Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co je to za čerpadlo?

Od: rnk* odpovědí: 16 změna:

Poznáváte někdo toto zařízení? Je to nějaké čerpadlo s předřazeným filtrem a pohonem elektromotorem. Jde mi především o to čerpadlo. K čemu to mohlo sloužit a parametry. Na čerpadle není žádný štítek.

Teoreticky by to mohl být i kompresor.


 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pfpetr*

0x
bude to kompresor . Podobny jsem demontoval parametry ale neznam
rnk*

odkud jste ho demontoval? Z toho by se nedalo něco odvodit?

pfpetr*
bylo to ze stare obecni vodarny byl tento kompresor,tlakova nadoba se spinaci a cerpadlo

 

fribble*

0x

Myslím, že je to jednoznačně kompresor - žebrování válce, modrá barva potrubi ... Na snímku bude na výstupu přetlak. ventil, pak filtr na zachycení oleje, pokud odebírat vzduch tak až za filtrem.

rnk*

Trošku mě zmátlo, že na filtru je šipka, podle níž je fitr zapojen před kompresorem. Ale opačně zapojený filtr, to se asi může stát.

Pokud je to kompresor tak to jsem rád. Ten mi chyběl. namontuju tlakovou nádobu, přetlakový pojistný ventil, tlakový spínač a mazání vzduchu a je to. Ale je dost malý. To bude asi malý objem vzduchu.

No jestli je to opravdu z lednice, tak se spolehněte na velký tlak, ale množství vzduchu nic moc.

 


0x

Je to určitě kompresor a já ho kdysi kdesi viděl i v provozu. Ale kde ?... Možná v 60 letech u benzínky, na pneumatiky.

doplněno 23.09.13 20:09:

Hope, to je vono! Lednice ! V horní části chladící skříň, dolní třetinu pak zabíral tenhle kompresor. Tuhle lednici jste ale nemohl mít v bytě, ten komresor dělal pěkný kravál.

Jen je mi divné to modré potrubí, to vypadá spíš na vzduch. V té lednici byl jako chladivo čpavek. .

 

hop®

0x

Přikláním se ke kompresoru, asi před třiceti lety jsem podobný vykuchal ze staré lednice značky Kučera. Dodnes s ním foukám kola na chajdě...

doplněno 23.09.13 20:16:

Ten můj evidentně nebyl natřený nikdy, ten tazatelův mohl někdo po vykuchání z lednice používat pro jiný účel, natřít si ho (nasvědčuje tomu i ten oranžový motor ) a přimontovat odlučovač, ten v originále samozřejmě není...

doplněno 23.09.13 20:17:

Tu lednici jsme kdysi koupili s chajdou, byla ještě funkční, ale už tenkrát bydlela v kůlně !

doplněno 23.09.13 20:18:

... když si vzpomenu, pořídím foto, pro mladší kolegy

doplněno 23.09.13 20:24:

Pro pozdější nátěr svědčí i omatlaný štítek na motoru...

 


0x
Je to samozřejmě kompresor, prakticky stejný jsem léta používal (spolu s nádobou ze starého bojleru sloužící jako vzdušník. Pokud je v dobrém stavu, tak 8 Atm dá, ale průtok je opravdu velmi malý (ještě k tomu je na něm převod hodně do pomala). Sloužilo to v lednicích, nebo jako kompresor na pivo, nebo i v té vodárně si to umím představit ve funkci doplňování vzduchu.
Byl stavěn na životnost, ne na průtok. Takže má zlomek průtoku kompresoru který se dá koupit od cca 2300 Kč se vším všudy. Takže i já jsem pak usoudil, že jakákoli modernizace za více jak pár stovek nestojí za to a koupil si nový hotový.
doplněno 23.09.13 21:18: Do zkratu dá i víc jak 8 Atm, ale pak už skoro nic neteče.

 

rnk*

Tak to asi nebude celkem k ničemu mimo dofukování kol.

hop®

Asi ne, myslel jsem kola od bicyklu, kolečka nebo rudlu, na Transita nemá šanci, a to jsem mu měnil pístní kroužky, pasují tam z pinzka...

doplněno 23.09.13 23:06:

@rnk: ten můj "kostitřas" na cestu do hospody určitě ne!

rnk*

Bicykl má v pneumatikách vyšší tlak než auto.

 

Nafukoval jsem kompresorem z ledničky (proti tomuhle aspoň o 20 let mladším a viditelně fórovějším) kolo u Jeepa - Cherokee. Trvalo to sice asi hodinu, ale kolo jsem nafoukl.

 

cyril*

0x

Jde o samo-domo výrobu kompresoru. Sám kompresor, pokud je v dobrém technickém stavu, tak pro běžné domácí použití plně postačuje a podle výkonu motoru jím klidně nafouknete i kola u autobusu, ale hlavně má velikou výhodu proti současným hoby strojům z marketů v tom, že je mnohonásobně předčí svojí spolehlivostí a dobou použitelnosti. Každopádně pro další použití doporučuji odmontovat nebo jinak vyřadit použitý "filtr", nebot se jedná o palivový filtr naftového motoru s papírovou filtrační vložkou, která je o kompresoru spíše na škodu než k užitku.

Budete-li kompresor používat na běžné huštění pneu a ofukování, pak se v pohodě obejdete bez filtru. Místo filtru lze použít odlučovač oleje a odpovídající filtr bych dal jen v případě použití na stříkání nebo k výčepnímu a podobnému zařízení.

 

paw*

0x
Jj, z lednice. Mame doma stejny. Z,kousel jsem to a da az 15atm. Ale to uz fakt nic netece. Na strikaci pistoli neni, na foukani kol I u auta dostacuje. Kdyz si pockate

 

ju*

0x

Ano je to kompresor a připomíná mi to kompresor chlazení který se používal v hodpodách na chlazení výčepního pultu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]