Nejste přihlášen/a.
Mám řidičák sk. B a (A s harmon. kódem150) tzn. motocykl do 50ccm. Oprávnění ještě z doby totalitní.
Doslechl jsem se, že v poslední době došlo ke změně a s tímto oprávněním údajně mohu řídit i skútr do 150ccm s nějakým omezením výkonu, číslo přesně nevím. Nikde to nemůžu dohledat a pokud studuji zákon, přiznávím se, že tomu nerozumím.
Nevíte drazí rádcové jak to ve skutečnosti je?
A 150 znamená bývalé AM - tedy mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h...
Nemáš pravdu. s kódem 150J se může sedlat jakékoliv pade,bez omezení rychlosti!Osobně jsem zjištoval a někde nwn kde jsem si toto nalezl.Zajímalo mne protože jsem v 15 udělal tehdejší "M" (malé moto do 50ccm) a po x letech jsem dělal (cca 20 letech,dřív jsem řp nepotřeboval) "B" , tím ,že mi dali ten kód by mně vlastně sebrali (jako bych ho neudělal) oprávnění na malé moto (např Jawa 50 a typy 20-23AMustang,simson S51...) a omezili na nějakou babatu!což není možné
PS ověřeno to mám z více zdrojů! nejen internetu!
Přesně tak, jak píše kolega. A chystá se návrh nebo chystal se, že se bude moci s řidičákem na sk.B řídit i 125ka, ale všechno vždy platí až pro řidiče, kteří získají nově tento řidičák. Takže v praxi to znamená, že všichni, kdo získají řidičák po roce 2012, budou moci to a to. Na nás starší už se to nevztahuje
Zrovna nedávno mého známého, motorkáře (zkušenej, opatrnej), sejmul nějakej haj*lík bez řidičáku, a alkahólem a na své stopce...
Při dnešní neohroženosti některých borců a borkyň za volantem bych se já (taky starší s A150), stejně na motorce bál...
nowla; cobrak - právě takových výkladů jsem se bál, každý říká své nesmysly. Protože mám skupinu B a A1 s harm. kodem 150, jak jsem výše uvedl. Tedy:
Řidičské oprávnění skupiny A1 opravňuje k řízení motocyklu do objemu 125 ccm a do výkonu 11 kW. Harmonizační kod v mém případě snižuje max objem na 50 ccm.
Logicky mi tedy vychází, že můžu řídit motorku do výkonu max. 11kW a objemu max. 50ccm. Je tak?