Ventily válců a jejich funkce

Od: Datum: 04.05.12 20:53 odpovědí: 7 změna: 15.05.12 13:29

Dobrý den,

chtěl bych se poptat jak fungují v motoře ventily válců - čím jsou ovládány, že ví kdy se mají otevřít a kdy zavřít?

Proč je u některých vozů je těch ventilů více? Je mi jasné, že je třeba vpustit více paliva, ale proč ty ventily nejsou třeba větší nebo se více neotevřou? Proč ji ch je více?

Vysvětlí mi to prosím někdo?

Děkuju všem


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.05.12 21:18
 
avatar

Ventily na motoru uzavírají spalovací komoru a umožňují přívod hořlavé směsi a odvod spálených plynů. Ovládány jsou vačkami na vačkové hřídeli. Čím je ventilů více, tím je vlastně více vstupů paliva do válce a tím rovnoměrnější je jeho hoření.

 
Od: miro®
Datum: 07.05.12 09:12
 

Ještě další: Více menších (lehčích) ventilů ve válci nejen zlepšuje plnění válce ale i jeho vyplachování. Válec tedy nasaje více směsi - tudíž větší výkon , ale také menší a lehčí ventily umožňují vyšší otáčky motoru , jelikož kladou menší odpor při jejich vratném pohybu. Kromě jiného činnost rozvodového ústrojí (i ventilů) zajišťuje čtyřdobý cyklus spalovacího motoru. Za jeden pracovní cyklus vykoná píst válce 4 x zdvih (dráhu mezi dolní a horní úvratí) a při každém zdvihu musí vykonat jinou činnost (sání - stlačení - pracovní zdvih a výfuk ) . To je právě úkolem rozvodů-ventilů. Ventily se při činnosti motoru musí otevírat a zavírají v přesném okamžiku vzhledem k poloze pístu ve válci _ tomu se říká časování ventilů. Například sací i výfukový ventil musí být již plně otevřen , když je píst v horní úvratí , to proto aby v ten okamžik byla plně otevřena cesta k následujícímu pracovnímu cyklu _ hlavně sání a výfuk , ale také jejich plné uzavření při stlačování a pracovním cyklu-výbuchu. V horní úvrati pístu je mezi pístem a ventilem nejmenší vzdálenost a tudíž se ventily mohou otevírat jen tak , aby píst do ventilu nenarazil. U vznětových motorů je to kritičtější. Chtěl jsem jen rozšířit to co bylo již řečeno a poukázat na některé další funkce a problémy. O tomto problému bychom mohli pokračovat. miro.

 
Datum: 04.05.12 21:21
 
avatar

Odpovědět na Váš dotaz je na delší vyprávění - ale stručně - ventily jsou ovládány vačkovými hřídeli, které jsou spojeny s klikovou hřídelí - nekdy ozub. koly, někdy řetězem, nebo ozubeným řemenem. .

Více ventilů neznamená více paliva, jde o rychlost plnění spalovacího prostoru.

Něco k tématu je zde :

http://www.auta5p.eu/informace/motory/motory.php

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 04.05.12 21:24
 

Ventily ovládá vačková hřídel. Na hřídely jsou vačky (každá pro daný ventil) a vačky jsou na hřídely natočeny v určitém pořadí. Je to jako válec s trny pro hrací strojek:


Kliková hřídel, kterou pohání písty, je spřažena řetězem nebo řemenem s vačkovou hřídelý. Písty jsou vždy dva nahoru a dva dolu, aby byl chod motoru vyvážený.

Vačková hřídel pohání ventily buď přímo nebo přes rozvodové tyčky a vahadla. Je to dle rozvodů OHC nebo OHV (já si je pletu, tak mi kdyžtak omluvte chybu *hi* .

2 sací a 2 výfukové ventily se dávají pro rychlejší plnění a vyprázdnění válce (větší výkon). Velký jeden a druhý ventil se nedělá, protože by se tam dobř nevešel. Takto je těmi 4 ventily lépe využit prostor a lépe se i ovládají. Efekt je přitom stejný, jako u vaší úvahy o velkých ventilech.


Tady je rozvod se zdvihacími tyčkami (schované) a vahadly (ta houpačka na ventilu nahoře).


OHC rozvod

OHV s tyčkami http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007020501

Ohodnoceno: 4x
 
Od: wendolino
Datum: 06.05.12 22:11
 

Perfektní, mnoho informací jste mi předali, děkuji

Od: miro®
Datum: 07.05.12 09:15
 

Zřejmě mojí chybou se můj příspěvek zobrazil před ostatními.Měl být umístěn jeko poslední v tomto čese. dík miro

 
Od: ladaadal*
Datum: 15.05.12 13:29
 

Ještě k té vaší úvaze - kdyby místo více ventilů použili jeden velký nebo s větším otevíráním= velký by byl těžký s musela by tam být šílená pružina na vrácení. A kdyby měl delší dráhu, tak už by to časově nestihl zavřít včas a musel by začít otevírat příliš brzy.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.