Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak funguje klimatizace ve vozidle?

Od: silimon odpovědí: 14 změna:

Dobrý den,

nemohl by mi někdo vysvětlit jak funguje klimatizace a co se do ní doplňuje?

Děkuji

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar promon

Klimatizace funguje na stejném principu, jako běžná lednička. Jen s tím rozdílem, že výparník má tvar chladiče, přes který proudí vzduch, který je jím ochlazován. Doplňuje se chladivo.

 

silimon
hodnocení

A prosím kde je ten chladič umístěn? To není přeci stejný chladič jak na vodu...

Nevíte co za chaldivo se tam doplňuje?

Díky

mowla*

Chladič je v autě obvykle umístěn před chladič motoru, médiem (chladivem) je snadnozkapalnitelný plyn (označení R134), doplňuje jej servisman...

doplněno 10.05.12 20:25:

Tento obrázek bude možná srozumitelnější - cs.autolexicon.net/...

doplněno 10.05.12 20:27:

Resp.: tady je ještě i popis...

cs.autolexicon.net/...

Ne, není to stejný chladič, jak psali kolegové, bývá to ten, co je před chladičem vody. Moderní auta však mívají více chladičů, pokud je auto vybaveno turbem, tak bývá použit i chladič vzduchu ( tzv intercooler) některá auta mohou mít i chladič oleje.

Ten chladič klimatizace vypadá tak, jak vidíte na fotce, je to ten menší a úzký, co je úplně vepředu. To, že je ohnutý, to je dílo srny z rodu kamikaze, normálně jsou chladiče, pochopitelně, rovné

doplněno 10.05.12 20:49:

Foto

Jak funguje klimatizace ve vozidle?

 

silimon
hodnocení

Nechápu to, nevysvětil by mi to někdo princip funkce z tohoto obrázku?

Děkuju

 

silimon
hodnocení

Zde je obrázek

Jak funguje klimatizace ve vozidle? #2
gumidek*

Ten kompresor pohání přes řemen motor (takže klima jde, jen když je nastartován motor). Médium (chladivo) kompresor rozpíná a tím dochází ke snížení tlaku a teploty (fyzikální vlastnost plynů, jako stlačením dochází k ohřátí). Teplý odpadní vzduch je vyfukován chladičem a koloběh se uzavírá. Ten Chladič je vřazen před normálním chladičem na masce auta a tak tedy vzduch proudí napřed jím a pak přes něj na chladič motoru.

doplněno 10.05.12 20:27:

Tedy ten kondenzátor se strká před chladič auta.

silimon
hodnocení

Takže kompresor nasaje kapalinu, stlačí ji a horkou ji vpustí do chladiče ano?

Pak ta kapalina je ochlazená? A jde do expanzního ventilu a to je co? Jak je možné že je ta kapalina za tím expanzním ventilem chladná a před ním teplá? Vidím to z obrázku.

Děkuji

gumidek*

Kompresor se rozběhne a za sebou vytvoří podtlak a před sebou přetlak, na chladiči se médiu zase dochladí a pak už putuje do výparníku v topení, přes který fouká vzduch ventilátorek do kabiny. Expanzní ventil udržuje to, aby tam nebyl všude stejný tlak, jinak by princip rozpínání nebyl a médium by se jen rychle prohánělo systémem.

doplněno 10.05.12 20:45:

Servisními ventily se systém plní chladivem.

doplněno 10.05.12 20:52:

princip:


 

silimon
hodnocení

Děkuji, skvělé

gumidek*

Já taky spoustu věcí pochopím až s animace. *placni*

majsterjoe*

No jestli jste autoklimatizeaci pochopil tak dobre podle animace, tak gratuluji. ja mel na to nekolik hodin ve skole a i mimo ni.;)

gumidek*

Ten základní princip ano :)

 

silimon
hodnocení

ANo animace jsou skvělá :) Ještě se mám hodně co učit :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]