Nejste přihlášen/a.
Jedu zítra z Prahy do Grazzu mezinárodním vlakem EC přes Jížní Čechy a zajímalo by mne, jestli hlavní vlakové mezinárodní koridory jsou v ohrožení kvůli sněhové kalamitě, že by vlak nejel nebo se týká komplikací na železnici vedlejší méně frekventované tratě?
Nejde ani tak o vrstvu snehu, ale o pripadny pad stromu na trat/trakcni vedeni, coz je v tomto pocasi vice pravdepodobne, nez uprostred leta...
Problém bych viděl v zasněžených výhybkách. V mnoha případech se musí ručně čistit. Za komunistické totality byli na toto čištění výhybek nahnáni i lidé z kanceláří.
Já tedy nevím sice jsem před asi 2 hodinami zametal chodník od sněhu , ale kalamitu bych v tom neviděl, v dobách kdy jsem jezdil vlakem bylo mnohdy víc sněhu než zatím letos napadlo (konkrétně Jindřichův hradec a trat CB-JH-JI). Oni meteorkáři buďto taky rádi straší, nebo přeháněním svých zpráv a prognóz ukazují jak jsou potřební!
V Mnichově nepřijímá letiště a prý (podle zpravodajství) nejezdí tramvaje. Kalamitka, všude milý snížek bílý, a o potížích ve vlacích nemluvě, nefunguje nádraží. idnes.cz/... Potíže na jihu v očekávání.
V hlavním městě ČR napadlo tak 15 cm, ale taje. Autobus se hrabal ze zastávky, musel pocouvat. A padá, a padá... Vyjímečně je ve městě na chvíli čisto .
Vindobona vypadá na pěkná zpoždění: kam.mff.cuni.cz/... I na objížďku - jeden spoj
Jeďte radši přes Brno. Přes jižní čechy, at už přes Summerau a Linec nebo České Velenice a Gmünd to jsou takové vedlejší tratě, tam bych se opravdu nějaké kalamity bál. Přišlo mi to vždy lepší právě přes to Brno, vlaky tam jezdí ve dvouhodinovém taktu (přes jižní čechy jezdí 2x denně) a až do Grazu a ne jen na Franz Joseph Bahnhoff.
Takže ne vlakem EC ale vlakem RJ (pozor neplést s RGJ) přes Brno, Břeclav a Vídeň. Taky mají zpoždění (RJ256 třeba teďkon celých 8 minut, RJ594 dokonce 19 minut), ale jezdí.
Tak jsem si tak ze zajímavosti nechal vyhledat spojení a pochopil jsem. Přes Brno to trvá necelých 7 hodin a stojí 719 korun (od €28,50 na oebb) zatímco přes Veselí nad Lužnicí to trvá kolem 8 hodin minimálně se dvěma přestupy (Linz, Selzthal) a cena se nabízí 471 korun (od €23,70 na oebb). Čili už chápu motivaci jet přes jižní čechy s několika přestupy a kopcem zastávek, je to levnější a zase o tolik delší to neni (1-2 hodiny). Asi bych taky při rozhodování upřednostnil peněženku, ale záleželo by, kdy se tam chci dostat, po hlavní trati to jezdí co dvě hodiny a mezitím lze dojet s přestupem v Břeclavi (tedy ve výsledku každou hodinu).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.