Nejste přihlášen/a.
Jak reagujete na nutnost obsluhovat se sám u samoobslužných pokladen? Známý odvětí personálu: A zaplatíte mi mzdu té pokladní? Přece když "jim nesu peníze", nebudu se ještě obsluhovat sám... před 40 lety čerpadláři také bývali, výpravčí, proč to všechno mizí? Přece nejde jen o redukci mzdových nákladů, stejně se nic neušetří... díky za názory
To je opakované téma chorobných kverulantů. Jezdím na nákupy do sedmi řetězců a ani v jednom nemám sebemenší důvod používat obsluhované pokladny, pokud tam jsou samoobslužné. Riziko je na straně obchodu. Jako zákazník vidím jen výhody. I před půl stoletím jsem raději jezdil k samoobslužným pumpám, protože jsem si mohl natočit tolik, kolik jsem chtěl zaplatit. Tenkrát se platilo dýško a já jsem skrblík.
A kolik ti je prosím tě let, já když mám v košíku 50 + položek, tak rozhodně nemám chut pálit energii si to pípat sám
No tazatel, už zase neřekne, jestli ten jeho známej má alespoň učňák, případně proč chodí nakupovat před zavírací dobou kdy už je pokladní balí... Anebo proč chodí nakupovat tam kde se mu to nelíbí?
Možná preferuje dobu klasických prodejen, kde byla paní za pultem a on musel všechno říkat co chce, a většinou slyšel že už není
Já když jdu takhle blbě pozdě, tak se jí tak blbě tvářím že mi to to hlídací obsluha namarkuje za mě... Ale když mám jenom pár položek do 10, tak to zvládnu i sám
@starejmladej Táhme mi na osmdesát. Řešit úsporu energie v mobilu mě nenapadlo. Bez peněz do hospody nelez. Totéž platí o vybitém mobilu ve kšeftě. Pro případ nouze nosím v peněžence miniaturní powerbanku velikosti platební karty. Prakticky jsem ji ale použil jen jednou v Jizerkách při hledání kešky. Pípání zabere i při velkém nákupu jen pár minut. To moc nespotřebuje.
ten známej je inženýr, věkem jako já, 50+ PROC naskakovat na takové triky, cosi si pípat sám, nač...
Mělo by to být dobrovolné, a prodejny s plochou 300 + metrů čtverečných by měli mít alespoň jednu pokladnu s pokladní dostupnou Ale co už, je to regulace spotřebitelem, nechceš, nechoď tam...
Já jsem jednu dobu prudil ty řetězce a přál emaily, psali mi že tam mají nařízeno obslužnost. Případně v Kauflandu, když jste čekali na kase déle jak 5 min., tak vám dali kupón na tuším 50 nebo 100 Kč?
Samozřejmě až vím že tahle generace je tak už to bude rarita nějaká paní za pokladnou, když dneska už jsou obchody vůbec bez obsluhy, Každý si tam nabere a zaplatí sám
Inženýrský by si měl uvědomit, že dnes je nejdražší cena práce, takže mít drahou pokladní nebo nemít drahou pokladní je rozdíl minimálně 500.000 za rok!
No právě. Takže tu pokladní řetězec vykopne, zavede samoobslužku a půl mega ročně si nechá. Místo toho aby dal alespoň část těm, co u samoobslužky dobrovolně markují a dělají práci za tu vykopnutou pokladní. Zajímavé jak to zákazníkům nevadí. Oni si to markují sami, zdarma, a ještě mnohdy chrochtají blahem
Právě jedu z Lidlu, jedna casa svítila zeleně a vedle toho samoobslužné, kdo chtěl tak šel do samoobslužných a já jdu do kasy paní od samoobslužných přeběhne ke kase zelené a markuje...
Myslím, že už jsme v takovém blahobytu, že řešíme úplné kraviny, nesmysly, hlouposti... Časem budeme hledat, na co nadávat... to je holt lidská přirozenost, a nejlépe pěkně anonymně za obrazovkou Většině lidí uniká, Že část věcí mohou ovlivnit Ale to se jim nechce, tak radši budou nadávat
Asi myslíte s Vaším kolegou prodejnu Tesca.
Já osobně vyhledávám ty prodejny, kde si zboží sám "namarkuji", vložím do tašky a pak jen u samoobslužné poklady udělám pár kliků a odcházím.
Už aby to bylo všude.
stejně se nic neušetří.***Je to Váš názor a Vašeho kámoše, ale mýlíte se. Ušetří se tím, páč paní pokladní může dělat něco jiného.
Já mám naopak rád, když mne obsluhují hezké prodavačky ... a hezké pokladní.
P.S.: Když bude pokladní dělat něco jiného, nebude to už pokladní.
Milane, obchod na to ušetrí na mzdach,nepotrebuje toľko školených. A čo sa viac ukradne nenaskenovaním a položením do tašky,tak to je už zahrnuté vo zvýšenej cene,čiže riziko je zaplatené. Tak vám dajú pocit pohodlia,ktorý si nevedomky zaplatíte a oni na tom ešte zarobia.
Nijak. Nechodím tam. Běžné pokladny mi stačí. Víceméně se to rozděluje na dvě skupiny: První, co si za chvíli kromě samoobslužných pokladem bude sama krájet maso a chodit si vybalovat zboží přímo do skladu, a druhá, co bude sedět doma na zadku a nechá si všechno přivézt až k bytu. Každému co jeho jest. Ale jinak jsem tu už psal několikrát něco podobného: "až budu mít u samoobslužky za celý nákup slevu alespoň 10%, pak tam půjdu. Do té doby nemám důvod."
přesně tak... bohužel ale v onom řetězci nejede žádná kasa, čekat mi totiž nevadí, jsem ale NUCEN se jít odbavit sám... A onen známý ještě dodává: A zavoláte mi, že přijel kamion, abych si to přišel taky sám vyložit?
Kdo pořád vymýšlí tato a podobná kouzla? Trh?
Kaufland? To ještě všechny Kauflandy nemají scannery? Protože pokud tam jsou (nebo ho máte v mobilu v kaufland aplikaci) tak to co píšete naprosto nedává smysl.
U nás jsou pokladní placené podle rychlosti pípámí zboží.jenže pípají tak rychle, že nestíhám ukládat do tašky. Tyhle prostoje při skládání už nikdo nesleduje. osobně bych byl raději kdypy pípaly pomaleji
Pane nunici,
Můj kámoš "slušně požádal" paní pokladní, at tolika nespěchá, páč to nestíhá ukládat. "Jinak odcházím pryč a nákup zde nechám." Udělal dva kroky od pokladny a paní ho ujistila, že není kam spěchat.
Někdy se ale zlobí další zákazníci, že to jde pomalu.
Co má některá pokladní dělat, komu se zavděčit.
před 40 lety čerpadláři také bývali, výpravčí, proč to všechno mizí?
Tak to vám klidně prozradím, díky stále větší automatizaci výpravčí už tam jsou tak nějak navíc, zbyteční. Podobně na pokladnách, dřív nebyly čárové kody, digitální váhy které zváží a rovnou vytisknou cenovku atd..dřív to odbavení bez zaměstnance obchodu ani nebylo možné ale dnes už se celý proces tak zautomatizoval že to běžný člověk bez problému zvládne (až na výjimky) a i ten prodavač přestává být potřeba. Podobně na pumpách, strčíte kartu a strčíte hadici do nádrže, na co nějaký poskok. Že před každým autem neběhá člověk s praporkem jako to bývalo dřív vám taky vadí?
Samoobslužné pokladny mi naprosto nevadí, naučila jsem se je obsluhovat. Pokud není fronta u normálních pokladen, jdu tam. Pokud je ale v provozu jen jedna kasa a čeká za ní zástup 10 lidí s plnými vozíky, nevadí mi jít na samoobslužné.
Má to jednu výhodu. Při markování na kase mi občas napočítají něco úplně jiného, vždycky je to dražší, než bylo uvedeno na cenovce. Nevím, zda je to zaviněno rychlostí markování, nepochopením pokladní, nebo úmyslně. Naposledy třeba 5 jogurtů po 6,50 mi bylo účtováno jako 5 jogurtů po 7,90. Náhoda, úmysl? Kdo ví! A pak se 15 minut dohadovat! Takže pokud nemám opravdu velký nákup, ale tak do 10 položek, jdu na samoobslužnou kasu. Sama si naskenuju, sama si zaplatím a když sama sebe ošidím, mohu si sama sobě dát následně pár facek. Což paní pokladní dát nemohu. Asi tak. Za nějakou těžkou práci navíc to nepovažuju. Aspoň si promrskám mozek. Jaga.
Manželka vždy kontroluje nákup s lístkem z pokladny. Naposledy namarkoval mandarinky za 45 Kč, místo pomerančů za 17Kč. Prý je nepoznal, hrozně se omlouval.
třeba 5 jogurtů po 6,50 mi bylo účtováno jako 5 jogurtů po 7,90***ale to je načteno z čárkového kódu, to neovlivní pokladní
Dobrý den, v první řadě vyřiďte vřelé pozdravy svému fiktivnímu vysokoškolsky vzdělanému známému. A dále - jde o nezvratný trend, protože lidská práce (mzdy, odvody, školení, nemocenské, mateřské ...) je drahá. Argument ohledně přerozdělování mzdy pokladních kňourajícím zákazníkům je směšný - kdyby brala 150 Kč čistého za hodinu, kolik byste tak asi dostal jako odměnu za samoobsluhu? 10 Kč? Nejsme v dobách Anny Holubové - ženy za pultem - kde u mechanické kasy seděla paní v bílém plášti z umělých vláken a buzerovala každého, kdo vstoupil do samoobsluhy bez košíku. Doba pokročila, žijeme v digitálním světě. Ano, jsou skupiny zákazníků, kteří to mentálně zvládají hůře z logiky věci - jsou již starší nebo jinak hendikepovaní a těm by prodejce měl vyjít vstříc. Pokud k takové skupině nepatříte, smiřte se s tím nebo jezděte nakupovat někam na vesnici do Jednoty. Jen dejte pozor, abyste nenarazil na prodejnu zcela bez obsluhy, což je také nový trend.
Takové lidi v TESCO vidívám hodně často. A upřímně řečeno je vůbec nechápu. Pomažuji to za masochismus.
Já si u vchodu vezmu scanner, každou kupovanou věc si pípnu (a vidím za je správná cena) a vložím do tašky. U pokladny jen zaplatím, eventuelně si nechám povolit pivo. Jednou za cca 10 nákupů mně pípne že mne zkontrolují - přijde obsluha, namátkou zkontroluje několik věcí co mám v taškách. Mám úsporu času i práce, odpadá nějaké vyskládávání a přeskládávání věcí. A pečivo nemusím hledat v katalogu, protože už ho mám odpípnuté z regálu.
plný vozík za několik tisíc**
to jednou za 14 dní přeci vydržíte. Domnívám se, že jen dopoledne asi do 10 hodiny jsou jen bez pokladních...
několik tisíc je asi 3 a více...tak asi máte velkou rodinu, nebo jak často děláte nákup za několik tisíc?
Ano, jsem veselý člověk. Uhodl jste to.
Samoobslužné pokladny nepustí alkohol.stačí jedno 10° pivo a stejně dokluše obsluha .a když už tam je, tak mi poradí který z 5 druhů chleba mám natipovat. většina ostatních položek jede v pohodě přes čárový kód
Vyloženě jsem tam ztrácel čas hledáním***to já se obrátím na obsluhu s prosbou a pomoc, že toto neumím a příjemná obsluha, (většinouu krásná žena) mne to namarkuje...
Pak jsme všichni spokojeni.
@merid Klídek. To je věc osobního přístupu, nikoli obchodu. Faktem je, že pokladny a aplikace nemají jednotnou obsluhu a napoprvé může mít problém každý. Rozdíl je v tom, jestli se to chcete naučit nebo nadávat. Za sebe můžu doporučit raději přepnout na klávesnici, než hledat z obrázků. Někdy se ale stejně člověk nutnosti pomoci obsluhy nevyhne. Např. v Lidlu ananas nejde načíst kódem, ale musi se vybrat v ovoci, v Globusu se bonus uplatňuje magnetickým proužkem na kartě, v Kauflandu se sleva objeví až na poslední obrazovce, v Penny je potřeba nejdřív zadat množství a pak načíst zboží a takových specialit je víc. Obsluha je ale všude ochotná. Není to žádná kosmická věda. Po seznámení se to pak už má jen samá pozitiva a jistoty.
To je tak skvělé téma a vždy ho zde moc rád čtu je s podivem, jak jsou někteří lidé intelektuálně zdrženliví. Dejme tomu že budu dělat zedníka. Respektive já nebudu dělat zedníka, ale půjčím vám zdarma mobil, ve kterém bude aplikace jak správně postavit zeď. A vy si ji postavíte sami, přesně podle instrukcí co vám tato aplikace dává. A kolik to bude stát? Samozřejmě úplně stejnou částku, jako bych vám tu zeď stavěl sám. To je přece normální, že? Těch pár korun ani nestojí za řeč, no ne? ..chjo, lidstvo prostě hloupne
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.