Nejste přihlášen/a.
Kaufland je snad jediný obchod, kde nemají nákupní košíky do ruky, takže i s malým nákupem musíte jezdit s vozíkem. A záležitost, která mě vysloveně uráží, je nakupování novin nebo časopisů. Na pokladně vám to pokladní vše důkladně prolistuje, jako kdybyste byli zloději a vkládali si snad mezi stránky další zboží. A ještě se u toho všechny pokladní tváří jako kbyby snědly kyselou okurku.Podotýkám,že nevypadám rozhodně jako bezdomovec a projíždějí to takhle asi všem. Tohle žádný jiný řetězec nedělá, je to hnus. Říkal jsem si, že bych si do novin vložil třeba rohlík, co by asi tak dělala...
Samozřejmě tam nemusím nakupovat, ale mám ho nejblíž, tak někdy nezbývá nic jiného. Noviny můžu též kupovat v trafice před Kauflandem, ale když už je třeba odpoledne vyprodají a v Kauflandu ještě jsou...
Kasljane, já jsem přestala chodit do Lidlu, který mám 10 minut chůze od baráku. Velmi nerada, takže jen v nouzi nejvyšší chodím do Penny, 12 minut chůze. Prostě se projdu do Hypky či Billy, které máme cca 30 minut chůze od domu. Tašky mám těžké, ale radši se pronesu, než překousnout něco podobného, co popisujete. Lidl má asi podobné vozíky, taky nemá košíky a v ten Lidl vozík je vysoký a hluboký, kolikrát dosáhnout na dno, na nějakou drobnost je fakt umění. Mají tam snad jen jednu pokladní, fronty jako blázen a to že je pokladní nervózní se nedivím. Má toho až nad hlavu. A přesto, ačkoli v Hypce je trafika, má zboží které chci, přesto chodím do jiné trafiky. S těmi taškami si zajdu dalších 5 minut. Proč? V té mé trafice dostanu vždycky dárek a dokonce s úsměvem. Na vánoce lahvinku, ve všední dny propisku, cestovní baleníčko jaru, zapalovač, igelitku, čokoládku. Jsou to blbinky, ale věřte, že mě to vždycky potěší. A to mi za to stojí. Vše je jen otázka volby a co jste pro to své ochoten udělat.
Marenko: no zrovna billa mne nastvala tim, ze ty vyse popisovane kosiky do ruky take stahla a nechala jen velke. Takze ted povetsinou Albert
To víte - lidi kradou. Český zvlášt. A divil byste se, kdo všechno a co všechno. Zlatý český ručičky a zlatý český mozeček dovede vymyslet různé kulišárny od záměny zubních past v krabičkách a váženého ovoce, přes hliníkové výstelky nákupních tašek až k přímému podplacení pokladních. Řetězec se musí proti tomu nějak bránit. Je to tam proto samá kamera, prohlížejí mi u pokladny časopisy atd. ale co nadělám. Mám tři děti a průměrný plat, tak tam nakupuji, je tam levně.
Dobrý den, vzhledem k tomu, že Kaufland opravdu nemá malé košíky do ruky, tak já zásadně chodím na malý nákup pouze se svým vlastním proutěným košíkem. Zboží si naskládám do něho, u pokladny vyložím a zase zpět naskládám. A at mi někdo ze zaměstnanců zkusí říci, že se to tak nesmí, že musím mít na kilo mrkve a jeden celer ten obrovitý těžký nákupní vozík.
Pokud jdu koupit jen "deset rohliků, salám a máslo" tak je mi jedno zda a jaké mají košíky - neberu si je. Prostě to vezmu do ruky a fakt neřeším co mají kde napsáno na ceduli.
doplněno 25.02.11 09:30:Mimochodem důvod proč zrušili malé košíky je jednoduchý - pokud lidé nakupují do velkých košíků, tak v průměru nakoupí víc věcí. Prostě se jim zdá že mají košík prázdný a tak vezmou ještě něco navíc. Zrušení malých košíků není chyba obchodu, je to psychologický postup pro zvýšení prodeje - stejný jako jednou za čas "přeházení regálů" aby lidi museli hledat kde je zboží.
No já zrovna vedení Billy psal, proč zrušily malé nakupní vozíky do ruky a zrovna na naší pobočce, když minimálně vím o dalsích dvou v okolí, kde zůstaly. Prý se kradly
No a čekal jsi odpověď - aby lidi více nakupovali?
Základ každé manipulace je přijatelná výmluva proč děláš to co děláš. Kromě toho kolik myslíš že může stát ukradený plastový košík a kolik ukradený velký těžký kovový košík?
Petře, velká pravda. Ve vozíku vidím pár drobností, tak ještě vezmu ty dvě mlíka, no a ještě pár brambor, hmm, maso bych taky mohla... Pak když to naskládám do tašky, stojím jak zoufalec, co toho je. Eulalie nápad s vlastním košíkem je výborný a vidívám takhle hromadu lidí nakupovat. Dokonce jsem někde viděla takový skládací košík. Rukojet a vrchní rám je z hliníku, spodek z látky, aby se dal hezky složit.
To je divný,já jdu u nás do kauflandu,jdu kolem informací kde si řeknu o košík, dám zálohu 100,- a nakupuju s košíkem.Pak ho vrátim a dostanu 100,- zpátky. Nikdy nebyl problém jen se musíte zeptat.
doplněno 25.02.11 10:01:... a k tomu listování si myslim,že ty u kasy to musej prolistovat.protože je sledujou nadřízení a že se občas tvářej kysele tak já bych se tvářil podobně , když je v regionu o práci nouze a oni musej dělat práci která je zrovna moc nebaví a navíc když je jakejkoli problém (fronta,děravý mlíko ...) tak si lidi vylejou vztek většinou u kasy.
Noviny prohlížejí pokladní nejen v Kauflandu a to jen proto, že to mají nařízeno. A proč se to dělá? Vysvětlil to kolega v 9:09 h. Když jdu pro velký nákup, vezmu vozík, když pro malý, nesu ho v ruce nebo si někde vezmu prázdnou papírovou krabici. Nevěřím, že se všechny pokladní tváří kysele, to se vám asi zdá, protože to tak chcete vidět.
Ony jsou ty řetězce v mnohém podobné, ale zrovna listování novinama nikde jinde nedělají. Stejně jako kdysi ta šikana v Kauflandu s vozíkama, kdy si pokladní opisovaly čísla vozíků či co, zdržovalo to a bylo to k ničemu.
Neznám žádnou trafiku, kde by mi dali dárek, to bych si dal líbit, utrácím za časopisy docela dost. Párkrát jsem dostal za nákup přes 500 Kč igelitku, ale to už též nefunguje.
Skvělá je i spousta neproškolených brigádnic nebo jedna jedoucí pokladna a dlouhá fronta u ní, takže plynulost provozu vázne. Nebo týpci, co deset rohlíků a dva jogurty platí kartou, to vždycky kvetu.
Uráží mě i různé akce, kdy třeba Relax džus premium, který normálně stojí cca 35Kč, dají v akci za třeba 29.90, ale nedá se to pít, je to zředěné, aby na tom nikdo nebyl škodnej, akorát zákazník. Stejně výrobní cena je pár korun, koncentrát, voda a krabice, ta na tom bude nejdražší.
500gramové jogurty mají teď 450gramů a tak je to se vším. Všude se píše, jak cena potravin za deset let nestoupla, ale za jakou cenu? Menší balení, kvalita děsná. A třeba tentýž relax džus stával před pěti lety 26Kč. Nebo Aquila čaj 1.5 litru 19Kč. A dneska? Je to pakárna...
Nejlepší mi přišel kdysi Carrefour nebo Delvita, to mělo alespoň trochu úroveň,ale možná by dnes byli stejní.
Já občas nakouknu do jiného marketu a pak se věrně vracím do Kaufu. Je tam rozhodně levněji, než kdekoliv jinde. Nechci se hádat, ale mám to v hlavě takto :D Ale maso kupuji u řezníka, kde je podstatně levněji. Nechce se mi platit za krabičky, které stejně vyhodím během chvíle a plním jimi pouze plastové kontejnery.kasljane, nevím, jak je to u vás, ale v Ostravě jsou zákazníci šílení. Do takových obchodů chodí lidé, kteří počítají, měli by si vážit každé koruny a každé potraviny. Po celé prodejně jsou nastrkány potraviny mezi průmyslovým zbožím, úplně na hlavu. Salám mezi čisticími prostředky, ryby v novinách, zvážená zelenina v mražáku, atd, místo toho, když si zákazník koupi zboží rozmyslí a nechce se mu vracet, to nechal u pokladny. Šílené! U novin se sejde čtenářský kroužek. Pohodlně rozvalení čtenáři, cucají bonbony, vyleštěné brýle, čtou časopisy. Otevřené láhve od minerálek nastrkané ve zboží, vysypané sladkosti v regálech, kde to zákazník nechal, když odebral potřebný vzorek. O krádežích by to bylo na samostatnou kapitolu. Takže si myslím, že zákazníci žádní andělé nejsou. A že je jogurt něco, za to Kauf nemůže. Výrobce! Ano, máte pravdu, je to smutný příběh! A já sedět za pokladnou a trefit na dva tři protivné zákazníky, tak jsem načuřená ještě zítra. Proto vždycky nahlas a s úsměvem pozdravím a úplně klidně se zeptám: Jak se máte? Jsme dneska, my zákazníci, moc protivní? A pak :Děkuji vám, u vás nikdy problém není. Hezký den A nikdy se mi nestalo, že by pokladní byla protivná. Jak se do lesa volá. . .
Zákazníci jsou prasata,někteří, to jo.Ale od toho je tam ostraha,můžou je upozornit. Ale u pokladny jsou si všichni rovni a všem měří stejně.
S těmi jogurty atd. to je tlak řetězců, výrobce se musí podřídit. Takže se jde cestou menšího objemu nebo horší kvality,jinak by šli pod výrobní náklady.
K té poslední větě. Je přeci logické, že pokud si koupím třeba slunečnicový olej, se značkou obchodu ve kterém ho koupím o mnoho levnější, nemůžu čekat stejnou kvalitu jako u jiného oleje. (klasika je štítek vyrobeno pro třeba Plus). To je vidět krásně v Albertu. Mají dvě značky. AH Quality a druhou si teď nevzpomenu, je to i taková ošklivá etiketa. No a zrovna u oleje je rozdíl v ceně obrovský. AH Quality stojí mezi 38,- až 45,- korunami, ten druhý kolem 19,- až 25,- Kč. Obojí je privátní značka. Je jen na zákazníkovi, jestli vybere kvalitu, nebo cenu.
Nekupuju nejlevnější výrobky a o "kvalitě" vlastních značek,at už je to třeba TESCO, Albert quality, MINCE a další, vím své.
To bylo spíš k tomu, že třeba klasické jogurty jsou místo 500g jen 450g, ale všichni se tváří, že se cena nemění. Nebo udělají akci o tři koruny levnější a tu produkci, co jde do akce, oproti klasickému výrobku ošidí. V tom musí být namočen výrobce i řetězec, řetězec zákazníkovi slevu nedá, náklady na akci nese výrobce...
To ano. Já posledně viděla máslo, zdálo se mi nějaké hubené a koukám, 200gr. Hned jsem pomyslela na chudáky staré lidi, kteří už tolik nevidí. Cenu vidí velkými písmeny, gramáž je na obalu prtavá. Co se týče akcí, tak ty sleduju bedlivě, já jsem takový šetřílek a něco vám napíšu. Příklad.
Produkt xy stojí normálně 25,- Kč. Týden před akcí ten produkt stojí 27,-Kč. Nu, pak je akce a ejhle, produkt stojí 24,-Kč.
Pokud jdu do podobného krámu bez ručních košíků pro menší nákup, klidně to skládám do své (původně prázdné) otevřené tašky a tu pak poctivě vyskládám na pult u kasy, ještě proti tomu niko nic nenamítal. V Tescu u nás mají ruční košíky s plombou, které se nechávají před kasou pod pásem, kdyby ho chtěl někdo pronést tak spustí alarm. Řešení je mnoho, stačí přemýšlet a chtít...
doplněno 25.02.11 11:54:... kontrolu nákupu včetně novin mají pokladní danou interními předpisy, myslím, že je to též nebaví, ale případný postih (ve srovnání s vejplatou) jim nestojí za to, aby si přidělávali(y) problémy...
Já vím,že to nekontrolují pro svoji potěchu a že je to příkaz shora,ale jiné řetězce to nedělají. Navíc fakt netuším,co si tam tak kdo může hodnotného schovat. Vlastu do Blesku? Proč třeba nekontrolují velké krabice s musli nebo tak něco?
Viděl jsem to i v jenom Lidlu, asi má každý jednotlivý obchod své předpisy podle vrchního manažera či ředitele.
Do novin se dá schovat třeba CD nebo dražší časák, a korunka ke korunce...
Časopisy prolistovávají i v Globusu. Tam navíc otevírají i každou krabičku. Posledně byly v akci žárovky, my jich brali pár, pokladní každou otevřela. Když jsme se jí ptali, říkala, že musí, všude jsou kamery. Vietnamec jich prý bral půl vozíku, a stejně každou musela otevřít. Je to buzerace jak zákazníků, tak pokladních, ale nějak se ty obchody chránit musí. Přesně jak psal někdo nade mnou: Český človíček zkouší různé kulišárny a je nepoučitelný.
Na malý nákup si košík beru svůj, mám takový: zreklamy.cz/...
doplněno 25.02.11 12:39:V tom mém košíku se totiž neválí účtenky, pytlíky a obaly, jako ve všech "erárních"v hypermarketech!
To ju, ty erární jsou někdy pěkný humus. To nemluvím jak někdy vypadá pás u pokladny, na který mám položit ty své potraviny.
Buzerace to je,ale jen tak,aby se něco dělo. Jsou spoluobčané, které nikdo nekontroluje,ani ostraha, a ti si pod bundama a různě na těle pronášejí spoustu zboží. Na kamrách to musí vidět, oni se s tím moc neschovávají. Kdysi jsem na jeden takový případ upozornil ostrahu a jim je to jedno,oni se jich bojí.
Proto se raději udělá opatření. Vedení je spokojeno,protože se s tím jakoby něco dělá, ale otravuje to pokladní a zákazníky a efekt to nemá skoro žádnej.
Stejně tak jim krade personál ve skladu atd, to jsou velké úniky ve srovnání s tím, že by si jeden z tisíce dal do novin za 10 Kč pexeso za 15 Kč...
Ale oni platí personálu málo, ostraha je též hodně levná a naoko, takže nefunkční. Občas seřve nějaké děcko nebo se zatváří zle, ale za ty peníze... Začarovaný kruh. Proč se nějaký řetězec nevydá cestou kvality služeb a trošku vyšších cen? Akční jogurty za 3.90 mě nezajímají, připlatím si trochu za kvalitu a za to, že si vedle mě v regálu spoluobčan nedá flašku vína pod triko, protože by byl opravdu chycen.
Kasljane, právě má oblíbená Billa a Albert je dle mého kvalitní za cenu vyšších cen, než třeba ten Kaufland, Penny a Lidl. Poslední 2 uvedené jsou diskonty (nevím jestli i kafl.), tam je to jasné. Já si taky radši koupím jen pár deka kvalitního sýra, než hroudu levného hnusu, hlavně že ho je hodně. Ale kolik nás takových je? Myslíte, že by takový obchod nekrachnul?
Tak jsem si to pročetla.. a musím něco připsat. Minulý týden jsme byli poprvé v životě v Kauflandu (no jo, no, holt nejsme tak sběhlí :D ) a nestačili koukat. Ale bacha - v dobrém! Jsme zvyklí chodit do Tesca, protože to je vždycky oděkud po cestě. Ale tak nás to štvalo - ceny, chování, oprsklost... - že jsme hledali, kde je jiný market. A našli Kaufland. Tak jsme se obrnili a šli. Samozřejmě jsme nevěděli, co kde hledat, tak jsem se asi třikrát ptala na různé drobnosti (želatinu fakt nenajdu, pokud netuším kde) a pokaždé, opravdu pokaždé byli prodavač i prodavačka ochotní, milí, popřáli závěrem hezký den, pomohli. Pokladní jakbysmet. Ta dokonce počkala, než si doskládáme věci do tašky - je to lepší, než rvát to všechno na hromadu. Tak jsme byli zvyklí ze západu a líbí se mi, že se to učí i u nás. Zákazník at si pění, ale s tím časem musí počítat. Dohromady to zabralo 30 vteřin, než jsme doskládali věci do tašek, a necpalo se edno zboží ke druhému. Cenově jsem upřímně řečeno měla dojem, že to vyšlo plus minus stejně jako jinde. Něco dražší, něco levnější. Konkrétní akci jsme nehledali, prostě jsme nechtěli do Tesca, tot vše. Nemají-li něco, co chci, v mé cenové relaci, nekoupím to. Není nic snazšího. A pokud někde není košík, beru do své nákupní tašky a u pokladny vyskládám. Ještě se mi nestalo, že by mě někdo osočil, a kdyby osočil, není nic snazšího než vysvětlení. Samozřejmě nebudu brát megavozík pro mlíko a rohlíky.
Co se masa týká, závidím BabcezOV. U nás není snad jediná dobrá masna. Ráda bych chodila pro maso k řezníkovi, ale kam? U rodičů (v OV ) závidím Martinov (to řeznictví). Čerstvé, čisté, prodavačky milé, pomůžou s výběrem - a cena stená nebo nižší než v marketu. Tady u nás je řezník, maso olezlé už od pohledu, prodavačka neodpoví na pozdrav, nepříjemná, na kasu člověk přes pult nevidí. Byla jsem tam jednou, stačilo. Víckárt nepůjdu, i když to mám pár kroků od baráku. Chci aby takový podnik přežil? Samozřejmě že ne. Tak ho nebudu podporovat. Máme na výběr a to je přece ohromné, ne?
Kaufland je jediný obchod,kde nemají nákupní košíky do ruky,ale pokud mám svůj košíček,nebo tašku a nevadí mi,že to musím u pokladny vysypat,klidně to dělám a nikdy to nikomu nevadilo.Noviny si v pohodě koupím za pokladnami v krámku.Deset rohlíků jen nahlásím,nikdy mi je slečna u pokladny nepřepočítávala.Holt jsem důvěryhodný dědouš.Dokonce jsem kupoval nějaké nářadí,prodávané v akci,nebyla na něm cenovka.Pokladní běžela do kanceláře a přecenili mi to.Ještě jsem bůra ušetřil.Koupili jsme si bezsáčkový vysavač,po měsíci odkráčel,přinesl jsem ho na reklamaci.Ale bez řečí nám vrátili plnou cenu a hotovo.
Zkrátka,jen samé kladné zkušenosti.
JABRAKA
Nakupujeme v Kauflandu, Lídlu, Penny, Tesco, Billa a ještě jsem se nesetkala, že by prodavačka-pokladní byla někde příjemnější než jinde. Nemám problém na požádání otevřít tašku ale hrabat si v ní nenechám. Spíš jak to, že nejsou malé košíky do ruky mi vadí, že nejsou košíky k invalidním vozíkům a že se těm velkým netočí kolečka a když jdu o berlích tak je musím dát do vozíku jelikož nemám jinou možnost. Uvítala bych pultový prodej na základní potraviny abych nemusela mít nákup jako půldenní výlet po obrovské prodejně která navíc sortiment neustále stěhuje z místa na místo.
Jsem ráda za tu poznámku o vozících k vozíkům - taky by k nám mohly dorazit ty, které mají vyvýšené dno nad (inv.) vozík a jsou kratší. Nebo takový speciální "košík", který se dá připevnit k madýlku, aby nezavazel vozíčkáři, ale přitom byl prakticky při ruce. V tomhle máme ještě hodně co dohánět... Hned po příjezdu z NL (fakt průkopník co do integrace jakkoliv znevýhodněných osob do společnosti) jsem se obrátila na Tesco, proč tam nemají podobné vozíky, a odpovědí mi bylo, že se na tom pracuje. Je to rok a půl...musí to být ale hodně náročná práce, to vám řeknu, objednat dva tři takové vozíky..
Buď vlastní tašku, igelitku .. vozík jen když je toho do něj něco těžšího, či pytlíky se zbožím a pak frk do auta. Hodně lidí si vozí skládací bedničky.
Je to nabídka/poptávka, nikdo nás nenutí k někomu chodit, to je dnes ta výhoda, že je jich ve městě jak hnoje.
Zařiďte si samoobsluhu a pak napište jak prosperujete, kolik bylo ukradeno. Možná budete ještě horší ... a zavřete.
Že se brání s ohledem na naše občany se nedivím. Jak vypadám .. kradou i vzdělanci.
Kde se tady v této republiče nekrade, nepodvádí?
Máš pravdu, krade se všude a ve velkém. Hlavně naši opálení spoluobčané, fetáci a vietnamci. Dneska už mají tolik drzosti, že si klidně u regálu s olejem vysype krabici, z regálu s drogerií nebo kosmetikou si do ní nahrne zboží a s klidem odkráčí přes vstupní kolotoč. Není vyjímkou, že takhle odjede s vrchovatým vozíkem. Zažil jsem i případ, že si na vozík naložili celou minipaletu s kávou asi za 36.000,- a spokojeně odjeli. A ochranka. Dneska prakticky žádná není. Dříve byla stálá, na každé prodejně minimálně jeden člověk. To bylo zřejmě drahé, tak dneska jsou dva lidi s autem asi na 5 prodejen a i když reagují na pípátko, tak stejně většinou přijdou s křížkem po funuse, protože na prodejně není nikdo, kdo by byl schopen a ochoten zloděje zadržet. Byly i případy, kdy pak večer zmlátili vedoucího a rozbili mu auto. A kdo z mizerně placeného personálu bude tohle riskovat. Kradou samozřejmě i ostatní, důchodci, doktoři, zadrželi i sekretářku z nejvyššího vedení obch. řetězce i zaměstnanci vysokých státních úřadů. Zaměstnanci obchodu kradou minimálně, protože těm se nevyplatí riskovat ztrátu zaměstnání. Ale když vidíte, co všechno se každý den vyhazuje do kontejnerů, u kterých se o to pak perou bezdomovci a zaměstnanec si nesmí vzít ani odepsaný rohlík, tak se jim zase tolik nedivím. To, co končí v popelnicích, si málokdo ze zaměstnanců může dovolit koupit. Co se týče košíků, některé prodejny teď dostaly nějaké nové košíky do ruky. Ale tyto košíky nikdy nepřijdou do obchodu, ale skončily ve skladu, protože by byly okamžitě rozkradeny. Každoročně jsou totiž na každé prodejně ukradeny těchto košíků stovky. Nikdo nemá představu, kolik nákupních vozíků je "zaparkováno" jenom na chodbách paneláků na sídlišti. Nějak jsem se rozepsal, ale nedalo mi to.
Když ony si to ty obchoďáky často dělají taky samy. Vím o jednom případu, kdy byla přijata čerstvá pracovnice, a hned ji dali na pokladnu. Nebyla tam ani týden. Jednoho dne se nechala vystřídat na svačinu. Ze svačiny se už nevrátila, odešla normálně pryč, a s ní zmizelo z kasy 35000kč. Vše se muselo odložit, nebyly důkazy. Přijímání a pracovní zařazení v tom konkrétním řetězci nemá na starosti totiž vedoucí, nebo jak se dneska říká manažer prodejny, ale kdosi anonymní z vedení firmy. A tohle jsou důsledky. Bohužel nemohu napsat kde se to stalo. Pracuje tam příbuzná mého kolegy z práce, a tohle by jí mohlo stát místo. Taky demokracie.
Krkovičko.. jen tak mimochodem. Víte, kolik lidí sahalo na ty rohlíky? Kolik lidí si na ně prsklo? Já vím, upadl na zem a ty pásy jsou fakt humus, ale mám na zrovna rohlíky svůj náhled. Podívejte se, jak je mají v marketech. Lidi se nahnou, vlas upadne, na ten sáhne, na tamten (chce se solí, nebo bez), ten si odkašle... atd..
krkovicko,jestli paní dělala v lahůdkách a míchala salát rukama,je to pochybení té paní,ne řetězce.Určitě byla poučena o hygieně a manipulaci se zbožím,takže by měla použít rukavice ikdyby lupénku neměla.Pracuji v jednom řetězci v lahůdkách a věřte mi,že kdyby mně viděla nadřízená,jak míchám salát rukama a bez rukavic,asi bych už seděla na úředu práce.Nevím jak jinde,ale u nás,co se týče prodeje čerstvých potavin(lahůdky,pečivo,zelenina),je kladen velký důraz na hygienu.
No nevím zda pokladní viděla, že ten rohlík spadnul na zem. V podstatě to je vlastně fuk. Určitě před Váma byla outlocitná zákaznice jaké občas vídávám. Totiž tyto outlocitné zákaznice, aby měli "zaručeně" (nikdo neví zda se přepravka v pekárně nevysypala na zem) "čisté" rohlíky na které nikdo nešáhl, tak pěkně zaloví tím výsypným otvorem až nahoru do výsypky. Kdyby mohly tak snad rukou až po rameno. Takhle jenom po loket.
No a s tím svým urousaným kabátem pěkně odrbou všechny ty rohlíky ve spodu.
A jinak apropó Kaufladd prodává rohlíky za korunu.
Krkovičko, souhlasím s tím, že se ti nemá nikdo hrabat v pytlíku. Já jako chlap si podobné vyvolené také vybírám - kdo může a kdo ne. Ale vážně: myslím, že by Ti vůbec neškodil kurs asertivního chování. Nepřipadala sis tam sama jako šašek, když jsi tam rozhazovala rohlíky? Dokážeš si představit názory vzdálenějších lidiček, kteří něvěděli v čem je problém? Já docela jo: "zas nějaká hysterka, co tady dělá problémy a akorát zdržuje..."
Nemyslím to špatně, ale stěžuješ si na chování jiných ale sama bys taky asi nebyla vzorem ukázkového jednání. Promiň mi moji upřímnost, a zkus se zamyslet nad tím, co jsem tady napsal, dík!
Kdybych měl dobrou náladu a zachoval pravidla asertivity, tak ano. S vážným obličejem bych mu poděkoval za kontrolu složení mého menu a pak ho důrazně požádal, at mi přinese k mé konzumaci to samé, už bez jeho kontroly. A ten přehrabaný talíř at mi tady zatím ponechá pro porovnání, pak si ho může odnést. O tom ta asertivita je.
Pravda je, že bych mu v tu chvíli možná (pravděpodobně) to jídlo vyklopil do xichtu, ale to není rozumné řešení, protože bych to jídlo (minimálně) musel zaplatit a stejně bych zůstal hladovej. I ty jsi v afektu zvolila nerozumné řešení bez rozumného výsledku. Ale věř mi, naučit se asertivnímu chování je dobrá věc. Člověk tímto způsobem chování položí na záda soupeře, kteří jsou větší, silnější, chytřejší... Ale chce to něco o tom vědět a stále průběžně trénovat!
Hope, sic tak nějak přibližně vím, co asertivita je, cíleně jí neprovozuji. Neumím to vyjádřit, prostě o sobě nemůžu s čistým svědomím říct, že jsem asertivní. Ale souhlas s odpovědí. Já to beru takhle. Kdybych každému blbci měla vynadat do blbců, kdybych měla říct každému to, co mi vadí a pěkně od plic, výsledek by byl pouze ten, že bych za chvíli byla jako oni. A to nechcííí.
Mařenko, asertivita je o tom, že blbci naprosto slušně sdělíš svůj názor na něj takovým způsobem, že on sám pochopí že je blbec, aniž by jsi mu to Ty řekla. A mimo jné je to i o tom, nenechat si s*át na hlavu, což my přehodní lidičkové občas děláme - nebo vlastně necháme si dělat! Mám doma o tom jednu chytrou knížku, dost mi pomohla a to jsem ještě "měkoň"!
... zkusím ji najít...
P.S.: není to o říkání od plic, asertivní člověk vždycky musí zůstat nad věcí.
Čtu to horem dolem a uniká vám lidi jedna věc. Ztráty hradí prodavačky. Kdyby lidi neukradli i nos mezi očima tak by se přepočítávání rohlíku nedělo. Mě ale i když bagety nebo ciabáty(nevím jak se to píše) počítá tak do pytlíku nikdy nesahá. Zkuste si za tu kasu sednout na půl dne, pak fofrem ještě doplnit svůj úsek zboží a to vše za 10 000 Kč. Víte např. že do jednoho supermarketu nastupují prodavačky na 5h ráno i když otevítá v 7h?, že zavře ve 22 a do 24h opět doplňují zboží a kontrolují mrazáky? Nejsem prodavačka, také nejsem vždy příjemný zákazník ale snažím se to těm děvčatům moc nekomplikovat, když je problém tak jsou první kdo to od zákazníka slízne a mnohdy i poslední jelikož si výš nikdo nestěžuje.A to, že lidi chodí do obchodu v neděli na výlety beru jako to nejhorší.
Liduš, to je velká pravda. Ty prodavačky jsou, jako stroje. Už jsem to zde jednou psala, když vidím ty děvčata, ale i ženy středního věku, jak jsou, jako tělo bez duše, utahané, dělají 12 hodinové směny a pak mají doma děti, manžela, domácnost, je to nadlidský výkon. Někdy už možná ani nejsou schopné myslet, jsou jako ty stroje. Člověk sám, když je přetažený, tak se stane, že udělá něký "kiks". - stařenka
V Kauflandu je tak velká buzerace pokladních, že si to ten, kdo tam nikdy nedělal neodkáže vůbec představit. Nejen, že musí pečlivě nahlížet do košíku, jinak pokladní vyhodí, ale musí pečlivě všechno kontrolovat a to každou stránku novin, všechny krabičky od zubní pasty, barvy na vlasy, silonek, vajíček atd. atd. Pokud to pokladní neudělá, na místě ji vyhodí. S nikým se tam nepatlaji, vzhledem k tomu, že je nezaměstnanost a tak toho využívají. Pokladní jsou jen jedno velké číslo, ne člověk, ale číslo, které vezmou a když už ho nepotřebují, tak ho vymění za jiné. A ze všeho nejlepší jsou "milí zákazníci", kteří si myslí, že si mohou dovolit všechno a buzerovat pokladní, které to opravdu nemají jednoduché. Nehledě na to, že za celý den si nemohou dojít ani pořádně na záchod. Vůbec do toho nevidíte... . Jak byste se tvářili vy na jejich místě?
Já bych se osobně na tuto práci vys*al ještě dřív, než bych tam nastoupil, stačilo by mi asi přečtení pracovní smlouvy. Naštěstí si to mohu dovolit, mám o něco málo lukrativnější "zaměstnání". Těm lidem za kasou vůbec nezávidím, snažím se k nim chovat slušně a jejich nelehkou práci jim ulehčit. A jestli sis všimla, zde se jich víceméně zastávám.
Ale souhlasím s tím, co jsi vlastně nenapsala - pár autorů reakcí v této debatě bych tam na jeden den posadil, aby věděli, zač je toho loket!
Tyhlety západní řetězce, to je hrůza. Prodavačky a prodavače buzerujou.
U nás ve Vrchlabí máme naštěstí mimo těchto supermarketů a diskontů i jeden takový krám na způsob Makra, ale emší velikosti - JIP Korrekt a tam se krásně nakupuje.
Košíčky tam mají jak malé, tak i klasické vozíky a je tam všechno. Kvalita dobrá, převážně vše z čech a na personál si člověk nemůže stěžovat.
Třeba takový Lidl, to je hrůza, personal někdy až nepříčetný, vše německé.
Beno, v Praze jsem se naučil na Lidl, když je pokladní nepříjemný(á), umím to vrátit i s úroky. Ale nějak mi tenhle typ vyhovuje.
P.S.: Tvůj překlep "emší" je krášnej, to še mi líbí!
Také jsem zažila nepříjemný pocit u kasy v Kauflandu. Jedna starší prodavačka, byla až moc aktivní v otvírání krabiček u slevněných silonových ponožek z 12,- Kč - sleva na 5,50 Kč. Nic nevydrží, vzala jsem si 4 krabičky. V krabicče byly dva páry - to jsem zjistila až když je začala počítat. Ani jsem to nevěděla a už vůbec nekontrolovala. Pokladní začala otevírat a vyndavat ty slabé silonky a počítat. Ten pocit, jestli někdo nepřidal nebo neubral ponožku byl dost nepříjemný - co bych asi v té chvíli dělala, kdyby tam byla jedna navíc. Při třetí otevřené krabičce jsem to čekání už nevydržela a řekla jsem, že kdybych to věděla, že bude každou krabičku tak vehementně kontrolovat ani bych si je nevzala. No to jsem si naběhla - musela jsem vyslechnout jak lidé kradou, až po to, jestli si nechci sednout za kasu sama. Vím, že musí otevírat krabičky, ale některé rozumné prodavačky to zkouknou rychle, posoudí, že za tu ostudu by to té zákaznici ani nestálo a jede se dál. Na závěr jsem čekala, zda se zeptá naučenou větu : "Bylo všechno v pořádku"?
Ještě perlička : Kdyby pokladní ještě strčila ruku do ponožek - aspoň bych včas zjistila, že jeden pár nebyl vůbec vepředu zašitý. Takže Kaufland ještě na mě "vydělal".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.