Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Konec spalovacích motorů

Od: obcan odpovědí: 45 změna:

Četl jsem tento článek

cngplus.cz/...

Ještě to sice asi není definitivní, ale pokud by se od roku 2035 nesněly prodávat vozidla která produkují nenulová CO2

kdy by se asi měla přestat vyrábět?

Slyším, že někdo čeká na nové vozidlo i více než 1 rok a přitom nových vozidel jsou plné sklady.

Nevím jak dlouho trvá než se vyrobené vozidlo prodá - rok , dva a nebo i více - před časem do toho udělala zásah pandemide protože vozidlům chyběly nějaké čipy které se u nás nevyrábí.

 

 

45 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


11x

Neřešte a nezatěžujte se tím. kdo ví co bude zítra natož za víc jak za deset roků! V tu dobu tady už také nemusíte vůbec být!

 


7x
Nebojte, oni nasadí na provoz spalovacích aut takové poplatky a omezení, že už dlouho před rokem 2035 si nikdo nové auto stejně nekoupí.
Tak se budou muset o to více zvýšit poplatky za provoz aut na baterky.
Však ano. Nejde o to přejít ze spalováků na kladické elektromobily, jde o to zbavit ovečky tíže vlastnit auto.

 


6x
Jasně...
A nebudme smět topit ani plynem ani tuhými palivy.
V tom případě ovšem zmrzne 50% obyvatel Evropy. A ta druhá polovina umře hlady, protože ty EV kamiony s potravinami budou mít problém i v létě, natož v zimě.
Dejte si panáka něčeho dobrého a hoďte se do klidu.

 


0x
Spalovaky se přestanou vyrábět mnohem dříve, rok 2035 nic neznamená.
re4zon
Presne tak. A v ramci noveho poradku tu budou i veselejsi veci, jako socialni kredit a s nim spojena omezeni pohybu a dalsi chutovky. Pokud se ovsem lidem driv nerozsviti a strujce tehle legrace nenakopou spolecne s jejich ekofanatickymi loutkami.
Lidem se nerozsvítí, a když, tak stejně nic nezmůžou. Lidé jsou velmi předvídatelně se chovající stádo. A "oni" už natolik kontrolují média i internet, že si nás v pohodě (i s pomocí AI) vedou, kam potřebují.
Však se stačí podívat, co se děje poslední roky a extrémně i poslední rok. Jen bezmocně kroutíme hlavou nad tím jaké šílenosti se dějí a čím dál víc lidí si dokonce myslí, že je vše ok.
Tady v EU se v té době už nebudou vyrábět žádné auta. Budou se vozit z Číny. Proto EU tlačí na automobilky, aby se stihly včas přizpůsobit trhu, jinak automobilový průmysl v EU zanikne. Jenže už je pozdě. Stejně jako třeba Nokia nevěřila dotykovým telefonům nebo Kodak digitálním foto a nechtěli jít s vývojem a pokrokem. Čína Evropu zničí úplně hladce. Nakonec se můžeme podívat na energetiku v EU, zvláště u nás. Vysoké náklady na výrobu nemůžou dávat konkurenceschopné zboží. I proto VW odložil plány na fabriku pro výrobu baterií u nás, protože v Číně VW prodává elektromobily za třetinu ceny. Takže jsou dvě možnosti - buďto EU zavede na čínské auta 200% clo a podrží místní autoprůmysl nebo se k nám budou legálně vozit El auta z Číny a automobilový průmysl v EU končí. První možnost je méně pravděpodobná, protože to by byly auta jen pro bohaté.

 


0x

Taky se může rozpadnout EU a bude konec emisních limitů a zákazů.

Nebo budou češi opět vyčůraní a budou přihlašovat auta v jiných státech .

My něco vymyslíme!

Přírodu neoj*beš , ta Ti to vrátí

 

paveldvorak

0x

EU se nerozadne dokud bude korumpovat členské státy přidělováním všelijakých dotací...utrácení EU miliard neschopní politici prezentují jaké své úspěchy...dokud nepřestanou proudit peníze správným směrem, nic se nezmění...

Na tom je smutné, že nás ovládají (fakticky Německo) pomocí "dotací". jakože nám něco dávají, že dostáváme víc, než odvádíme, ale jaksi nepočítají peníze, které díky této hře tečou matkám společností, tedy ve výsledku jsme samozřejmě v mínusu (jako každá kolonie).
No, myslím, že toto téma bude brzy zamčené, přestože v pravidlech o zákazu politických plků nic nestojí.

 

ffghxfh

0x
To je zákon, který nutí výrobce aby vyvíjeli lepší produky, pokavaď nic špica dobreho nevyrobí, zákon EU upraví.
Obávám se, že cílem není urychlit vývoj nízkoemisních aut, ale zabránit tomu, aby si 8 miliard lidí vozilo zadnici ve víc jak tunových plechovkách. Na tohle je prostě tato planeta malá, to asi chápe každý. No ale po dobrém na kolo, nebo do MHD dobytčáku přestoupí málokdo. Tak to půjde tak trošku násilím.

Na tohle je prostě tato planeta malá...

Vsechny osobni auta sveta vcetne jejich majitelu, rodinnych prislusniku a vzdalenych pribuznych by se vlezli do Grand Canyonu.

140x.

Sice je Grand Canyon velky, planeta je ale mnohem vetsi.

Podívejte se kdekoli z okna, at už v Praze, nebo i na dědině. Všechny volné plochy obložené auty a na silnicích auto za autem, hluk a smrad. To prostě nevypadá jako místo k žití. Příliš se to zvhlo (je mi jasné, kolik lidí nadzvednu ).
Ale tady jde především o rozdělení sociálních tříd. Lidé, jako pracovní síla, pomalu přestanou být ve stávajících počtech zapotřebí. Tedy už není nutné jim nadbíhat. Z hlediska elit je vhodné je zredukovat. Jak jejich počet, tak jejich statky a životní prostor. Co má multimiliardář ze svého úspěchu, když kamkoli se pohne, tlačí se davy poddaných. U moře, na horách.. Může se před nimi schovat leda tak na soukromý ostrov.

Planeta je malá. Tolik aut nikdy nebylo. Stávající volné plochy jsou jedno velké odstaviště aut. Sídliště ze sedmdesátých let na to nebyly stavěné, životní prostor pro lidi ubývá, místo zeleně se staví další a další parkovací plochy. Dneska už je nedychatelno i v malých obcích. Předčasně umírají jen v EU 400 tisíc lidí ročně v mladém věku a to pouze ze znečištěného ovzduší.

Tolik aut nikdy nebylo.

To je argument jak noha.

Ano. Vazne. Po dlouholetem archeologickem vyzkumu bylo zjisteno, ze skutecne nikdy - v cele historii planety Zeme - nebylo aut tolik jako je dnes.

Otazkou zustava, co se takovym hlubokomyslnym argumentem chtelo zdelit.

Kolicku na pradlo byvalo v minulosti take mene.

14.06.23 17:16

axus

Jenže kolíček na prádlo neváží přes tunu, nezabírá 8 m2, nespotřebuje za svoji životnost 28 000 litrů benzínu, nevyprodukuje 67 tun CO2 a nespotřebuje 12 sad pneumatik. Auto ano. Není nutnř být klimaktivistou, ale taky není dobré být slepý a tohle je prostě fakt. Tak to nějak fungovalo, dokud si auto mohlo dovolit pár set milionů lidí ve vyspělejší Evropě a USA, Číňan jezdil na kole a Ind i černoušek chodili pěšky. Ale ta doba už je pryč. Tak si teď viržínko nedáme nikdo, neplačte, sami jste si to zavinili.

tomkk... výsledek několika let totality. Ovce už budou jen ovce a mladá generace se zajímá jen o sebe, ale neuvědomuje si, že o sebe znamená z velké části o svou zemi.

Ale gumidku, mladá generace se o to zajímá víc a víc,jen to není vidět ani slyšet, protože média ovládají uhlobaroni a všichni ti navázaní na fosilní paliva. Je to snaha určitých skupin zachovat status Quo co nejdéle, protože v tomto světě se točí miliardy dolarů každou minutu. Těmto lidem je jedno - po nás potopa, peníze hrají hlavní roli a za tyto peníze se dá koupit každý politik. Česká republika a nakonec celá unie už to má sečtené. Nemáme levné a čisté zdroje energie a bez tohoto základu nemůžeme být konkurence schopní. Máme lithium, ale není zájem z něho něco vyrobit. Investory na bateriové továrny jsme vyhnali a poslední VW u nás plánovanou továrnu na baterie odložil z výše uvedených důvodů. Takže žádný příspěvek do HDP, pouze montovna hotových dílů a zisk jde do Německa. Ale to nepotrvá dlouho, protože nebude co vyrábět a dovezeme si to že zemí, kde to umí udělat levně s levnou a čistou energií. Jenže my na to nebudeme mít...

Ono tam hlavně není koho volit. Všichni u svých koryt vesele chrochtají.

Kdo má levné zdroje čisté energie?

Dovolím si tvrdit že v dnešní době sušiek je i kolíčků na prádlo méně než v minulosti

A žehliček

tomkk...s vašimi názory plně souhlasím.Tak nějak to je a bude. Nicméně za sebe,je mi z toho smutno.Taky by jsem chtěl mít velké SUV..nemám.jen 15-let staré auto a jezdit na dovolené k moři...nejezdím...jen párkrát vyjímečně a taky si trochu,se vzrůstající životní úrovní,chtěl víc a víc ukusovat pověstného koláše...A nechci se vátit na kolo a do MHD.Za mlada jsem si této vymoženosti zažil více než dost.Jsem rád,že mi je tolik,kolik mi je,..ale v této době se všechno tak rychle mění.Všechno se tak rychle stahuje.Fakt nevím,jak to dopadne všechno.

Axus s tím kolíčkem to je taky argument jak noha. Ten taky žere vzduch a vypouští jedy, které všichni musí dýchat nehledě na oteplování celé planety? Ne nadarmo se říká, že člověk je největší predátor, ale to je slabé slovo, protože tím zabíjí i sám sebe. Celosvětově předčasně umírá desetina lidstva na následky znečištěného ovzduší.

 


0x

Takže tedy i u nás by se měla auta na baterky masívně dotovat, stejně jako v Číně? Nejen auta, ale i jejich výrobci?

Podívej se na Detroit. Úpadek v podání automobilového průmyslu. Ford, Chrysler a GM. Tolik peněz se tam nasypalo a úplně zbytečně. Nyní je z toho město duchů, nezaměstnanost, kriminalita a kdo mohl, utekl. Nyní se Ford a GM dohodl s Teslou na využití jejich nabíjecích sítí, protože nemají svou a sjednocení nového standardu konektorů. Aspoň že konečně přišli na to, že dotovat spalovací svět je cesta zpět a na ní se už vydělat nedá.
Já se tedy ptal, jak to má být u nás.
Ale budiž, v Americe tedy sypali málo peněz do Detroitu? Nebo co tím chtěl básník říci?

Tonoucí se stébla chytá...

Jenyk základní ekonomická poučk. Když chceš vydělat, musíš investovat. Co na tom nechápeš?
Samozřejmě, že se napřed musí nasypat, aby z toho něco bylo.
V Detroitu tedy nasypali málo? Měla tam ještě být navíc nějaká státní dotace? Nebo co jsi tím vlastně chtěl říci?

 

24.06.23 22:56

0x
.

Tak pokud je auto vyrobený a na skladě, proč ne. Pokud si tedy nevymýšlím. U auta za tři míče bych si asi trochu vymýšlel a takový auto bude taky na skladě?

Tak u Tesly to máš jednoduché. Vybereš barvu, kola a hotovo. Všechny auta jsou v plné výbavě, vše ostatní, například FSD si jednoduše predplatis v aplikaci kdykoliv potřebuješ. Potřebný hardware mají všechny vozy v základu. Tesla 3 dodání červen -cervenec, Y - červenec/srpen. Vertikální integrace má na rychlost dodávek zásadní vliv a tím, že si Tesla dělá drtivou většinu sama, nemůže se stát, že auto odstaví někde na letiště a tam rok a půl čeká na jednu součástku. Tesla ani neměla problémy s dodávkami čipů za covidu, což ostatní automobilky těžce odskakaly. Problém nebyl však v čipech, ale v tom, že automobilky nemají díly skladem, takže dodávky čipů omezovaly a firmy na čipy se orientovaly na výrobu jiných chytrých čipů, takže poté měly tolik zakázek, že pro čipy do aut neměly výrobní kapacity. Automobilky s tím mají problémy dodnes, takže budou vznikat další nové fabriky na výrobu čipů v Německu, Polsku atd. ČR opět nic, tady se neinvestuje prakticky v ničem. Mohly tu být továrny na baterie, investoři utekli, lithium opět se bude možná těžit,ale až v době, kdy už budou baterie bez lithia a korunu tomu nasadil Volkswagen, když škodovku hodil přes palubu s elektromobily a u nás se budou dělat jen spalovací verze škody, seat atd, elektromobily bude dělat jen VW. Takže škodovka bude první z koncernu která nemá šanci přežít, Mladá Boleslav bude město duchů jako Detroit, takže kdo má v plánu kupovat nemovitost v Boleslavi, špatná investice! Stejná situace je v energetickém průmyslu, budeme brzy dovozci, protože neinvestujeme a stovky mld eur stojí na hranicích, které necerpame. Takže peníze jsou, jen není vůle shora a zespoda to tlačí fosilní lobbing.
No, nechám Teslu Teslou. Nejezdí se v tom špatně, ale já to už zkusím doklepat se spalovákem.
Ono i hyundai a kia jsou daleko. Pohodlný, tichý a prostorný uvnitř je i e-megan, hlavně má po tesle nejlepší infotainment a pohodlné sedačky. Co se ale ceny a rychlosti dodání týká, jednoznačně vede Tesla, i když třeba Renault u nás má již nějaké skladovky přímo na prodejně. Jen ty ceny...

 

 


0x
Tak je to tady. Co jsem delší dobu psal a nikdo tomu nevěřil. VW leze Číňanům někam, důvod je jednoduchý aby přežil. Xpeng jsem kupoval za 8.80usd kus, během cca dvou měsíců zisk kolik? Zhruba 170% a poroste dále. Nio a Li též v mém portfoliu dělá stovky procent. Čína začala tahat za výrazně kratší konec.
fxstreet.cz/...
doplněno 30.07.23 13:39: A tohle k tomu patří také
seznamzpravy.cz/...

Já jsem mírným optimistou. Němci, poté co kopli Makrelu do ).( začínají trošku reálně pohlížet na svět. Takže pochopili, že takové blbosti jako Euro 7, nebo povinná elektromobilita jsou hrob evropského automobilového průmyslu a začínají tahat za záchrannou brzdu Ostatně čísla hovoří jasně

autoforum.cz/...

e15.cz/...

garaz.cz/...

Stejně se zachoval i Stelantis, který před rokem halasně vytruboval konec dieselů u osobních verzí Berlinga i Partnera (tedy Riftera) - a ejhle - prodeje těchto populárních aut padly totálně na dno, takže začali znovu vyrábět tyto auta se spalováky - ano, i s diesely . A aby nevypadali jako totální idioti, prodávají to jako N1, s tím, že už při prodeji odstraní mřížku a uvedou auto do stavu, jak se prodával před zmagořením Tavarese.

K tomu další ,,ohýnek´´ na lodi - navíc prakticky v sousedství Wadensee - takže věřím, že konečně pochopí i Holanďani jak ,,ekologické´´ jsou tyto elektrické vozidla a jaké obrovské štěstí zatím máme, že sice shořely lodě, mrtví už taky byli, ale to je jen demopverze toho, co nastane, až podobným způsobem blafnou třeba podzemní garáže v centru města typu třeba Budapesti, kde jsou i v historických částech.

Ostatně i Deutsche welle přichází s pozoruhodnými názory, které bych si ještě nedávno netroufl s Německem spojovat

autozive.cz/...

Čísla hovoří jasně. Němci si tak dlouho lhali do kapsy, až se jím to stalo osudným. Tesla staví jednu továrnu za druhou, jedou na max výrobní kapacity, co čtvrtletí to nový rekord dodaných vozů a Němci mají dovolenou a v noci nepracují vůbec. V Číně přišla o trh nejdříve škodovka a nyní i VW, největší trh světa. A to chtěli u nás stavět fabriku na baterie, kterou včas stopli, protože investice by přišla vniveč. Tam kde je drahá energie nelze vyrobit nic levně, tak jim zbylo to poslední co potřebovali,ale nechtěli - Čína.. mimoto cena mědi neroste,ale padá, nabídka převyšuje poptávku a houfně se recykluje. Tesla bude přecházet na 48V systém, takže se opět sníží nejen průřez vodičů, ale i hmotnost, což opět povede ke zvýšení efektivity a tím i dojezdu. O tomhle si může VW nechat zdát a než by člověk, byt Němec čekal na a koncernové auto dva roky, klikne a Teslu má doma za dva týdny a ještě levněji. Známe rčení - neviditelná ruka trhu vše vyřeší. Nokia, Kodak a další hráči, kteří ovládali většinu světového trhu by mohli vyprávět.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]