Nejste přihlášen/a.
Manželka bráchy si nakoupila zboží v e-shopu za cca 2000+poštovné 98 kč. Protože u nich to funguje tak, že manžel se stará o bankovnictví, jen mu přeposlala jako vždy email s údaji k platbě. V podstatě ho ani nezkontrolovala. Ten to zaplatil a zboží za pár dní přišlo. Po čase /cca 3 týdnech/ ale přišli na to, že e-shop poslal v údajích k platbě pouze cenu 98 kč za poštu. Takže vlasně zaplatili za poštu a zboží mají zdarma. Mají jim psát? Nebo je to problém obchodu jaké pošle údaje k platbě? Co byste udělali vy?
Dobrý den, asi je podstatné kolik bylo odesláno z účtu Vašeho bratra. Pokud zaplatil plnou cenu, tak je chyba v papírech, ale zboží je zaplaceno. Zdravím!
Zkontroloval bych, kolik bylo zaplaceno, kolik je na fakturách atd. Pokud by byla jakákoliv chyba, kontaktoval bych eshop, jak situaci řešit. Chyba by se stávat neměla, ale stát se může. Asi bych se necítíl dobře, kdybych věděl, že to za mě musel zacálovat nějaký zaměstnanec a já měl zboží jen za poštovný.
K mailu byla snad přiložena faktura a nepíšete, jak to bylo v ní a pak faktura byla jistě i v zásilce. Je teď na šopu, jak se zachová, ale manželka bráchy byla zvýhodněna, šop udělal chybu v počtech. Věděla, co to stojí a přijala zboží ve vyšší hodnotě, má majetkový prospěch (vizte zákon o cenách, OZ). Pokud na to přijdou, bude hradit kdo to zvrzl. Na konto vám přistane milion, co uděláte?
Já bych se asi ozval a doptal se protože bych jinak neměl klidné spaní. Pokud jste objednali zboží v celkové hodnotě 2000 a existuje na to objednávka (i elektronická) je evidentní, že se jedná o chybu a zaplatit musíte vše. Fakturu jste měli před zaplacení spárovat s objednávkou a případně reklamovat ikdyž ve váš neprospěch. Nejsem právník, ale myslím, že na peníze mají tak jako tak nárok. Otázka jestli se jim vyplatí po Vás vymáhat 2 tisíce a vám resp. bratrovi jestli se chce jít do rizika nějakého případného sporu.
Jak je ten přesně právnicky ten termín? neoprávněné obohacování? Pokud to je morálně citlivý člověk, nezkažený dobou a společností, tak jim napíše, že udělali chybu a doplatí to. Pokud ho nebude hryzat svědomí, tak to nechá být.
Já jsem jednou až za pokladnou zjistil, že jsem měl za basou piva zapadlé dva vakuované plátkové salámy, tak jsem se vrátil a chtěl jsem, aby je paní pokladní namarkovala, a ona z toho málem omdlela, ptala se mě, jestli jsem kněz, nebo tak něco a já jsem jí řekl, moje oblíbené heslo TGM : Nebát se a nekrást.
To je pravda, ale oni to 3 týdny fakt netušili. Kdyby na ně někdo naběhl, že je okradli o 2000 tak by nechápali.
Až na to, že když na tohle přijde nadřízený té pokladní, je to minimálně na vytýkací dopis. Nezkontrolovala košík. Takže v zájmu svého dobrého svědomí, té pokladní můžete připravit horké chvilky. Tak si příště rozmyslete, co je lepší.
Záleží na tom, jak se každý z nás popasuje se svým svědomím.
Myslím, že bratr udělal dobře. My obědvali s vnukem v jednom městečku, byla tam velice příjemná servírka a když jsme platili, vrátila nám o stovku víc. Tak jsem jí to hned řekla. Moc se divila, jak prý jsme slušní.
No ale stane se. Kdybych udělala chybu já, také by mě mrzelo za někoho to platit. A myslím si, že by se na to časem přišlo, přece nemohou nikomu poslat nulu za 98 korun. A ten chudák, který to tak vyfakturoval, by měl na Vánoce "vyděláno".
Takže za mě má brácha palec nahoru! Jaga.
"ringo", je to věc svědomí, a seběhlo se to tak, že se vše vysvětlilo a doplatilo. Se špatným svědomím by se asi nežilo dobře. Takže - pt
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.