Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 120 - mýtus o autu na učení

Od: dante* odpovědí: 15 změna:

Dobry den ridil jsem v zivote 2 auta v autoskole skodu fabii,a mam 3 roky audinu , no a kamarad mi rikal ze at vyzkousim skodovku 120 potom , ze by mne nedelalo problem rozjet kazde auto ,a ejhle ja se nemohl rozjet .Sice po par pokusech jsem se rozjel ,ale s problemy takze se ptam ,kdyz se 120 rozjedu tak rozjedu vsechny auta? A co vy?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Přiznám se, že podobným stylem jsem fakt neuvažoval. Předpokládám, že každé vyráběné auto lze rozjet. Je to jen o troše citu v noze. Pravda, studený škodovky zrovna výkonem nepřekypovaly, ale nikdy jsem neměl nějaký obzvláštní problém ji rozjet třeba i s karavanem za ní. Takže nevidím nějak podstatu otázky, ale chcete li slyšet mou zkušenost, ano, mé první auto byla Škoda 100, tu jsem rozjel a po ní jsem dosud rozjel každé auto.

1jara*

Přesně tak, je to jen o citu v noze at v levé nebo v pravé. Po tom ještě musíte vědět kde je třeba první rychlostní stupeň. Zkušený řidič se rozjede i na trojku.

 

nu*

0x

Myslím že jsi skutečně řidič na baterky, zeptej se na vše svého šikovného kamaráda

 


0x

buďte v klidu, klidně to na Vás mohl ušít jako "boudu"=: škodovka 120 s vylágrovyným motorem a spojkou, pěkně promzlá bez funčního sytiče je asi ta nejhorší kombinace na rozjezd co existuje, a klidně jste ji mohl vyzkoušet. Ty 105tky a 120tky při studeném startu (zmrzlý,studený motor) to jě něco: půlka paliva se spálí a půlka množství projde výfukem rovnou ven až to stříká.u těch fakt opotřebených se to může stávat. Už by je neměli pouštět do provozu. Já jezdil 105tkou a ta na plyn vůbec nereagovala pouze na pohyby sytiče (tedy za studena).

 

blondyna

0x

Je fakt, že se 105 jsem měla vždycky, coby začátečník, při rozjezdu problém...jakmile jsem měli Favorita, najednou to šlo úplně v poho . Nikdy by mě ale nenapadlo dávat do souvislosti s autem .

 

ladinpraha*

0x

Všechno je to jenom o citu v nohou - spojka/plyn. Často jsem u Š100 nebo Š120 při jízdě používal pouze 2. a 4. rychlostní stupeň a tu spotřebu mi pak nikdo nevěřil.

 

celp*

0x

Netuším čím kdo z vás jezdil za totáče,ale má zkušenost se Š120 byla dobrá. V zimě studený odchov mínus 20 a start bez problému.Jenže o auto se buď starám a jezdím,nebo na to dlabu a pak čumím.

 

karelkarel

0x

120 mi nikdy při rozjezdu nechcípla. Synova audina nebo nissan často. Nejsem zvyklej přidávat víc plyn a tyto suproviny i při mžikovém poklesu otáček ihned vypnou zapalování. Je to v křižovatce zážitek!

 

buss

0x

Rozjedu každé auto, jen bude trocha problém se spojkou, každá může zabírat jinak, takže s citem, ušima jde vše.

 

kato*

0x

Na každý auto si je třeba zvyknout -jinak Š 120 není přece problém rozjet,je-li udržována.

doplněno 26.12.10 19:28:

Jak řekl @miramira asi na vás ušil boudu.Řekl vám vůbec,at tam dáte sytič?

 

vojtazanda*

0x

Spíš než o jednom rozjetí si myslím že kamarád mluvil o ježdění.

Š120 je opravdu super auto pro mladý kluky aby se naučili jezdit. Člověk se naučí jezdit jako člověk - ono to se škůdkou kolikrát ani jinak nejde) Každopádně Š120 je natolik jednoduchá aby člověk pochopil základní (i fyzikální) vztahy který u aut a řízení fungujou.

Žádný posilovače řízení, žádný systémy pro blbce jako ABS,ESP a jiný hovadiny který lidem kteří se s autem učí tak jim zkreslujou opravdový chování auta. Člověk se naučí jezdit tak aby nic z toho nepotřeboval a až se to naučí a přejde do lepšího auta který tyhle blbinky má, tak se na ně nespoléhá ale můžou mu pomoct.

Takže "rozjetí" Š120 bych bral spíš obrazně.

magdon*

V životě jsem řídil cca 15 aut (teda typů, na kusy to asi nespočítám). Od Aero 30 po Hummera 2. Osobně jsem jich vlastnil 8, ostatní byla služební, nebo půjčená. Každé auto se samozřejmě chová jinak, ale v podstatě jsou všechna stejná. Někdy mi prvních pár desítek kilometrů trvalo, než jsem člověk si zvykl na jiné vlastnosti, ale pak už problémy nebyly. Souhlasím, že by se každý nováček měl naučit jezdit s něčím jednoduchým, prímitivním. (možná by neškodilo to zavést povinně).Jak už tu bylo napsáno, naučí se tím respektovat fyzikální zákony a záludnosti. Pak ho třeba nepřekvapí porucha posilovače, nebo prasklá brzdová hadička. Moje první auto byla ona Aero 30 (celých 30 koní!). Lanové brzdy (občas brzdilo každé kolo jinak), nesynchronizovaná převodovka (řazení s meziplynem a mezispojkou), akcelerace zanedbatelná (prakticky nešlo předjíždět). Takové auto naučí člověka pokoře, opatrnosti a trpělivosti na silnici (teda tomu, co většině řidičů dneska chybí).

 

nejakyclovek*

0x

u nas plati, ze kdo umi jezdit se starou tatrou nebo liazkou, umi se vsim

cyril*

Je to jak z televizní upoutávky : "mezi motoristy koluje celá řada polopravd a mýtů"!

 

milka1*

0x

Každé auto se chová trochu jinak a je potřeba si na něj zvyknout ale je fakt že Š 120 bylo hodně nepovedené auto které se nijak zvlášt dobře neovládá. Vlastnil jsem dvě a z mých asi 10 aut to byly ty nejhorší auta..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]