Nejste přihlášen/a.
Dobré odpoledne,
chtěl jsem se zeptat, jsem jeden ze začínajících řidičů, kteří se sami musejí starat o auto atd. Nicméně se mi stala taková nepříjemnost a tak sem si chtěl nechat poradit.
Mám rok staré letní pneu, teď jezdím 2 sezónu a někdo mi propíchnul gumu vypadá to na nůž. Mám DUNLOP dojezdové a 17-ky. Nyní musím koupit pneu, to je mi jasné, tak jsem se chtěl zeptat, jestli musim koupit 2 nové, nebo mi stačí jedna? Změni se nějakým stylem vlastnosti vozidla když k 1 sezónu starým pneu koupim novou?
Tento typ ojeté pneu nemůžu za boha sehnat. Díky za radu
Většina by sice koupila jednu, ale na STK to nepustí a mě by to nepustil ani vlastní rozum. Pneu musí být se stejným vzorkem od stejného výrobce aspoň u jedné nápravy (obzvláště té přední). Levé a Pravé kolo musí mít stejnou vlastnost odvádět vodu a stejně rychle, jinak v případě krizovek a aquaplainingu se auto může roztočit. Navíc se různé pneu (od jiných výrobců a jiných běhounů) jinak zahřívají a mají jinou vlastnost přilnavosti.
Když jednu jinou, tak raději nazadní nápravě a ne na té přední.
No to je fakt. Jenže oni tyhle DUNLOPky jsou pěkně drahé. Koupíš 1ks za 3500 a 2 za 7000. To je sakra rozdíl. Jenže jakto vypadá, tak budu asi muset zřejmě koupit ty 2 pneu. Technickou jsem dělal teď v zimě na zimních pneu. Takže teď cca 2 roky na ní nepůjdu.
Gumidku - STK nekontroluje jestli je jedna guma sjetá o 1mm víc než druhá, ještě mi to nikdy neměřili - tobě jo?
Spíš výrobce a běhoun (ne stav vzorku). U kámoše brblali, že má jednu zadní Barum a tu druhou Matador. Navíc ten nápis byl vidět zboku.
doplněno 07.05.12 14:33:Tedy co se týče vzorku, tak jakého zanechá hada, kresbu,tvar drážek. Musí být běhouny, vzorky stejné, nikoli stejně sjeté (tam ten mm nepoznají, protože to skutečně neměří).
No je otázkou, jak jsou sjeté, jednu sezonu jeté neznamená, že na nich nemůže být jen poloviční vzorek, každý najezdíme jiný počet kilometrů. Pokud je ta stará sjetá málo, tak kup tu samou novou a bude to OK. Samozřejmě, stejný výrobce, typ i rozměr. Bohužel 17ky pneu jsou dražší než např. 13 nebo 14tky.
doplněno 07.05.12 13:58:A nedočetl jsem se tu nikde co má za auto, co když má hnanou nápravu zadní? Když už mu teda doporučujete přehazovat gumy zepředu dozadu.
Hoď dopředu ty zadní, ať jsou obě stejné a dozadu jde jednu novou, tam to tolik vadit nebude (teda pokud je hnaná náprava přední)
Jojo, takhle je to asi nejlepší řešení. Nebo je ještě možnost nechat tu pneumatiku opravit - záleží na tom, jestli je poškozená kostra pneumatiky nebo ne. Ceny oprav se dost různí - někde chtějí 100 Kč za každý centimetr "prořezu", někde víc...
Mám Škoda Superb I 2.5 TDi , mám tam DUNLOP 225/45 R17 SP SPORT 01 A RUNFLAT index rychlostní 91Y, najel sem cca 5000 km na těch nových gumách.
je mi ještě jasné, že ty pneu asi půjdou dozadu, naštěstí ta propíchlá pneu byla zadní, která je ještě méně opotřebovaná jak přední. Nejsem zase žádnej brutální jezdec, kterej jezdí jak magor. Troufnu si říct, že jsem šetrný k pneumatikám.
neříkám, že ne, ale zajímá mě důvod...
doplněno 16.05.12 16:17: Tomu nerozumim, brzdy prednich kol jsou vzdycky silnejsi.. kolikrat vzadu ani nejsou kotoucove... nepopira se to?V případě krizového brzdění nemá auto tehdenci přebrždovat se vzadu a zadní náprava nemá snahu předběhnout přední.
Lepší gumy vepředu = sklon k přetáčivému smyku který se hůř koriguje (hodiny a ztráta kontroly nad autem). Lepší gumy vzadu = sklon k nedotáčivému smyku. Nejvíc to poznáte při extrému na sněhu s kombinací dobrá zimní vepředu a ojetá letní vzadu, to pak je auto pro hodináře
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.