Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
přes internetový obchod www.elimal.cz (obchod zabývající se prodejem vráceného zboží ve 14 denní garamci vrácení peněz, zboží z výstav apod.) jsem si objednal TV Grundig 82 cm. Cena TV byla 3089 Kč 530 poštovné (dobírka). Jelikož je na tomto místě prodáváno zboží jen s roční zárukou a použité, tak mi tato cena připadala naprosto v pořádku. Zboží jsem si objednal, nejdřív přišel potvrzovací email, poté přímo faktura na zboží s cenou 3089 Kč a pak email, že bylo zboží předáno přepravci a bude mi doručeno v daný den. V tom emailu bylo i číslo balíku, tak jsem on-line sledoval, kde balík je..Firma balík posílala z PRahy a v den, kdy už byl balík v Ostravě, tak mi přišel email, že mi toto zboží nemohou dodat, jelikož došlo k chybě ceny a TV mi můžou dodat za 5799 Kč. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil, firmu jsem o tom patřičně informoval. Zavolal jsem si i na spediční službu, která mi měla balík dodat a tam mi sdělili, že mi nemůžou zboží dodat, že ho chce prodejce zpět. Volal jsem do firmy, tam mi nikdo nebral telefon, tak jsem opět trval na ceně s tím, že je mezi náma uzavřena kupní smlouva (dokonce i zboží už v Ostravě) a oni nemají právo ji najednou zrušit. Firma mi opět napsala, že zboží nemůže za takovou cenu dodat. Mám vešekerou emailovou komunikaci, ceny z eshopu, zalohovanou nabídku, fakturu, prostě vše. Volal jsem na SOS, kde mi potvrdili, že jsem v právu a prodávající si nemůže už po uzavřené kupní smlouvě a dokonce už i po poslání zboží bez mého souhlasu měnit podmínky. Chtěl jsem se tedy s firmou naposledy dohodnout a sdělil jsem, že na kupní smlouvě, která byla mezi náma uzavřena trvám a mám zájem za zboží, které jsem si objednal, byla mi schválena cena (dokonce i telefonicky, záznam hovoru mám) zaplatit a odebrat si ho s tím, že se každým dnem frma dostává do prodlení s nedodáním zboží..Firma reagovala opět, tak, že mi zboží nedodá. Předal jsem tedy všechny podklady ČOI, která teď případ řeší...Vím z minulosti, že firmy, které se zmýlili v ceně nakonec kupujícím zboží za objednanou cenu doručili (vodafone, o2, kasa, mall). CHci se zeptat, zda jste se někdo osobně s tímto problémem setkali a jestli už ho třeba někdo z Vás či Vašich blízkých řešil u soudu?
Děkuji
Těžko říci, jak dopadne řešení ČOI, ale hnát to k soudu mi připadá nesmysl, protože se to prodraží tak jako tak. Lepší je se těmto situacím vyhnout a prodejce si předem prověřit. Já bych osobně u této firmy riskoval obchod maximálně za pár stovek. Stačí se podívat na Aukro - sice cca 13000 prodejů, ale téměř 400 negativních a neutrálních komentářů. To rozhodně o něčem svědčí.
Já mám právě za to, že bych u soudu vyhrál..Už jsem vyhrál 2 soudní spory, ale tenkrát se to týkalo neuznaných reklamací..V tomto případě, totiž ani neplatí, že jsem si byl vědom toho, že zboží kupuji za nesmyslně nízkou cenu..
Jak píšu je to použitá TV s roční zárukou s 50 % slevou a na jejich servru jsou 50 % slevy zcela běžné..Ta cena byla adekvátní..KDby ji prodávali za 5799 Kč, tak bych si přidal pár stovek a měl ji novou, nepoužitou a s 2 letou zárukou..
Já si myslím, že šanci máte slušnou - našel jsem jednu podobnou kauzu - zkuste se inspirovat:
Zde bych se s dovolením na okamžik zastavil, abychom si zrekapitulovali situaci. Jaký je tedy stav věcí?
Jak potom chápat výše zmíněné oznámení Oehling CZ? Nu, snad jedině jako pokus bezohledně zneužít situace na trhu a skutečnosti, že nemohu jít a koupit si totéž zboží za dříve dohodnutou cenu u nějakého seriózního obchodníka. Jako snahu vynutit si nátlakem změnu naší platně uzavřené kupní smlouvy v můj neprospěch. Avšak to, že smlouvy vážně a svobodně uzavřené mezi dospělými lidmi se dodržují, je už po tisíce let zcela základním principem práva ("pacta sunt servanda"). Nikoho rozumně uvažujícího proto asi nepřekvapí, že jsem si to nenechal líbit:
Uaaaa - tak tohle nakonec stastny konec nemelo - jsem to nedočetl celé...:
Děkuji..S chutí jsem si to přečetl..Je nehoráznost co se v tomto státě děje...Slušný člověk je vytrestán a obchodníci si mohou dělat co chtějí..Obdivuji toho pána co to dotáhl, až tak daleko...
Nedivil bych se kdy v tom hráli roli úplatky..
To čeští operátoři se zachováli slušně a za inzerované ceny mobily i dodaly..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.