Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co říkáte na odchod lékařů?

Od: mmmm* odpovědí: 56 změna:

jaky mate nazor na odchod lekaru?Souhlasite s jejich odchodem?

 

 

56 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

At jdou. Když si myslí že na ně někde v Německu, Francii nebo Anglii čekají, tak at klidně jdou. 80% z nich se domluví možná rusky a slovensky. At ukážou co v nich je.

 

patronka*

0x

Znám celou řadu lékařů, kterým bych ještě něco na cestu připlatila, jenže takoví zrovna naschvál zůstávají. Mám k tomu velice pádné důvody. Věděli, že mám vážnou, ale ne smrtelnou nemoc, ani mne neléčili a ani mi o tom neřekli. Všimla si toho až lékařka v nemocnici, kam jsem doprovázela pacientku, nechala mne vyšetřit a dnes jsem už skoro jako zdravá. Ti dobráci mne tak připravili o 6 let kvalitního života.Podobných příběhů bych mohla předložit ještě několik, ale ne všechny dopadly tak dobře.

pt®

Ptronko, svatá pravda, zůstávají neschopní. Klidně bych přála lékařům platy, jako mají piloti, ale aby pracovali zodpovědně, jde o zdraví a životy lidí a dětí. Měli by umět i jazyky. Byla jsem svědkem na Bulovce, kde přišli cizinci, mluvili anglincky a když jsem viděla ten přístup zdr. personálu, bylo mi hanba. Proč? Protože dcera žije 19 tý rok na západě, byla tam na operaci se slinivkou, ležela čtvrt roku v nemocnici, a když jsme za ní přijeli, nebyl problém, aby mi v univerzitní nemocnici sehnali lékaře, s kterým se domluvím, aby mi podal zprávu o jejím zdravotním stavu. A jiné a jiné, má se zdejší zdr. personál ještě moc, co učit. Tady mi lékařka řekla, že by už dcera pravděpodobně nežila. Říkalo se pořád, se Sovětským svazem na věčné časy, až nám to zůstalo. Je to můj názor. - stařenka

jirbar*

I Lux se jel radši léčit do Ameriky

 

eulalie*

0x

Docela chápu, že se jim může zdát, že těch peněz ve výplate příliš nemají v porovnání s výplatami např. německých lékařů. No ale na rovinu si řekněme, která profesef v naší republice není podhodnocená? Aha, že by ta poslanecká či senátorská? Myslím si, že svojí akcí lékaři chtěli ukázat na špatné financování (či přerozdělování peněz či jak to nazvat) ve zdravotnictví, na zbytečné peněz mrhání na předražené lékařské přístroje, na obohacování se farmaceutických firem a pod. To, že se jejich protest nakonec obrátí proti pacientovi samému, je jen proto, že to vládě hezky přihrálo do noty - některé nemocnice se zruší, zrušit se mají i další lůžka - co to prosím asi tak přinese? Jedině to, že se zrušením nemocnic přijdou o místo nejen ti odevšivší lékaři, ale také pomocný personál, kuchařky, sanitářky apod. Co mi bohužel vadí, je, že kdyby takto výpověďmi hrozila kterákoliv jiná profese, tak jí to neprojde a bude jí řečeno, at si klidně odejde, že na její místo se tlačí deset dalších lidí...

 


0x

V tomto státě podle současných právních předpisů může dát svobodně KAŽDÝ člověk výpověď.

Stejně tak v tomto státě by NIC nemělo donutit ředitele nemocnice, aby všechny lékaře kteří výpovědi stáhnou, musel vzít zpět.

Myslím že každý lékař by si měl uvědomit že jeho povolání je stejné, jako kterékoliv jiné..lékař není nadčlověk..a existuje poměrně dost povolání, kde mají lidí stejnou, někdy možná i větší zodpovědnost než lékař.

Ohánět se tím, že "na západě" mají lékaři vyšší platy...to by mohl zřejmě ve svém oboru udělat každý z nás, včetně paní co nám uklízí v kanceláři.

Stejně tak je naprosto pitomý argument, že sice někteří z nich mají 50-60tis...i více..ale se službami. Jistě..já také znám lidi, kteří ve svém oboru mají podobný příjem..., ale oni ho také nemají za to, že do práce přijdou v 7h ráno a v 15h jdou domu. Mimo to, většina lidí s tímto platem dělá v oborech, kde "nic nemá jisté"...a zítra také práci mít nemusí..protože může být další hospodářská krize. Mimo to si velké procento lidí z vyššími příjmy platí ze svého spoustu věcí, které si lékař platit nemusí (nájem kanceláře, vybavení, úklid, veškerá pojištění atd atd).

A koneckonců...ono ve zdravotnictví je peněz dost (jak sami lékaři přiznávají), takže to jak si je mezi sebou přerozdělí (tj. nejlépe tak aby obvoďák co vydává acylpyrin neměl 70tis měsíčně...na úkor chirurga, který má "jen" 60tis) není otázka pacienta, ale samotného lékařského stavu. Tudíž to co LOK a parta odborářských partyzánů udělala, je vůči pacientům tak sprosté, že já osobně bych nejlépe nevzal zpět ani jednoho z těch "odborových" lékařů.

A ještě na závěr...když mi ukážete JEDINÉHO chudého lékaře, jsem ochoten se vzdát části svého platu, abych tomu chudákovi pomohl.

 

vraxan*

0x

Ja souhlasím s protesty lékařů i když mám obavy, že místo toho, aby něco prosadili, tak to bude pouze zneužito na další priavtizaci zdravotnictví. Ty kecy, jak se lekáři mají dobře, jak moc vydělávají mně totiž rozčilují. Médiá vědomě zavádí lidi a lidé jsou ovčané co nekriticky sežerou všecko, co jim ten Blesk s Novou podstrčí. Hlavně se vládě opět daří používat s úspěchem komunistické praktiky a vyvolávat mezi lidma závist a nenávist čímž pak pěkně odvrací pozornost od sebe.

To jak se redukují požadavky lékařů pouze na platy mi připomíná Jakeše:

video.ihned.cz/...

Ad lujs a patronka: Divili by jste se, kolik lékařů ovládá minimálně jeden světový jazyk, víc než si myslíte (Zejména specialisté musí ovládat angličtinu, protože všechny podstatné pokroky v medicíně se uveřeňují v dnešní době v tomto jazyku). A mimochodem, kdo si myslíte, že odejde? Ti neschopní? Ty v zahraničí nebude nikdo chtít! Odejdou specialisti, světově uznávané kapacity, odborníci a "odpad"tady zůstane.

patronka*

Vážený "vraxane", ráda bych věděla, proč mne ve svém příspěvku jmenujete. Já jsem snad zpochybnila znalost cizích jazyků u lékařů? Angličtina je mezinárodním jazykem nejen v medicíně ( kde částečně nahradila latinu), ale i v mnoha jiných oborech. Snažíte se tu vystupovat jako arbitr, ale Vaše vědomosti jsou evidentně na teoretické úrovni , není všechno dáno, co je psáno. Doporučuji Vám číst ostatní příspěvky pozorněji a odpovídat buď česky nebo slovensky. Vaše českoslovenština uráží oba krásné slovanské jazyky. Patronka

vraxan*

Vážená "patronko", prepáčte, že som Vás menoval, to preto, lebo som mal pocit, že aj Vy podporujete názor, že nech si len lekári kľudne idú, asi som si to zle vyložil, ešte raz pardon.

Nesnažím sa v tomto prípade vystupovat ako arbiter, pretože rozhodne nie som nezaujatý, v tomto ste zase Vy zle pochopili mňa. Moje vedomosti čerpám z rôznych zdrojov praktických aj teoretických, pretože táto vec ma zaujíma. Mám skúsenosti aj s hochštaplermi, ktorí ma takmer nechali zomriet, mám skúsenost s korupciou, mám skúsenosti aj s výbornými lekármi, ktorí robia čest svojmu stavu, takže si nemyslím, že som na tom v porovnaní s Vami nejako horšie čo do subjektívnych poznatkov (ak Vám ide o takéto praktické skúsenosti). Taktiež v mojom okolí mám dostatok mladých medikov, budúcich lekárov, takže popri oficiálnych správach a bežných nenávistných reakcách ľudí si môžem vypočut aj verziu druhej strany.

Čo sa týka jazyka, konkrétne Vám budem odpovedat slovensky, aby som Vám nedvíhal žlč. Inak si samozrejme uvedomujem, že moja čeština nie je na úrovni rodeného Čecha, ale snažím sa postupne zlepšovat. Vo všeobecnosti Vám ale nebudem môct vyhoviet a naďalej budem písat česko-slovenčinou dokiaľ sa z nej nestane čeština.

Mimochodom, je dost demotivujúce, ak človeku, ktorý sa snaží naučit Váš jazyk spílate, že nehovorí ako Čech. Keby mali všetci takýto prístup, tak by asi bolo najlepšie zatvorit všetky kurzy českého jazyka, ktoré učia cudzincov, veď aj tak len budú prznit češtinu

patronka*

Věřím, že můj názor na odchod lékařů jste nakonec přece jen pochopil, nebudu se proto k němu vracet. Jinak je to ovšem s používáním českého jazyka. Jste si jist, že právě zde je vhodný prostor k výuce češtiny? Je mezi námi rádce ( možná ne jeden ), který na otázku položenou v češtině odpoví česky na slovensky položenou otázku slovensky a to v obou případech naprosto brilantně. Já osobně uvítám, když na mé příspěvky nebudete reagovat vůbec. Děkuji. Patronka

 

5o

0x

martincakl zaslouží 1! At hledáme jak hledáme,dosud jsme nepoznali c h u d é h o doktora.

 


0x

Před několika lety sem spadl. Od června do listopadu sem absolvoval 2 cykly rehabilitací. Naši 2 slavní chirurgové, kteří se v našem menším městě střídají na obou poliklinikách si už nevěděli rady. Na něčí radu jsem se zeptal jestli by mě neměli poslat k ortopédovi. Oba tito ,,páni chirurgové měli minimálně 20let praxe. Mladý sotva 30letý ortopéd mě chytil za bolavé koleno a po dvojitém ohybu nohy tam a zpátky mi řekl že mám utrženej meniskus a jak dlouho že to mám. Když sem mu řekl co a jak tak se zhrozil a během 14 dní sem byl na operaci.

To je jenom 1 příklad.

To že sem se setkal s tím že se mě doktor zeptal na nějakou minulou léčbu ,,který prase vám to takhle dělalo?.?.? " a když sem mu sdělil že on tak nevěděl co na to má říct, není jenom moje zkušenost.

O tom že většina nemanažérských profesí je u nás finančně oproti ,,západní" evropě podhodnocená snad ani nemá cenu mluvit.

Podle mě celá akce je jenom vydírání.

vraxan*

No a kdo myslíte že odejde? Ten mladý schopný doktor, nebo ti staří.

 

jirbar*

0x

Nejsem doktor jen jsem v tom prostřesí 10 let dělal. Tak vím co to je. Každej chytrej si myslí, že doktor je povinen na první určit správnou diagnózu. A když se to i při nejlepší vůli nepovede, tak ho hned tahaj po soudech.

Jó takoví soudci. Plat mnohem vyšší. Když se jim sníží tak jim to Ústavní sou vrátí zpět. No a když svým rozsudkem napáchají škody, tak když jim to vyšší soud vrátí tak to dělají znova a zase za plat.

No a když škodu napáchají tak odpovědnost žádná. Je to pouze rozhodnutí nezávislého soudu.

No a Lujs když má tak špatné zkušenosti s lékaři tak at chodí k bábě kořenářce.

Má přece svobodnou volbu.

 

1jara*

0x

Dostanou přidáno, asi že neodejde žádný..

 


0x

Je to obdivuhodné - po dlouhém hledání ministr zdravotnicví našel na tento jediný účel 2 mld. korun. Pokusme se všichni hleda. Možná najdeme dostatek prostředků (peněz) , které budou bohatě stačit na fungování všech oblastí našeho státu. miro

doplněno 28.01.11 15:51:

Co by se asi stalo s těmi penězi kdyby se nanašly . Asi stejně jako s těmi , které se nikdy nenajdou. Zřejmě nám chybí smysl pro pořádek.

 

buss

0x

Děkujeme, odejděte. Ale už se nevracejte. Nebral bych je zpět. Školy jich chrlí a kde jsou? Rozvážejí léky za provizi?
Každý by přece chtěl přidat. Jenže jaksi na to není. Spíše by měli poukazovat na to, kde se rozhazuje a z toho klidně podíl.
Jaký je v tom našem hospodářství brajgl, když se najdou miliardy? Lid by se měl konečně probudit a naplnit to, že mu patří MOC. Jenže masa má IQ ... a dá se kráásně ovládat.

 


0x

Teď ještě hasiči přestanou jezdit k požárům a havárkám poté policisté nás přestanou chránit a kdo sakra dál že by řemesla přestaly pracovat?

 

lidus*

0x

Je to sprosté vydírání jedné skupiny která si v našich poměrech špatně nežije. Už to, že se přidalo mladým, nezkušeným učitelům beru jako podraz na ostatní pracující. Pokud je mi ale známo tak právě tato skupina volila ODS a VV tak aby si tyto strany své voliče udrželi udělají proto vše.

pt®

Takový dopis:

Milý pane doktore,
nezlobte se, že Vás obtěžuji,...
vím, že toho máte dost,že balíte, že odcházíte. Ale ještě než odjedete do toho Německa,chtěl bych se Vás na něco zeptat...
Na začátek bych se asi měl představit, protože mě možná neznáte.
Takže - také jsem jako Vy vystudoval vysokou školu za peníze našich spoluobčanů, daňových poplatníků. Sice jsem studoval jen 5 let, ne tak dlouho jako Vy, ale nebylo to rozhodně nic jednoduchého a byl jsem rád, že jsem v roce 2000 tu státní zkoušku z ekonomie, účetnictví a informačních systémů a technologií udělal.
Ihned po škole jsem stejně jako Vy nastoupil do zaměstnání - normálně, do soukromého sektoru, k poradenské firmě v oblasti daní a účetnictví.
Úplně Vás chápu, pane doktore, ty nástupní platy jsou fakt dost nízké.
Já například bral první 3 měsíce 10.000 Kč, pak mi rok dávali 17.000 Kč a v roce 2002 jsem bral už 19.000 Kč!
V současné době pracuji u softwarové firmy a mám po 10 letech praxe 24.000 Kč, splácím hypotéku, auto a tak. Takže pane doktore chápu, jak to máte těžké. Já jsem si třeba zařídil i živnostenský list a zkouším si přivydělávat.
Vím, pane doktore, že se musíte neustále vzdělávat a dělat ty různé zkoušky-atestace. To musí být určitě dost náročné - já taky kvůli ekonomii a počítačům musím neustále studovat a zdokonalovat se, protože když mi ujede vlak, nebudu nikomu nic platný - a zákony se pořád mění a vývoj jde pořád kupředu. Je to holt neustálé vzdělávání, viďte pane doktore?
Dokonce jsem si udělal certifikát na US GAAP vedení účetnictví podle amerických standardů a stal ze mě také certifikovaný mzdový profesionál.
Bohužel se mi to na mzdě moc neprojevilo, ale určitě se to bude do Budoucna hodit.
To jsem slyšel, pane doktore, že máte Vy lepší, že Vám po těch Vašich zkouškách peníze přidávají. Tak alespoň v něčem se máte líp.
A také jsem někde četl, že Vám alespoň proplácí přesčasy. Tak to máte fajn. U nás v soukromé sféře se na přesčasy moc nehraje. Sice mám oficiálně 8 hodin denně pracovat, ale obvykle je to 9 až 10 hodin.
Jednou jsem byl v práci dokonce 26 hodin v kuse -ale proplaceno jsem, Pane doktore, nic navíc neměl. Tak to máte fakt pěkné,že Vám ty přesčasy proplácí. Vím, máte zodpovědnost za zdraví lidí. To je zajisté dost náročné, Pracovat s takovým vědomím a pod takovým tlakem. Úplně Vás chápu, pane doktore. Já zase pracuji často s databázemi klientů, kde mají uložena data za celou firmu a roky zpětně, a když bych jim je nějak poškodil, mohou tu firmu i zavřít. Desítky lidí přijdou o práci. Skutečně mi někdy není moc lehko, když si uvědomím, kolik osudů lidí mám ve svých rukách.A ještě jsem slyšel, už ani nevím kde, že k Vám zákazníci chodí úplně sami, z vlastní vůle. Tak to máte moc a moc pěkné, pane doktore.
To my, když si zákazníka neseženeme sami, zákazníka nemáme. To buďte rád, že to takto máte. Prý dokonce některé zájemce i musíte odmítat! Tak to bych také chtěl zažít. Ale nezávidím Vám - vím, že jste šikovný, jinak by k Vám určitě tolik lidí nechodilo. A prý Vám i vždycky každý zákazník platí!
Tak to máte také moc fajn! To u nás se stává, že nám klient často nezaplatí za naše služby a my to z nich musíme potom horko těžko dobývat a ne vždy se nám to podaří. Tak aspoň v tomhle to máte klidnější, buďte rád.
A dokonce si prý s kolegy mezi sebou zákazníky posíláte, aby každý na něm něco utržil.
To bohužel u nás moc nefunguje. Konkurence nám zákazníky spíš bere.
Ale třeba se to časem zlepší. Ale abych se dostal k tomu, proč Vám píši. Slyšel jsem, že jste si s kolegy domluvili takovou zajímavou akci, že když Vám nepřidají třikrát tolik, co máte, že odejdete. Tak to se mi líbí, to máte kuráž. Já si právě řekl, že když jsme na tom podobně - oba máme vysokou školu, oba se musíme pořád vzdělávat, oba máme v rukou osudy lidí a máme i podobný příjem (teda až na ty přesčasy), tak že to také zkusím.
A šel jsem za zaměstnavatelem. Ale také jsem nepochodil, jako Vy.
Nejdřív se mi smál a pak mě poslal víte kam. Třeba do Německa...
No a proto Vám píši. Slyšel jsem, že Vy právě do toho Německa máte namířeno. Nezlobte se, ale mohl byste mi dát kontakt na toho, kdo Vám to dohodil? Německy umím asi jako Vy, takže by mi to také mohlo dopadnout.
A máte tam kde bydlet? Jedete i s manželkou? Už má také práci? Co děti, berete je s sebou? To německé školství bude určitě lepší než naše,viďte?
Takže ještě jednou mockrát děkuji, pane doktore, za Váš čas a když mi pošlete nějaký ten kontakt, budu moc rád.
S přátelským pozdravem kolega Inženýr.
Co na to říct? Můžeme jen souhlasit!?!?!

furtmako*

100% souhlas

Přesto mi vrtá hlavou , sledujíc naše vymývací agentury:

1) Abych mohl vykonávat lékařskou praxi v zahraničí, nepotřebuji třeba státní zkoušku v odborném jazyce?

Nestačí jen umět

2) A co atestace . Nebudu "tam" bez ni zdravotní sestra?

Co asi lékaři budou dělat , když jejich Dutche z LOK neustoupí . Asi mají rozkaz pár měsíců žít z úspor . Do té doby přeci všichni vyměknou. Třeba mál LOK tajné fondy , ze kterých bude lékařůl platit mzdy! Pozor pane Hegr, to jste nedomyslel.

Bílá mafie nadlidí ve státním sektoru.

Polobozi.

A co vy v privátních praxích , jak jde život?

Furtmako, taky.

 

jabraka*

0x

Souhlasit,nebo nesouhlasit.Protože jsme si odcinkali klíčema demokracii,tak nám nezbývá,než ctít zákony.A ty říkají,každý dělá co chce a nikdo nemá právo mu v tom bránit.To že nebude zajištěno optimální zajištění zdravotní péče všech obyvatel?Každý si přece může péči zaplatit.Anebo odjet do Švýcarska,tam si za peníze pořídíš péči stoprocentníˇ.Čeští lékaři v tamních nemocnicích to zajistí.

JABRAKA

jirbar*

Nebo do Ameriky. I Lux si vybral tuto volbu.

 


0x

Na lékaře zas až tolik neříkám nic, ale pěkně mě vytáčí arogance vlády a pindy typu-Však at jdou, mineme se bez nich, stejně zas až tak potřeba nejsou, aspoň se vyčistí vzduch. Nebo tak nějak.Tak to mě dostalo.A přidávat? Z čeho budeme pak rozhazovat, krást a špatně hospodařit?! A když jde do tuhého, zjištují, že vlastně peníze na to jsou. Že se špatně dívali! Z toho se mi zvedá žaludek A kam by šly ty peníze, které by nešly doktorům? Ony někde vpodstatě jsou. Nikdo si od huby utrhávat nemusí.

buss

Každý! múžeme odejít. Díky ta to.

 


0x

a oni, snad, někam odcházejí? mizivé procento z nich si hledá (jiné - lepší)uplatnění.

myslel jsem, že se jedná o inteligentní a vzdělané lidi. každý z nich může být nespokojený a jít za lepším. teď se projevují jako absolutní tupci s inteligencí na hranici ovce. musí je někdo, za hromadu peněz, organizovat.

za takovýchto okolností at si jdou...

pokud argumentují zahraničím - zapomněli na podstatnou věc. budou se muset naučit chovat k pacientovi. a na to většina z nich nemá.

jirbar*

Spíš to vidím jinak. Rozhodně častěji slyším jak pacient zmlátil lékaře, rozsekal mačetou atd než že by to bylo naopak.

 

patronka*

0x

Tak mne teď napadlo, že lékaři vystudovali za naše peníze, tak by v případě odchodu měli náklady na studium zpětně uhradit. To je vlastně další argument pro placení školného. Stát Ti na studia půjčí, ale Ty to pak státu vrátíš a nebudeš získané vědomosti prodávat jinému. Taky je pravda, že v některých státech diplom z naší univerzity neuznávají, lékař si tam musí udělat přinejmenším novou atestaci a začíná zas od začátku. Možná se to netýká jen absolutních, ve světě uznávaných špiček.

 

vraxan*

0x

Myslím si, že nejen lékaři ale každý český občan, který odejde, by měl zaplatit za veškeré své vzdělaní základní školou počínaje. A u SŠ/VŠ vzdělání by měl za toto zaplatit i v případě, že tady zůstane, ale nebude pracovat v oboru, který vystudoval, protože to pak stát bytočně vyhodil peníze na to, aby vzdělal daného člověka v oboru, který stejně nedělá. To by ty parazity odučilo přiživovat se na společnosti.

doplněno 30.01.11 23:05:

Chci doplnit můj příspěvek. Tato má výše napsána reakce je pouze ad absurdum dohnané tvrzení některého z diskutujících o tom, že by měli lékaři zaplatit školné, když odcházejí za hranice. Někdo prostě nechápe, že vzdělaní lidí prostě přináší do společnosti i hodnoty, které nelze jen tak vyjádřit v penězích a které často převyšují nějaké školné.

Děkuji za Váš příspěvek pani Karina. Moc se mi líbí a souhlasím s každým slovem.

30.01.11 12:35

 

karina*

0x

mmmm, rozumím jim a umím to pochopit.

Každý, kdo má odvahu změnit místo a třeba odejít za hranice tu možnost má. A nikomu nemůže být upírána. Naopak, v jiných "řemeslech"se to bez obalu doporučuje. Určitě se stím každý už setkal, když ne osobně, tak o tom slyšel.

Nelíbí se ti něco - jdi si tedy! Před bránou stojí tisíce nezaměstnaných! Nebudem se s tebou vůbec bavit! ... Tak tohle je podle mě nátlak na pracujícího.

Za posledních 20 let se vystřídalo myslím asi 18 ministů, několik koncepcí, a všechny vedly do tunelu. Ani teď není žádná koncepce. Jen se někde na poslední chvíli vyštrachalo pár peněz. Celou dobu je pouze snaha obrátit veřejné mínění proti odcházejícím lékařům a myslím, že se to celkem slušně podařilo. Mediální masáž přinesla svoje ovoce.

Nepletla bych do toho vůbec Hipokratovu přísahu ( ostatně není Hippokrata), nepletla bych do toho laciné tvrzení, že by měli státu vrátit peníze. To je pak demagogie .To by pak musely např. všechny au pair vracet školné též. A nazývat lidi, kteří chtějí pracovat za hranicema ČR parazity? Je to pouze obraz toho, kam jsme to dopracovali a jakou máme vzájemnou lidskou úctu a morálku.

A platy (bez přesčasů)? stefajir.cz/...

mladilekari.com/...

mladilekari.com/...

Promiňe , ale i šikovný kadeřník si vydělá víc jak lékař s atestací po šesti letech.

Karina

vladislav*

Naprostý souhlas. Peníze lékařům lidé závidí, ale závidí jim taky tu spoustu přečasových hodin a duševního vypětí? Kdo z jiných povolání je tolik ohrožen tím, že když udělá chybu, může to mít fatální následky?

Spousta lidí si neustále stěžuje, že má nízké platy, špatné pracovní podmínky. Ale když přijde na věc, tak "drží hubu a krok". A když se pak najde skupina, která za zlepšení svých podmínek začne bojovat, zvítězí u ostatních závist a začne se kritizovat. A není k tomu ani potřebná taková mediální masáž, jako v případě akce "Děkujeme, odcházíme"!

šikovný kadeřník? ve státním sektoru máme kadeřníky, kteří si vydělají víc než lékaři (ve státním sektoru)?

pakliže myslíte kadeřníka - živnostníka, pak srovnáváte něco nesrovnatelného!

šikovný lékař není zaměstnán ve státní nemocnici. ten pracuje na soukromé klinice, případně tu kliniku vlastní nebo pracuje v zahraničí. a ti určitě vydělávají víc než kadeřníci...

 

ondranoel*

0x

Charakteristická je tato poznámka jednoho z lékařů: "My jsme byli 10 kamarádů na fakultě. Byli to všechno velmi schopní lidé, které jsem teď oslovoval, abych věděl jak jsou na tom. Z těch deseti děláme medicínu v ČR pouze dva. Ostatní odešli do zahraničí a tři z nich tu medicínu už nedělají vůbec."

Je to asi tak že teď odchází devátý z deseti. Bohužel jsou to spíš ti schopnější. At jdou, protože český člověk potřebuje aby mu cihla padla na hlavu, jinak neuvěří že mu cihla na hlavu padá. Taková je realita a o každé jednotlivosti se dá říct nic nového pod sluncem.

Ale probůh...

Z mého ročníku ve třídě, kde bylo 27 lidí, dělám dnes v oboru jediný..Takže to procento vychází ještě hůře než co píšete u lékařů...

A ujištuji Vás, že se vůbec nic neděje...ostatní dělají jinou práci, část z nich také v zahraničí..

Ale jak jsem psal výše..Ukažte mi chudého doktora...a já mu ze svého budu platit měsíční apanáž.

Já znám doktorů opravdu dost...i těch dobrých...i těch špatných..a ani jeden z nich na tom finančně není špatně, a i ten největší blbec (ano blbec, to je správné oslovení...ale je to na delší popis), má dvě auta...syna na VŠ a jeho žena je učitelka..To by měl být podle odborářů vlastně ten nejchudší..a ještě v kombinaci se ženou učitelkou.., to by neměli mít na chleba. A ejhle..mají..

ondranoel*

Lékaři, kteří v tomto státě byli nespokojeni s růstem vlastního bohatství jsou už dávno v politice. (např. MUDr. Ivan Langr, ...)

A že se vůbec nic neděje, když dělají jinou práci. Ono se děje. Platíme mozky Americe, němcům, britům, ... , a sami směřujeme na africkou úroveň. Hlavně že máme stále levnější a tím v očích světa blbější pracovní sílu. Oni nám to ocení i v ochotě platit naše výrobky.

lm®

Když se ptáte na názo,tak můj zní :At jdou!

Takhle bychom mohli za chvíli vydírat všichni!Kdo nechce víc peněz? Kdo má pocit ,že má dost? Nikdo.

Oni nechtějí jít pryč,oni chtějí vydíráním přes zdraví a životy pacientů víc peněz.To,že jim vláda ustoupila je obrovská chyba,která se jí velmi vymstí.

Práce je zboží jako každé jiné.Chceš práci doktore?Co umíš?Dobře dám ti práci za XXX Kč.Cože? Je ti to málo,Tak holt nic.Ž e chceš mít tolik jako soukromý lékař v Německu? Tak jdi dělat soukomého lékaře do Německa.

Vždyt je to tak jednoduché.

PS:Budete-li smrtelně nemocní ,nikdo Vám nepomůže.A v opačném případě si na Vás budou honit body.

jirbar*

Vždyt Vám to snad může být jedno. Stejně nejspíš chodíte k bábě kořenářce. Se zdravím poradí i na Primě ta věstkyně. Co s doktorama.

lm®

Jestli to bylo na mne ,tak máte pravdu je mi to jedno.

At klidně táhnou!

Vinou líného doktora jsem hned při svém narození přišla o sluch (odmítl udělat při velmi komplikovaném porodu mojí matce císařský řez).

A já sama jsem kvůli jinému línému doktorovi potratila.

Ke kořenářce nechodím,tam si jděte sám.

jirbar*

Jsou lidi kteří si vždycky bič najdou. Mně to jedno není, ale ani neschvaluji, ani neodsuzuji. Na to je moc málo informací.

Vaše problémy Vám nezávidím, ale asi jste se s nima vypořádala, protože jste si přece 100% viníka našla.

No a když jednou nebudete prstíčkem hrabat, tak bude jen dobře.

karina*

Im, osobní postoj jste celkem jasně vyjádřila. Nemohu s Vámi bohužel nyní souhlasit.

Kdybych Vám tady měla napsat životní příběh, který skončil smrtí pacienta vinou lékaře, což za hluboké totality bylo lékařským konsiliem přiznáno a byl to jev nevídaný, tak byste ještě byla ráda, že jste přišla "jen" o sluch. Navíc tento lékař nezapoměl a i po letech se uměl mstít. Ani já jsem nezapoměla, ale jsem ráda, že jsem si dokázala vše v mysli zpracovat tak, abych nepřenášela svoje vnitřní pocity na všechny ostatní lékaře do konce svého života. Možná to není až tak moje zásluha, ale zase zásluha jiných lékařů, kteří poté prolétli mým životem a byli to nejen odborníci ale současně i lidé obětaví a laskaví.Dnes je to jiné a kdekdo je schopen se soudit s nemocnicí kvůli vidině peněz i kvůli křivému stehu na zadku ( když to přeženu).

Neznám podrobnosti komplikovaného porodu Vaší matky , je těžké soudit. Možná byl ten porod pro lékaře něco jako "Sofiina volba". Možná by nepomohl ani Vámi zmiňovaný císařský řez.

I já jsem nedávno bohužel potkala lékaře o kterém bych nemohla říci dobrého slova. Mladý nadupaný , arogantní týpek . Určitě zafungovala nějaká chemie na dálku, nepadli jsme si do oka už na chodbě a to jsem ještě nevěděla, že je to lékař a že jdu právě k němu . Ale takoví lidé se vyskytuji úplně ve všech profesích. Naprostá většina lékařů je ale jiná a tak či onak naplňuje moje představy . Pokud ji někdo nenaplní, již k němu nepůjdu. Mám možnost volby. A klidně řeknu, jsem-li tázána, proč.

Kdybych měla posuzovat a následně si formulovat názor na profesi podle toho jak se chová její vykonavatel, věřte, že se najde daleko více profesí, kde jsou lidé nedbalí, neznalí,protivní a do sebe zahledění.

A jestli třeba Vy osobně byste měla pracovat v zaměstnání kde byste nebyla spokojená a nic k lepšímu by se Vaší profesi za celá léta nedělalo, ba právě naopak , jistě byste tam nesetrvávala, kdybyste měla možnost změny. Řada lékařů ale zůstává , což je dobře a je to zase jen o jejich osobní volbě.

Nevím jak Vy, ale já si pamatuji , že na Letné jedno zprvních hesel znělo, že lidé mají právo na stávku. Což za totáče bylo naprosto vyloučené. A dnes? Stávka je posuzována jako rozvracení národního hospodářství - ale to už tady přeci bylo...

Odchod lékařů je do jisté míry nátlakové jednání. Ale jestli máte jiný a dobrý nápad , jak řešit celý zdravotnický systém, ktetrý je čím dál víc v rozkladu, sem s ním! Zatím to nikdo nevyřešil, snad proto, že nikdo ze zodpovědných žádný dobrý nápad zatím neměl. Nebo mu to nestálo za tu námahu . A ani teď, když je vše skoro na okraji propasti nikdo žádný nápad ( koncepci) nemá.

Nyní je na přetřesu profese lékařů. Příště to může být ta Vaše nebo Vaší sousedky a dalších. A všichni akorát budeme na druhé křičet "to nesmíte, to se nedělá". Ano? Karina

lm®

V poslední době se zde na poradně rozmohl jakýsi nešvar v podobě urážení druhých lidí.Člověk aby se zde bál napsat vlastní názor,aby dopředu přemýšlel,kdo ho za co napadne a osočí.Viz jirbar : žádný názor nenapsal,jen se navážel do mně a ostatních.Vzhledem k tomu co stačil ve svých urážkách prozradit jej tipuji na studuícího -náctiletého medika ,který ještě zhola nic neumí ,ale už kalkulačkou v ruce doma počítá ,kolik mu to ponese a není to dle jeho představ.

Ano jsou horší věci než přijít o sluch,vím to.vina je jednoznačně na vině lékaře:Potvrzeno (jen ústně ) dvěma nezávislými lékaři z oboru foniatrie.A krom toho ,že je to nevratné, s věkem se to bude jen zhoršovat.Kdo to nezažil,nepochopí,nemá cenu nezasvěceným cokoli psát.

Život nikoho nešetří,ani mně ne.V 25 mi diagnostikovali rakovinu II.stupně a jen shodou různých náhod a s notnou dávkou štěstí jsem se toho vysekala.To,že se na to přišlo pozdě byla také vina jednoho cucáka,kterého jsem prosila o jisté vyšetření,ale byla jsem odbyta,že v mém věku se to nedělá...Až holt jsem zkolabovala na pracovišti.

Možná,že má každý právo na stávku,já jsem vždy pracovala a když mi práce nebo plat nevyhovovaly ,šla jsem jinam.Lékaři mají snad také přísahu.,ne?

Promiňte mi,klidně si mne kamenujte,ale mezi předrevolučními a současnými lékaři nevidím žádný rozdíl,snad nějaká ta technika,ale o tom teď není řeč.Nemohu a nechci je uctívat jako nějaké bohy či chcete-li nadlidi.Dle mne je to práce jako každá jiná.Kdo umí,ten umí.Kdo ne ,te teď křičí:já chci víc a když nedáte půjdu pryč.

Není bez zajímavosti,že nemálo doktorů jejich nadřízení zpět nechtějí,ba dokonce se jich rádi zbaví.Nevypovídá to o něčem?

Skutečně šikovní lékaři jsou ve špičce svého oboru a oceněni,nebo jsou za hranicemi či mají soukromé praxe (z těch nevyje žádný).

Postoj každého člověka formují jeho zkušenosti a prožitky.Já mám bohužel takové jaké mám.Se svým životem jsem srovnaná,syny mám zaplat bohu zdravé .(I když i při porodu druhého syna jsem se setkala s arogancí.Rodila jsem na štědrý den když už už měl syn přijít na svět,řekla sestra,že musím počkat ,až se pan doktor vyspí!- bylo poledne!).

Možná budu působit na někoho zatrpkle,ale ne.Jsem veselá,společenská.Umím hodně odezírat ze rtů,nosím naslouchadlo a budete-li na mne normálně hovořit ,abych na Vás viděla,ani to nepoznáte.ALE doktory uctívat jako bohy,kteří mohou cokoli nebudu.

buss

a vrátit školné

polinek*

bus,,správně ,,zaplatit za školu

 

bhoukriom

0x

Jenom mně je divné že jsou v nemocnicích tak vytížení, páni doktoři, ale většina z nich ještě má soukromou ordinaci.Jen at odejdou ale at zdrav.pojištovny s nimi neuzavírají smlouvy aby mohli pracovat jako soukromníci.

 

dekujemeodchazime

0x

Předem se omlouvám pokud můj příspěvek vyzní nějak urážlivě, nebo to někdo mylně pochopí.

Je zvláštní, že doktoři mají (podle nich málo peněz) to uznávám, mají jen cca 2,5násobek průměrné mzdy . To mi skutečně připadá málo. Ale na propagaci (starší auta, placky, trička, kšiltovky, letáky) mají. A taky někde vyhrabali milion na lékařský ples na žofíně

Pocházím z doktorské rodiny (doktořinou se živí cca 1/4 příbuzných) a nikdo z nich se k akci děkujeme, odcházíme pokud vím nepřipojil. (To jen tak na okraj)

 


0x

Za teto situace, bych jim zadne penize nedaval. Souhlasim s tim, ze je jejich prace narocna a meli by dostat vice penez, ale podle zasluh. Podle tohoto vydirani by dostali pridano plosne, lhostejno, jestli jde o dobreho ci spatneho lekare. Navic tim, ze penize dostanou, vyhrali a prohrali vsichni ti, kteri vi a uznavaji, ze situace u nas neni dobra a nepousti se do takto brutalnich forem protestu. Jakpak asi musi byt nastvani napr. ucitele, policiste, hasici a vsichni ostatni statni zamestnanci, kterym se navic plat o dest procent snizil. Holt udelali hloupost, ze nepodali vypovedi take, jinak by taky museli dostat, jinak by tady doslo k rabovani jako v egypte.Sluzebny prazdny, policisti doma na kavalci. Asi to bude navod pro ostatni. No a jestli jeste uhadaji, ze se budou moct vratit vsichni, tak to uz bude vrchol vseho. Copak asi reditele nemocnic udelaji s temi, ktere prijali jako nahradu za ty odchazejici? Osobne bych si radeji nechal toho noveho lekare, ktery nyni nestavkoval, nez zpet prijal toho, ktery mi to za rok zopakuje, nebude-li se jim zase neco libit.

vladislav*

Není mi vůbec jasné, proč by na to, v jaké situaci je naše země měli doplácet lékaři, hasiči, nebo policisté. Ale ani většina občanů, kteří poctivě platí daně, sociální a zdravotní pojištění. At si to zaplatí ta banda, která to způsobila. Dvacet let se nám slibuje, jak se odrazíme ode dna, ale skutek utek. I když je fakt, že někteří jedinci jsou už vysoko nad hladinou! Když už nejde rozkrádat státní majetek, protože není co, je potřeba okrást aspoň občany.

Držím palce každému, kdo se dokáže postavit za svoje práva a nekloní hlavy jako ovce před kecy a činy našich politiků!

lm®

to : @casey

Konečně někdo,kdo to pochopil!

..."ale podle zasluh. Podle tohoto vydirani by dostali pridano plosne, lhostejno, jestli jde o dobreho ci spatneho lekare..."

Jak by se Vám asi líbilo,kdyby zítra dostali přidáno všichni dělníci,kominíci,řidiči,řezníci,kuchaři,montéři,atd...bez ohledu na to,jestli Pepík Novák prosedí 1/2 směny na WC s cigaretou anebo Franta Dvořáků,který je v práci víc než doma a zastane každou práci.Každá práce má nějaký smysl a je užitečná (nebo alespoń předpokládejme ,že jej má ) a z tohoto hlediska můžeme vydírat všichni,kdo pracujeme.Jen se domluvit,že.

Víc jsem napsala ve svých předchozích příspěvcích,nemá cenu se opakovat.

Jen ještě budu oponovat nad tou údajnou zodpovědností lékařů.Neznám jediný případ,že by doktor šel sedět nebo byl jakkoli potrestán za své i prokázané obvinění.Posudky soudu píšou opět lékaři a ti drží při sobě proti sobě nepůjdou.

jirbar*

Přestaňte již doktorům nasazovat psí hlavu. Nemám s doktorama nic společného a nemám důvod se jich zastávat. Na rozdíl od Vás znám případy kdy pacienti honí doktory po soudech a většinou neoprávněně. Ani doktor není Bůh a prostě nemá jednoho pacienta a milionové prostředky. Prostě někdy se něco i při nejlepší vůli nepovede a není v tom úmysl či zjevná nedbalost.

Ovšem neznám jednoho soudce či politika na vrcholové úrovni, který by byl trestán za škody způsobené svojí činností. No a soudci, proč Ti by se prali o svoje peníze. Ti si jednoduše snížení svého platu zruší a je to.

V Americe Ústavní soud zrušil zákon, že nikdo není povinen si platit zdravotní pojištění. Je to protiústavní. Snad se toho dočkáme taky a taky práva, že každý může nosit Kalašnikova.

Pak budete spokojená. Vyberete si doktora jakého budete chtít (to můžete i teď, Lux se taky jel léčit do Ameriky), pěkně si ho zaplatíte a je to. Nic Vám v tom přece nebrání.

pt®

Im, chápu Vaše rozhořčení. Chyba se stala při vašem porodu, čili jste byla naprosto bezmocná. Bohužel takové postižení je na celý život a nepomohla by Vám léčba ani v Americe. Asi je potřeba, aby to člověk prožil na své kůži a pak pochopí Vaše rozhořčení. Ale nejitřete ve svém srdci křivdu proti všem, když za to může doktor jeden. Zbytečně si ubližujete. Přeji Vám, at už se to ve Vaší rodině, ani nikde jinde neopakuje. - stařenka

topka*

Křivdu jistě není dobré v srdci nosit, ale to, že s doktory je jedno z nejtěžších jednání je fakt. Přidávám se ke všem kdo vyjádřili svůj názor, že doktor není nadčlověk. Naopak někdy je to dřevorubec:D.

 

 

havir*

0x

Kdyz vlada podlehne ,je slaba mela by odstoupit (zacnou si brat priklad hasici,policie, uklizecky,atd...)

 

aaaaaaaaaaaaaaaaa
22.02.11 10:17

0x

at jdou.

ale oni nikam jít nechtěli, chtěli jen víc peněz a vrátit se na své místečko...

standa1*

nechápu jak se naše zemička má dostat z finančních problémů (jen si uvědomme kolik už dlužíme na osobu) když "námi" zvolená vláda cpe peníze všude možně...nemám nic proti tomu aby lékaři dostávali slušné ohodnocení,ale tímto postupem je mi z nich na ,co teď můžeme čekat? Za chvíli začnou stávkovat ostatní státní složky? Lékařům to vyšlo proč ne hasičům a policistům?Nezačnou za chvíli stávkovat nepracující za vyšší dávky?

Nechápu aféru roho že některé lékaře nechtějí zpět...proč taky,dal jsi výpověď,na tvém místě už dělá někdo kdo chce pracovat a akceptuje plat ,co by mi asi tak řekl zaměstnavatel?Zavolal by na mě ještě ochranku...Jestliže někdo chce plat jako v Německu tak at tam jde,ale tady žijeme v Čechách a díky všem slibovaným a nakonec neexistujícím reformám jsme pořád v ... peníze nejsou ale stavíme pomalu nejdražší dálnice , prostě na to asi máme,že se tak rozhazuje.Běžného občana popotahuje finančák za 15kč nedoplatku na daních ,ale milionové podvody se neřeší...takhle bych mohl pokračovat dál a dál...ale proč se nas... před obědem že?

Tímhle stylem budeme 100 let za opicema ještě hodně dlouho

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]