, máte prodlouženou záruku, všechno je ošetřený ..." ale jakmile se objeví problém s prasklou hadicí (nejspíše fakt vada auta, nikoli mechanická porucha), tak to všichni hážou na mě a od plnění dávají ruce pryč.

Pochopim, kdybych si za to mohla sama, že se o auto nestaram, jezdim jak dobytek, i přes všechna varování s autem jedu dál, ale toto ... .o(

Likvidátor z pojišťovy se mi rovnou vysmál, že toto teda na 99% neproplatí, že to slyší prvně a že si za to můžu sama. Tečka. ...

No nic, kdyby někoho něco napadlo, tak napište.

Jinak díky za podporu a přeji hodně štěstí všem, kterým se instituce také jen vysmívají.

stirecek*

Ta fotka není moc kvalitní, takže těžko říct, zda to bylo styřelou hadicí nebo zda byla prokouslá. Pokud to teklo pomalu, tak vás to nechá jet, protože chladící soustava stíhá ještě dobře chladit, při stodvaceti nemá motor tolik otáček a proud vzduchu to zvládá, ale jakmile to už přestane stíhat, jde teplota motoru hodně rychle nahoru ještě i po zastavení motoru, protože pak už vody nekoluje v systému. Kamarádovi se zadřel motor na dálnici, stačil jen vyšlápnout spojku a zastavit u kraje. Motor byl celý rozžhavený, zastavil mu borec s hasičákem. Měl problém s mazáním a to byl takový šupec že ani voda to neuchladila. Já jsem taky měl nějakého vetřelce pod kapotou, vedle baterie na blatníku měl hnízdo ze sena a v tom nanosené kosti a kus ptáka. Nic pokusaného jsem neviděl, auto jezdí pořád. Vy máte jedno jisté, pojišťovna se bude snažit nic nezaplatit, to je jasné. Zkusil bych kontaktovat přímo hyundai a poptat se přímo tam nebo jim tu hadici poslat, zda to není vada materiálu. Ono ti likvidátoři napíšou cokoliv, kdekoliv. Auto máte v servisu, už na něm někdo dělá?

deedee*
hodnocení

Fotka je z mobilu a svítilo zrovna polední slunko, tak jsem ráda, že je vidět aspoň něco.

Čekáme na vyjádření pojišťovny, zda budou hradit i tu "motorovou" záležitost nebo ne, do té doby servis nezačne nic dělat. Takže auto tam jen stojí, maximálně má vyměněnou hadici (v protokolu o převzetí vozidla a příp. servisu auta máme, že chceme tento ND vrátit). Já taky vozim hasičák, ale tady nebylo co hasit, nešel z toho kouř jak od táboráku.

doplněno 16.05.12 18:42:

Fotek nemam moc, ale přidávam ještě jednu.

doplněno 16.05.12 18:42:

.

Hyundai i20 - problém s přehřátým motorem #2

 

hodnocení

0x
avatar dabel

já bych skusil nákýho soudního znalce přes auta at se vyjádří a napíše o této závadě svůj názor s protokolem bych se obrátil zastoupení hyundai v čr

deedee*
hodnocení

O znalci uvažujeme, ale nevím nevím, bojim se, že soud by dal stejně za pravdu servisu/pojišťovně, že si prostě něco vymyslí .o(

Ani nevím, jestli je možný předložit jen znalecký posudek k přezkoumání do Hyundaie bez soudu, jestli na to budou brát vůbec nějakej ohled.

erikch*

nebudou,poněvadž nemusí-jediná instituce,jíž jakžtakž respektují jak firmy tak i občabné je soud...Ovšem-možná by celá akce se soudním znalcem stála za to(ono těch cca.3500,-) asi už v konečném součtu nebude hrát takovou roli-no a v případě kladného závěru posudku (ve váš prospěch) bych navštívil ofiko zastoupení Hyundaie v ČR (Praha 5) a tam jim sdělil jak s tím naloží-že by asi takováto "reklama" nebyla pro akcionáře vítaná,nemluvě o zaslání ofiko překladu na sídlo firmy v Korei-to by asi české zastoupení nebylo "chváleno"-prostě nějak v obdobném asertivním duchu-medializace je mocnější než nějaký soudní spor-alespon pro firmy žijící z obratu,což jsou mimojiné všechny automobilky...

deedee*
hodnocení

Už jsem dost nalomená a ten soud mi připadá jako jediný správný řešení, ale představa, jak si servis bude přitakávat s pojišťovnou a já to projedu třeba na to, že auto nebylo měsíc vyluxovaný, tudíž o auto se logicky nestarám a celý je to můj pr..er. ... zaplatim nejen opravu, znalce, ale i soudní výlohy ... a rázem se mi to prodraží klidně i o dalších 30tis. (ne-li víc).

erikch*

ono možné soudní jednání-od podání žaloby k Okresu(Obvodu),teoreticky už třeba zítra-jak myslíte,že bude trvat než se vůbec dostanete na řadu-prioritu mají trestní,vazebně stíhané,věci,pak trestní,rodinné a až někde na konci občansko právní(což je,by byl, váš případ)...Takže střízlivý realistický odhad je počátek příštího roku-za tu dobu klesně hodnota plně funkčního vozu Hyundai i20 r.v.2009(prostě to co máte vy) o x procent-v prvních třech letech je pokles nejrychlejší a nejrazantnější-a to ještě berme v potaz pár odvolání protistrany(což je v souladu s tr.řádem,čili legální) a jejda on spor ani po dvou letech není rozhodnutý,nemluvě o druhém stupni soudního řízení(Krajský soud)...Jinými slovy-soudní spor kvůli řekněme 20 000,- je ztrátou času a hlavně nervů...Raději bych zkusil sehnat někde poblíž(SRN) a i u nás,nějakého velmi šikovně bořeného Hyundaie se stejnou motorizací(to,že by nehodu odnesla i hlava motoru je velmi málo pravděpodobné-a třeba utržený držák motoru,převodovka atd.vám nevadí)) a řešil situaci takhle-bude to rozhodně levnější...No a ostatně-hlavy se nechají i svařit-velice fundovaný servis hlav motorů je lounekwelding.com/... -jezdí za ním lidi z celé ČR,ponevadž dokáže mnohé,co jiní už kupují jiné hlavy...To by byla možná vůbec nejlevnější varianta-pár tisíc včetně práce,těsnění atd.

doplněno 16.05.12 19:18:

ještě doplnění-auto je na leasing,že-a ten bez ohledu na cokoli budete muset platit dál...,o to je to smutnější a oprava "svépomocí"realističtější...

deedee*
hodnocení

bože muj, tohle všechno budeme muset doma prodiskutovat a uvidíme.

Také nás napadla varianta opravy v jiném než autorizované servisu (i za cenu ztráty záruky/prodloužené záruky), vyjde to podstatně levněji.

Už pomýšlím, že si radši koupím dětský odstrkovadlo, to se snad nepřehřeje .o)

doplněno 16.05.12 20:23:

No na leasing jako takový to není, je to spotřebitelský úvěr, kde jsem od začátku majitelkou já (ale banka má originál techničák). Ale splácet ho samozřejmě budu/musím dál.

stirecek*

S tím soudem to nebude až tak jediné řešení. Jak jsem psal, do rozhodnutí uplyne dlouhá doba a cena auta za tu dobu rapidně poklesne a celou dobu bude stát auto někde na dvoře v servisu, tudíž minimálně rok a půl s tím nebudete jezdit. Levněji vyjde to nechat opravit, ale jak jsem psal, zkusil bych oslovit zastoupení firmy, třeba mailem a tu patřičnou hadici jim tam poslat k posouzení a vyčkat, jak se k tomu postaví. Pokud je ale hadice skutečně prokouslá, tak vám moc šancí nedávám. Je to stejné jako byste jela na prokouslé pneumatice a pak chtěla novou i s diskem, který se poškodil.

Asi tak nějak, protože pokud neberu v potaz nějaké servisní intervaly při kterých by to měly zjistit (všimnout si) tak po dvou letech nemůže hadice být přeci v tak hrozném stavu
deedee*
hodnocení

Na servisce bylo auto před cca 9měsíci, vše doplňovali, kontrolovali, ...

 

tdpgmpnt
hodnocení

0x
Je mi to líto, ale zde vidíte, že korejec je prostě korejec. Tohle by se na novým autě stát prostě nemělo a pokud ano, tak by vám měli bez řečí a ještě se sklopenou hlavou auto v rámci záruky opravit, popřípadě vyměnit, jenomže to od těchtle bezcharakterních značek nečekejte. Já se prostě směju těm lidem jak značky typu KIA, Hyundai atd. chválí a brání. 2 roky zpět jsem to řikal i známému, který si koupil Kiu Rio a on se mi vysmál, že vůbec ničemu nerozumím, že má 7 let záruky a jak koupil dobře atd. Když měl najeto asi 1500 km, tak se mu normálně potkaly písty z ventily. V nezávislím servise mu řekly, že nějaká výrobní vada nebo co. A víte co mu řekly, když se domáhal té své 7-leté záruky po třech měsících od koupě? Vaše chyba, suďte se. Nakonec auto nový dostal, protože má nějakýho známýho slušnýho právníka a když viděly, že to teda bude řešit tak ustoupily, ale člověk, kterej na nějaký právníky a soudy nemá peníze má smůlu. K tomuhle jsou třeba krásnej kontrast japonské vozy, u mě třeba konkrétně Honda Legend, který mám nový od roku 2007 a auto zatím kromě spotřebních dílů nepoznalo slovo oprava, ale i když by něco, tak co se tak znám se servisákama a co sem
stirecek*

Píšeš trochu z cesty, chtěl bych vidět tvoji super hondu, kdyby měla prokousanou hadici.

solenza*

Tohle se může stát u každýho auta. Takže příspěvek o značce je o ničem.

blackflamesiczi*

tak tomuto prispevku neverim, pochybuji ze by servis resil zarucni opravu, reseni tohoto nespada pod servis ale zastoupeni

 

deedee*
hodnocení

Tak už je to vyřešený, nakonec to mělo nečekaně dobrý průběh .o)

Autoservis dá vše do kupy a vyfakturuje si, co bude potřebovat s pojišťovnou.

Všem děkuju za nápady, moc mi pomohly.

erikch*

tak to je dobrá zpráva...*hej*

deedee*
hodnocení

ani nevíte, jak se mi ulevilo .o)

Jen na okraj - on nemá Hyundai kontrolku hladiny chladící kapaliny? To mě dost zaráží, u auta z roku 2010 bych to nečekal!

blackflamesiczi*

tak treba range rover z roku 2005 mel kontrolku na ostrikovace a milion dalsich blbosti ale na vodu ne

deedee*
hodnocení

Teď z hlavy to nevim jistě, ale myslim, že tuhle kontrolku ten muj plechovej miláček nemá .o( je to přeci jen "levné" auto.

No mě třeba zaráží, že u těch moderních aut nejsou automaticky otáčkoměry?!

Otáčkoměr bych až tak moc nepostrádal, motor slyším, ale pokud nastane taková lapálie s hadicí, tak se kontrolka chladící kapaliny sakra hodí. I když - některá auta dnes nemají ani teploměr (mj škodovky, Opel )...

deedee*
hodnocení

To máte pravdu, na tyhle provozní kapaliny by měly bejt kontrolky taky automaticky.

Otáčkoměr neni samozřejmě to nejdůležitější v autě, ale nějak mi prostě otáčkoměr do auta patří, no .o)

buky*

Oni se vytahujou zárukou a kvalitou, ale to je jen reklama. Hyunday a KIA se vytahujou a naivkové tomu věří, že kvalita dostihla německou konkurenci. Jděte do jejich salonu nechte si otevřít kapotu motoru a dobře se podívejte jak jsou nalakovány ( spíše NEDOLAKOVANY) podběhy, spodní část kapoty, spodní hrana 5 dveří atd. U toho se člověk zvyklý na kvalitní zpracování s prominutím poblije! To neměli ani rusové na moskvičích před 40lety a že to bylo peklo. Tak si nedělejte iluze o kvalitě dílů. Naštěstí pro korejce jsou zde lidé, kteří kupují auto jako boty, prostě se jim líbí a tak ho koupí, co je to zač zjišťují až mnohem později. Např směšná záruka KIA 7let. Dobrej tah na ty co neumí počítat. Pokud sečtu platby za přesně nařízené servisní prohlídky které obsahují hloupoty jako kontrola osvetlení vozu, husteni pneu apod.( což si každý zkontroluje sám) po dobu oněch 7 let (jsou povinné- bez nich záruka padá) tak to můžu za ušetřené peníze po záruce udělat klidně GO.

blackflamesiczi*

a videl jste nekdy bmw x5 x6,

Jinak pokud delate ve vw nebo skode kouknete se nekdy na protokol k servisni prohlidce mate to tam take vcetne kontroly vzorku pneu zmereni tlaku v pneu a rezerve. Jinak bohuzel KIA tu zaruku plni (par znamych si ji koupilo) coz je smutne ze nejakej koreec nabizi lepsi sluzby nez jine automobilky, zkuste u vw neco reklamovat

a kvalita vw zde poradte.cz/...

doplněno 20.05.12 15:53:

ted me tak napada neni to brand od vw?

doplněno 20.05.12 15:54:

jinak vw ma servisni prohlidku v normohodine asi na 3 hodiny bez rozvodu jestli si to dobre pamatuji a prace je tam na max 1 hodinu

buky*

Už zase chytáš za slovo, udělej si čas a podívej se na tu nádheru v salonu a hlavne se podívej na to lakování, to je kvalita a nemotej sem t VW. Oni ti dlužej vejplatu, nebo tě tam nějak šikanonali, dávali ti dělat pořád výfuky, že tě to vw a škoda tak paranoizuje?

doplněno 20.05.12 17:07:

Jo BMW , co to je? Toje jsou myslím taky auta, nebo se pletu? Už mi nebavíš, jdu něco dělat...jé ono tu stojí zrovna veliké auto a je na něm napsáno nějaké X5.

erikch*

buky-koukám,že jsi malinko "koncernofil",že...?! (neplést s koprofilem-ačkoli to zní podobně) Německým výrobcům-krom premiových značek(Mercedes,BMW) trošku ujel vlak,co se kvality svých výrobků týče, a nutno podotknout,že už na to přišli i sami-nezávislé statistiky spolehlivosti(TUV) mluví jasně-Asijci (japonci+korea)válcují dříve "nedotknutelné" Německé automobily...

blackflamesiczi*

ne ze tady nadavas na koreice a jejich servisni prohlidky ale skoda a vw je to same, a tu v jinem prispevku chvalis tak nevykladej hlouposti , jinak koukal jsem mynulej tyden na korejce na salonu ( prodejce co ma skodu vw a hiundae a kiu) a nevidel jsem nikde zadnej problem i majitel servisu (autorizovaneho) to dost chvalil

doplněno 20.05.12 17:12:

jinak druhy prispevek nechapu, takze jsi si koupil svoje prvni auto a machrujes

buky*

Svoje první auto jsem si koupil v roce 1983, nechápu tvé poznámky! Já hlavně nechápu, co všichni máte proti koncernu, no a jestli vás to zajímá tak moje soukromé auto je X5 koupena nová a v plný u Bychla ve Vestci. Jen mě vadí jak tu haníte škodovky a vw, já jich pár měl a žádná tragedie se nekonala. Prostě mi připadá, že čecháčkum se to zdá moc peněz, tak to haněj. Pro šťouraly, BMV mi zakoupila moje žena k výročí svatby,vydělává dost, já to ani nevěděl, že proto jede, jinak bych možná volil malinko jinak-ale nehaním to. A taky to není dokonalý, a už se těším až mě kvalitou převálcuje třeba hyundai santa fe! Jo a taky mám drahý kola, to jen abys věděl,že taky nesním o fabii v metalíze.

 

rk*

jsi malinko mimo :D ale diky rozesmal jsi me ;)

stirecek*

Pojištovna si to přece za ty dva roky vybrala na pojistném. Buďte ráda, že se tak zachovali. To oni sami od sebe nebo jste s nimi měla řeč?

deedee*
hodnocení

Dali jsme řeč, byla jsem trošku neústupná a ani jsem nemusela jet někam do Prahy na tu jejich centrálu. Ale možná pomohlo, že jsem holka .o)

Nicméně jsem jim neskonale vděčná, že to tak dopadlo. Na 99,9% jsem si myslela, že si ani neškrtnu, ale přeci jen asi existují ještě hodní lidé. Naštěstí.

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

tohle se uz resilo u soudu v pisku pred par lety na superbu a prokousane hadice k topeni ale jako emental a pan to chtel nejdrive na pojistovnu ta ho poslala do haje pak na servisu a tam ho poslaly take do haje a u soudu dopadl stejne .Jinak kuny jdou po hadicich jako blazen alespon u nas , kamosovy prekousany na fabii hadici asi 3x po sobe ale aut v okoli se nevsimly

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]