Nejste přihlášen/a.
Ahoj, je potřeba na benzínovou motokoloběžku ŘP? A musí mít nějaký papír, že je schválena na provoz po pozemní komunikaci? Děkuji
zákon platí, a tam o koloběžkách není vůbec nic, vzhledem k tomu že jsou vyráběny i koloběžky, které mají i sedačku, dají se zařadit mezi tzv. jízdní kola s pomocným motorkem...a to může mít maximální konstrukční rychklst 25 km/h a výkon motoru omezen podle zákona...
Také obecně platí že cokoliv co provozujete na veřejně přístupných komunikacích musí být schváleno pro provoz...takže by jste jke kolpvběžce musel dostat nějaký doklad od výrobce, ze kterého vyplyne že na základě rozhodnutí MDCR bylo toto vozidlo schváleno jako motorvá koloběžka, nepodléhá registarci a lze jí provozovat za těch a těch podomínek...
Předpokládám že ke kolběžce nic nemáte, proto vůbec nevíte co máte, neznáte konstrukční rychlost a možná ani výkon motoru,,,pak je těžké radit...
Různé čínské výrobky prodávané na internetu nebo v Polsku jsou tutově bez jakéchkoiv dokladů od výrobce a "ČETNÍCI" samozřejmě mohou každému jezdci na tomto výrobku dělat problémy
Na argumety borců kteří na koběžkcách jezdí léta a nikdo po nich nic nechtěl odpovídám že dle mého názoru většina policistů vůbec neví kam koloběžku zařadit a proto raději dělá že nic nevidí...ale stačí aby je někdo instruoval a dal to na internetové stránky policie čr a uvidíte ty akce...jako v posledním roce kvůli xenonům...Mimochodem některé kolběřky jedou i vív než 40 km/h, viděl jsem i stroj který jel snad šedesátkou...Jistě uznáte ža to je k zamyšlení, že ta trubka s motorm by mohla být i nebezopečná...
Zatím žádnou nemám a ano, koukal jsem i na ty, co jedou rychlej než li 50km/h.
Pač ale mé vědomosti nesahají tak daleko, raději se první zeptám, než něco koupím..
Každopádně děkuji za odpověď.
bez dokumentace k vozidlu jsou vše jen dohady, rozdělení vozidel se 2 nebo 3 koly řeší směrnice 2002/24 ES, tam je to v první kapitole dostatečně přehledné, problém je někde úplně jinde, dnes vyrábí kdekdo kdeco, číňané různé dětské motocykly, pitbike, dirtbike a další bike, které ale nidky nebyly schváleny pro provoz na veřejně přístupných komunkacích...
Lidí pak nabývají dojmu, že se jedná o běžná vozila, která se dají za supervýhodnou cenu přihlásit a provozovat, ale opak je pravdou...proč to lidé kupují? A proč se to vůbec prodává? No protože je to kšeft jako každý jiný
Vím že schválení pro provoz měli výrobky firmy Blata, sám jsem mnohokrát viděl v různých prospektech motokoloběžky za 8,5 či 12 tisíéc, nechválené výrobky z číny...jak jinak...Myslím že většina lidí už pochopila že je to výrobek k ničemu, pokud člověk nemá velký soukromý pozemek nebo vlastní letiště...
Debatu ukončíme odkazem na zákon 56/2001Sb.,paragraf 6, podle kterého každé silniční vozidlo s výjimkou pracovního stroje přípojného podléhá registraci, a podle kterého registrovat lze jen motorové nebo přípojné vozidlo, jehož tehnická způsobilost k provozu na pozemních komunikacích byla schválena...Schválení se prokazuje rozhodnutím =uředu nebo nebo technickým osvědčením vydaným výrobcem...
Pokud nejsou splěnny výše uvedené podmínky, hrozí jednotlivci který bude jezdit trubkou s motorem zákaz řízení a slušná pokuta
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.