Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spojka - chrastění ložiska - je nutná výměna?

Od: jazjanova odpovědí: 16 změna:

Zdravím,

vlastním fiat punto 1.1 a chrastí mi už delší dobu spojkové ložisko, ale pokud sešlápnu pedál tak přestane. Spojka však zabírá v pohodě a auto má najeto 130tisíc a nepozoruji, že by rozjezdy byly nějak horší. Sice zabírá už trošku výše, ale rozjezdy jsou v pohodě. Je nutné ložisko vyměnit a nebo počkat až začnu pozorovat, že spojka už neplní svou funkci? Připadně, může to ložisko něco poškodit?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

tetě chrastí již 2 roky čekám až to klekne úplně stejně se to musí měnit komplet-přítlačák ložisko spojka

jediný co se může stát že jednou nedojedeš a budou tě muset přitáhnout

 

kdokoliv*
hodnocení

0x

Poškodit může a brzy to asi udělá. Ložisko nesouvisí s lamelou spojky! Lamela je jedna věc a ložisko které je středící prvek hřídele s převodovky se může vysypat rozpadnout a bude po legraci = tomu ale předchází ještě zhoršený rozjezd, kdy nebude hřídel vystředěna a začne se při rozjezdu vychylovat do krajních možností snesitelnosti dané hřídele, kdy bude následovat i postupné poškození paprsku přítlačného kotouče spojky až dojde k jejímu znehodnocení. Určitě doporučuji výměnu.

doplněno 09.05.12 19:34:

Tento dodatek je upřesněním pro ... = Jen tak pro zajímavost = odpověděl jsem na dotaz, který v sobě nenesl zmínku o výměně spojky nýbrž: zda-li může ložisko něco poškodit. V případě opravy, kterou bude provádět pravděpodobně někdo, kdo tomu alespoň trošku rozumí a má také možnosti opravy, také on sám určitě zhodnotí, co je třeba udělat a vyměnit! *bzum*

já bych si netrouf při výměně ložiska tam nechat starou lamelu a přitlačák a riskovat že to budu do roka dělat zas *zed*

aleee*

Sám jsem s "chrastícím" spojkovým ložiskem na puntu najezdil přes 10000 km a nic se nestalo.

S autem jsem jezdil pernamentně po dálnici 5000ot/min delší trasy.

Takže bych se toho zase tak nebál. I kdyby to s sebou vzalo převodovku, tak ji koupíte za 3000kč.

Sám bych do toho nesahal, dokud to jezdí a chrastění není opravdu výrazné - stejně to budete muset udělat i se spojkou, když už jde ven.

blackflamesiczi*

ja to takhle udelal take s loziskem u menice a pak odtah 10 000,- a ze lozisko stalo 200,- tak se to vyplatilo

 

jazjanova
hodnocení

No ono to chrastí jen při volnoběhu a pokud není spojka vypnutá, ale taky už asi tak posledních 5-10tkm. Jak dlouho trvá asi výměna? Spojku si seženu z polska za levný peníz (žádný padělek, ale originál) a nechám si to udělat. Tak asi přibližně jak dlouho by mohla trvat práce? Jezdím do dobrého servisu, kde jsou hodně dobří, ale ať vím orientačně...

blackflamesiczi*

znackove dily z polska jsou zarucena kvalita *zed* neni lepsi Xová od znacky v cr za ty same prachy

jazjanova
hodnocení

Na fiat, lancii a alfu romeo určitě...protože například palivové čerpadlo Bosch v česku vyšlo na 5000 a v polsku na 2300. V značkové mototechně. Měl jsem v ruce obě a 100% žádný padělek.

Originál silentbloky maget mareli v Česku 4600, v polsku ty stejné 1550.

aleee*

tak jestli na těch z polska bylo "maget mareli",tak tomu rozdílu ceny i věřím.
Pokud si donesete do servisu vlastní díl, dejte mechanikovi 300 navíc (a buďte rád že to vymění bez keců) a doufejte, že se Vám ta úspora nevrátí v podobě poruchy (Vámi dodaný díl ->servis drží záruku jen na montáž, ale v případě reklamace platíte montáže a materiál znovu Vy.)
Je to dvojsečné.
blackflamesiczi*

ja to nedelam , primese si nekdo svuj dil tak at si to necha udelat nekde jinde

jazjanova
hodnocení

Vy jste jak spadnutí z višně...děláte jak kdyby vám nikdy neuteklo písmenko a strašně generalizujete (Generaliza = když to dělají dva tak to musí dělat celý svět)...když koupíte na polské burze něco tak se nedivte.

Já kupuju pouze v mototechně, která působí na trhu již hodně dlouho a zatím žádný problém. Kupujou tam i přátelé a taky bez problému.

Víte v čem je rozdíl? Na vlastní oči jsem to viděl...že Češi mají 200% přirážku k původní ceně. Poláci jen 5-20%.

jazjanova
hodnocení

Vy neděláte, když vám zákazník přinese svůj díl?

Tak to jste hloupý. Stačí do protokolu o převzetí vozidla napsat, že zákazník ručí za své škody užitím neoriginálního dílu sám.

 

blackflamesiczi*

muzu si vybirat a nemam zapotrebi pak poslouchat ze je chyba v montazi a ne v dilu. Pokud montuji sve dily rucim si za praci a dily kompletne a neriskuji dobre jmeno na zaklade pochybneho dilu a take me na servisu nestoji auta kvuly tomu ze si zakaznik schani nejakej dil o par korun levnejsi. A chtel bych videt nekoho jak v hospode rekne ze si to posral sam levnym dilem , spise to bude hazet na debilni servis atd. A servisu je hodne tak muze jet jinam a ma to

doplněno 10.05.12 16:33:

jeste montuji polske lpg a to je jedina dobra vec z polska o zadne dalsi nevim

jazjanova
hodnocení

Ale je zbytečné se s vami hádat...

Vidíte slovo Polsko a vidíte šmejd...

Přitom to tak vůbec nemusí být.

endyfrog*

Pokud máte dobrý servis kde vám to udělají tak ráno dáte auto a odpoledne jedete je to práce tak tři čtyři hodinky záleží na servisu a mechanikovy

 

hodnocení

0x

Až začne ložisko rachotit při vyšlápnuté spojce, tak je nutná jeho výměna!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]