Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Umístění motoru a náhon

Od: slavo® odpovědí: 16 změna:

Vyráběly se vozidla s motorem vepředu se zadním náhonem.

Pak nejen škodovka vyráběla vozidla s motorem vzadu a zadním náhonem

Snad většina novějších vozidel má motor vepředu a přední náhon.

Proč se neujaly vozidla s motorem vzadu a předním náhonem?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Protože to nedává žádný smysl. Zadní náhon má lepší trakci, koncepce "vše vpředu" (či vzadu) je levnější a jednodušší.
Motor vzadu a pohon lehké přední nápravy by byl opět dražší a nepřinesl by žádné výhody, navíc trakce na hnací nápravě by byla znatelně horší, než u "vše vpředu".
A taky by nebylo nikde dost místa na zavazadla.

Ale motor vepředu a zadní náhon měly třeba vozy lada - tam to byla asi pouze výhoda velký kufr hlavně u kombiku.

k2

@slavo: Vozidla Lada byla licencni Fiat z 60. let. Tedy neslo o zadnou vyhodu, ale o to, ze v dobe jejich vzniku byla klasicka koncepce beznym a rozsirenym technickym resenim a koncepce vse vpredu byla "v plenkach" (Citroen Traction Avant budiz vyjimkou)...

 

asd1

1x

Protože to je píp.

To se rovnou můžeš ptát proč se kůň zapřahoval před vůz a ne za něj

 


0x
Znalci asi budou vědět přesně, ale mám dojem, že Porsche dělalo čtyřkolku. Tedy motor vzadu a pohon obou náprav.

Tak asi drtivá většina vozů Posrche má koncepci motor vzadu a pravověrné Porsche pak ještě motor "tatrovácké" koncepce, tedy chlazený vzduchem, nikoliv vodníka!

 

 


0x
Asi dva hlavní důvody, těch věcí je daleko víc
Stabilita a ovladatelnost - Vozidla s motorem vzadu mají tendenci být méně stabilní a méně předvídatelná ve srovnání s vozidly s motorem vepředu. Tento design může způsobovat přetáčivost a zhoršit ovladatelnost vozidla, zejména za mokra nebo na sněhu. Vozidla s motorem vepředu mají lepší rozložení hmotnosti a větší stabilitu.
Bezpečnost - Vozidla s motorem vzadu mají v případě srážky větší pravděpodobnost, že se motor dostane do interiéru vozidla a ohrozí posádku. U vozidel s motorem vepředu slouží motor jako ochranný prvek a absorbuje část nárazu. To zvyšuje bezpečnost posádky při nehodách.
k2

Vozidla s motorem vzadu mají v případě srážky větší pravděpodobnost, že se motor dostane do interiéru vozidla a ohrozí posádku. U vozidel s motorem vepředu slouží motor jako ochranný prvek a absorbuje část nárazu. To zvyšuje bezpečnost posádky při nehodách.
To je strasnej nesmysl. Pravdepodobnost, ze se u zadomotoroveho auta pri srazce motor dostane do interieru je velice nizka (to uz je snad pravdepodobnejsi, ze do Vas uhodi blesk) a u vozidla s motorem vpredu NIKDY motor neslouzi jako deformacni zona.

Jak uz tu padlo. Hlavnim duvodem motoru vepredu je unifikace stavby a moznost vice karosarskych variant "na 1 podvozku" a vyuziti zavazadloveho prostoru.

@k2: Při nárazu zezadu těžším kalibrem (kamion, traktor) se u koncepce vše vzadu (škoda 1000 MB - Š130) se motor celkem pravidelně posouval do kabiny. Narozdíl od motoru vpředu bohužel nebyly další deformační zónou nohy, ale trup pasažéra. Brr... Viděl jsem to několikrát, naštěstí na zadních sedadlech při nárazu nikdy nikdo nebyl. (tím v žádném přřípadě nechci obhajovat názory @pepa678)

 


0x
Protože by pak přední náprava byla celkem složitá konstrukčně a tím pádem náročná na výrobu a zvyšovalo by to náklady na výrobu a to celé úplně zbytečně, jak tu píší ostatní..výhody by to žádné nemělo oproti "běžným"řešením..

 


0x

Nemyslím, že by se neujaly, jen jste si jich nevšiml

Přitom jsou poměrně běžné a využívají se denně, jen to holt není klasický rodinný koráb, ale i já je dost často řídívám.

drevari.cz/...

 

nevím jak a kdo , pod pojmem vozidlo si spíše představím "stroj" pro přesun osob, a zboží na spíše delší trasy než na cesty do max sto metrů jako jsou v opdkazu uvedené VZV což jsou jen pracovní stroje , stejně jaky byli dříve třeba čelní nakladače HON , UN...

Ale jinak máte pravdu

 

mnd®

0x

diesle,k2 a ostatní nechceš se přiznat kolik tady máš účtů?

Smolík, jsem Diesel mám POUZE a jen jeden registrovaný účet a jen jsem jednou použil skrytou identitu- jako neregistrovaný, ale nikdy jako K2! Osoba K2 je kdoví kdo !

Jinak pokud by se snažil a hledal, tak zde už o tomto bylo vlákno!

 

makk

0x

Protože to má pouze nevýhody:

Motor vpředu, pohon na zadek - bezproblémové chlazení, dobré rozložení hmotnosti, ale nutnost použít kardan.

Motor vpředu, náhon na předek - složitější přenos hnací síly, ale úspora místa a velmi jednoduchá zadní náprava.

Motor vzadu, náhon na zadek - úspora místa, jednoduchý přenos hnací síly, ale těžký zadek (to je výhoda jen někdy) a problém vyřešit chlazení.

Motor vzadu, náhon na předek - zabere hodně místa, složitý přenos hnací síly, těžký zadek, problém s chlazením a výhody žádné.

Jsou i jiné koncepce, třeba motor uprostřed mezi nápravami. Zajímavé řešení měl kloubový autobus Karosa, který měl motor vzadu a hnanou zadní nápravu, takže vlastně ten vlek před sebou strkal autobus. Řidiči si to moc nechválili.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]